Menetin 50K säästöt
Oletko koskaan ollut niin pahassa jamassa, että jouduit käyttämään kovalla työllä säästämäsi rahat? Menetin 50 000 turhaan sekä elämiseen koska ei ollut vaihtoehtoja. Lisäksi minua painostettiin ostamaan yhtä sun toista. Puoliso kyni minut totaalisesti. Nyt olen ilman säästöjä, hävettää ja olo syyllinen. En tiedä miten selviän eteenpäin häpeän kanssa. Onko kohtalon tovereita?
Kommentit (69)
Itse luulin 18-vuotiaana olevani hyväkin osakesijoittaja ja aivan uskomattoman surkealla tuurilla onnistuinkin lähes pelkkiä konkurssifirmoja poimimaan, vaikka suurimmalla osalla yrityksistä oli vahvasti megatrendeihin pohjaava liikeidea.
20 000€ sijoitin eli kaikki säästöni, ja nyt arvo laskenut 10 000€. Aivan järkyttävä summa, lähes kaikki säästöni ja järkyttävän monta työtuntia meni hukkaan, kun olen lukioaikoina raatanut, myynyt jotain pas kaa puhelimessa ja kuurannut pas kai sia vessoja jollain ku si sella 10€/h palkalla.
Tyhmä olin. Olisi pitänyt hajauttaa paremmin ja ymmärtää jotain muutakin ostamistani yrityksistä, kuin että kivan kuuloinen idea firmalla.
Toisaalta saman summan olisi kuluttanut muutamassa vuodessa tupakanpolttoon pilaten samalla keuhkonsa.
Minä join tuollaiset rahat mitkä sain asunnon myynnistä.
Ei kaduta.
Pidin hauskaa koko rahan edestä. Maailmasta tuli ihan paska, joten mitä tässä enää rahalla tekisikään..
En, mutta minut on r aiskattu n. 15 ihmisen toimesta ja lapseni on ryöstetty pedon huoltajuuteen. Kikkels kokkels mene eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin hävettäisi tuollaisessa tilanteessa. Kai olet edes eronnut siitä ihmisestä, jonka painostukseen alistuit?
Tuo ei monenkaan korvaan kuulosta suurelta rahalta, mutta tavallisesta palkasta säästämällä tuollaisen summan kerryttäminen voi kestää yli kymmenen vuotta. Mutta sitten kun sitä lähtee tuhlaamaan, ne rahat voivat kadota alta aikayksikön.
Ei tässä nyt ole muuta vaihtoehtoa kuin päästä tuosta yli. Aloittaa alusta ja luvata itselleen, ettei enää koskaan anna toisten ihmisten vaikuttaa omiin taloudellisiin päätöksiin.
En ole vielä ottanut eroa, mutta harkitsen sitä vakavasti. Hän on näyttänyt vihdoin oikeat karvansa. Parempi ehkä yksin, kuin tässä suhteessa. En pysty enää tarjoamaan hänelle samaa elintasoa ja nyt hän hylkii minua. Minulla meni noin 15 vuotta kerryttää tuo raha ja sen piti olla turvanani eläkkeellä. Olen jär
"Ehkä" parempi yksin..... (?!) Tuollaiselle kynnysmatolle oli ihan oikein tulla kynityksi
Mut kyni lapseni ex-mies. Ostatti lapsellani kaikenlaista velaksi, ja velat lapseni nimiin, kun äijältä oli luottotiedot menneet jo aikaisemmin. Pakkohan ne lapseni lainat oli maksaa, ettei joutunut nuorena aikuisena luottotiedottomaksi. Ja olin siis taloudellisesti auttanut heitä muutenkin, mutta jossain vaiheessa oli vaan pakko pistää rahahanat kiinni. Kun ostivat kaikenlaista osamaksulla, mihin heillä ei vaan ollut oikeasti varaa. Emme ole tämän ex-miehen kanssa puheväleissä, tai mä kyllä olisin lastenlasten takia, mutta tää mulkku estää mut joka paikassa. Pelkää varmaan takaisinmaksua. Tai rikosilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Mut kyni lapseni ex-mies. Ostatti lapsellani kaikenlaista velaksi, ja velat lapseni nimiin, kun äijältä oli luottotiedot menneet jo aikaisemmin. Pakkohan ne lapseni lainat oli maksaa, ettei joutunut nuorena aikuisena luottotiedottomaksi. Ja olin siis taloudellisesti auttanut heitä muutenkin, mutta jossain vaiheessa oli vaan pakko pistää rahahanat kiinni. Kun ostivat kaikenlaista osamaksulla, mihin heillä ei vaan ollut oikeasti varaa. Emme ole tämän ex-miehen kanssa puheväleissä, tai mä kyllä olisin lastenlasten takia, mutta tää mulkku estää mut joka paikassa. Pelkää varmaan takaisinmaksua. Tai rikosilmoitusta.
Ja todellakin kerron lapsenlapsilleni, kun täyttävät 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Monelta on haihtunut tuon verran ja enemmänkin pörssissä.
Ei ole mahdollista, pörssissähän jokainen vain voittaa ja kun aloittaa 5 eurolla kuussa, rahantuloa ei voi estää ja hetikohta on jo miljonääri!!!
Ap: n tilanteesta on jo viisi vuotta aikaa. Olisi kiva tietää mitä kuuluu nyt.
Nosta rahat tililtä pois