Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetin 50K säästöt

Vierailija
29.03.2020 |

Oletko koskaan ollut niin pahassa jamassa, että jouduit käyttämään kovalla työllä säästämäsi rahat? Menetin 50 000 turhaan sekä elämiseen koska ei ollut vaihtoehtoja. Lisäksi minua painostettiin ostamaan yhtä sun toista. Puoliso kyni minut totaalisesti. Nyt olen ilman säästöjä, hävettää ja olo syyllinen. En tiedä miten selviän eteenpäin häpeän kanssa. Onko kohtalon tovereita?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sitten pahempi/parempi: puoliso vai korona.

Vierailija
42/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minä aloin kerryttää eläkesäästöjä vasta yli nelikympisenä ja olen saanut hyvän potin kasaan. Se onnistuu sinultakin, jos olet pystynyt noin paljon muutenkin säästämään.

Puolisollasi on avio-oikeus vain avioliiton aikana kertyneeseen omaisuuten ja teidän avioliittonne aikana omaisuus on pienentynyt, joten sinulla ei pitäisi olla huolta.

Kaikki mitä olet omistanut ennen avioliittoa on edelleen sinun omaasi.

Tähän asti minulla on ollut vain säästötili, ei rahastoja eikä sijoituksia. Kannattaisiko nyt eläkettä ajatellen avata siihen suunnattu rahasto? Hyvä kuulla, että olet saanut kasaan hyvän potin, ajatus tuosta helpottaa omaakin oloani.

Ap

Nyt olisi paras hetki kymmeneen vuoteen aloittaa rahastosäästäminen. Osaat elää taloudellisesti ja pääset aloittamaan säästämisen kurssipohjalta ja olet nuori. Olet onnen tyttö! Olet ottanut riskiä rakkaudessa mutta sekin on vain elämää.

Kiitos sinulle <3

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Mä oon onnistunut jemmaamaan 50 euroa mitä mies ei ole keksinyt vielä juoda.

Oon aika tyytyväinen.

Vierailija
44/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kauanko olet ollut naimusissa? Jos alle 2 vuotta, niin omaisuutenne jakoon voidaan vielä soveltaa sovittelua, jolloin et menettäisi omaa omaisuuttasi puolusollesi.

3 vuotta :(

Vierailija
45/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen kommenttejanne, saan lisää sisua ja jaksamista yrittää. Kiitos niistä. Tuntuu enemmän ja enemmän siltä, että peli ei vielä ole pelattu vaikka paljon p*skaa on vieläkin edessä. Ja ei, tämä ei ole trolli. Kaipasin vertaistukea ja halusin purkaa ahdistustani, kun tänne avauduin. Jotenkin tästä täytyy voimaantua ja jatkaa eteenpäin. Tällä koronatilanteella oli varmasti oma osansa siihen että pysähdyin ja havahduin ajattelemaan. Koska pysähdys tässä tosiaan tuli.

Ap

Vierailija
46/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä nyt tarkkaan ennen eron ottamista, saako kynittyä vielä erossakin vai voitko jotenkin vaikuttaa siihen. Pää kylmänä nyt.

Tätä mietin itsekin. Ei ole avioehtoa. Miten saan toisen kirjoittamaan avioehdon?

Ap

Tuskin mitenkään, jos puolisosi ei siihen vapaaehtoisesti suostu. Onko sinulla muuta omaisuutta kuin tilillä oleva muutama tonni? Jos ei, niin maksimissaan voit erossa menettää puolet siitä.

Auto sekä isäni asunnosta osake 1/7. Kun tästä alan taas kerryttämään säästöjä, täytyisi ero ottaa nyt eikä enää myöhemmin.

Ap

Siirrä autosi ja osakkeesi jollekin läheiselle lahjana tai myymällä paperilla. Miehesi on tod.näk. niin vätys, ettei osaa käräajöidä niistä. Voit myös myydä auton ja jemmata rahat käteisenä jonnekin. Ota myös liput säästösi tililtä käteisenä jemmaan hyvissä ajoin ennen eroa. Ja jos säästät, niin käteisenä. Avioehtoa ei voi tehdä ilman molempien allekirjoitusta. Oletko varma, ettei miehesi omista mitään? Esim. eläkevakuutusta tai osuutta jakamattomassa kuolinpesässä?

Kiitos vinkeistä, en tullu ajatelleeksi että rahan voisi vain nostaa ulos tileiltä. Se ratkaisisi lopun menetyksen, koska vaikka kyse olisi siinä vaiheessa enää vain tuhansista, niin sekin on tässä kohtaa iso raha enkä ole hänelle sitä enää kaiken tämän jälkeen mielestäni velkaa. Olen muutenkin aina maksanut suurimman osan elämisestämme, ennemmin lähes kaiken. Pohdin vain voiko tililtä nostamastani rahasta tulla kyselyä missä raha on? 

Hänen rahat oli tietenkin hänen, mutta minun oli meidän. Olen siinä uskossa ettei hänellä ole mitään. Ei ole ainakaan kertonut, mutta kertoisiko edes?

Ap

No jos nostat nyt vaikka noin 1000 euroa kuussa, niin varsinkin jos kerran olet tällä hetkellä vielä lomautettukin, niin tilanteessa, jossa joku kysyisi, missä rahat ovat, niin helpostihan ne olisivat menneet elämiseen.

Paitsi voiko joku muu edes tietää säästötilisi saldon kuin sinä?

Joku hyvä jemma lähinnä pitäisi keksiä niille.

Vierailija
47/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä nyt tarkkaan ennen eron ottamista, saako kynittyä vielä erossakin vai voitko jotenkin vaikuttaa siihen. Pää kylmänä nyt.

Tätä mietin itsekin. Ei ole avioehtoa. Miten saan toisen kirjoittamaan avioehdon?

Ap

Tuskin mitenkään, jos puolisosi ei siihen vapaaehtoisesti suostu. Onko sinulla muuta omaisuutta kuin tilillä oleva muutama tonni? Jos ei, niin maksimissaan voit erossa menettää puolet siitä.

Auto sekä isäni asunnosta osake 1/7. Kun tästä alan taas kerryttämään säästöjä, täytyisi ero ottaa nyt eikä enää myöhemmin.

Ap

Siirrä autosi ja osakkeesi jollekin läheiselle lahjana tai myymällä paperilla. Miehesi on tod.näk. niin vätys, ettei osaa käräajöidä niistä. Voit myös myydä auton ja jemmata rahat käteisenä jonnekin. Ota myös liput säästösi tililtä käteisenä jemmaan hyvissä ajoin ennen eroa. Ja jos säästät, niin käteisenä. Avioehtoa ei voi tehdä ilman molempien allekirjoitusta. Oletko varma, ettei miehesi omista mitään? Esim. eläkevakuutusta tai osuutta jakamattomassa kuolinpesässä?

Tälle menettelylle on Suomen laissa nimitys. Petos tai törkeä petos sen mukaan, kuinka suuresta summasta on kysymys. Vaihtoehtoisesti kysymykseen voi tulla myös kavallus tai törkeä kavallus. En todellakaan suosittelisi ap:lle tällaista. Toki voi olla niin, että puoliso ei tätä tajua eikä lähde vaatimaan mitään. Mutta jos tajuaa, niin lasku ap:lle on paljon suurempi kuin nyt mahdollisesti säästettävä muutama tonni.

Vierailija
48/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottavampia provoja, kiitos!

Vierailija
49/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joutunut työkyvyttömäksi vai miksi ajattelet, että peli on taloudellisesti menetetty? Minä aloitin säästämisen ja sijoittamisen 41-vuotiaana, kun olin saanut asuntolainan maksettua. Nyt 54-vuotiaana minulla on säästöjä 140 000 euroa - ja tämä siis koronan aiheuttamien arvonlaskujen jälkeen.

Kaiken olen säästänyt ihan omasta palkastani. Mitään perintöjä tai vastaavia en ole saanut.

En työkyvyttömäksi, mutta yritin laskea todennäköisyyksiä tämän ikäisenä. Jotain voi sattua, voin sairastua, jokin voi hidastaa säästämistä, kuten nyt tämä korona. Minut on tällä hetkellä lomautettu töistäni, kuten monet muutkin. En tiedä selviääkö yritys koronan yli, riippuu kauanko tilanne kestää. Nyt ei jää säästöön melkein mitään, mutta taas kun pääsen normaaliarkeen niin säästäminen jatkuu. Kiitos kannustuksesta ja mukava kuulla, että sait säästettyä noin ison potin. Paljonko laitat sivuun kk-tasolla?

Ap

Tällä hetkellä laitan sivuun reilun tonnin kuussa. Alkuvuosina laitoin selvästi vähemmän, kun kolmen alaikäisen lapsen kustannukset veivät merkittävän osan palkasta.

30

Vierailija
50/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 60k osakkeissa ja rahastoissa, nyt 50k käteisenä tilillä. Otin turvaan mitä ehdin.

Mutta niin tarkka olen, ettei mua kukaan ihminen kyni.

Huhhuh, ostit siis osakkeet huipulta. Erikoinen strategia sinulla

Vierailija
51/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin miehet saavat ämpäreittän paskaa niskaansa täällä jos edes kehtaavat ajatella rahojansa ennen kumppania tai parisuhdetta, ja sama pätee toisinkinpäin kun on manipuloiva ja ilkeä kumppani. Ihmiset eivät vain tajua. Selitykset voivat olla uskottavia, päämäärät yhteisiä, mutta se mikä paljastuu myöhemmin onkin sitten se ratkaiseva tekijä.

Vierailija
52/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissus, miten tuo on edes mahdollista??

Vierailija
53/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se olekaan mahdollista, älkää ruokkiko provoa.

Vierailija
54/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se olekaan mahdollista, älkää ruokkiko provoa.

Ottaa päähän tämä sinun ja muiden kaltaistesi kommentointi ettei voi olla totta ja on provoilua! Toivon että sama käy omalle kohdallesi ja saat osaksesi samaa paskaa kuin minä. Ei millään pahalla. Hienoa että sinulla on kuitenkin asiat hyvin ja voit huudella täällä provojen perään. Onnea ja menestystä!

Ap

Vierailija
55/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun vika, ettet keksi uskottavia provoja.

Vierailija
56/69 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä 50k lukua pyörii täällä nyt useaan otteeseen, sinäkö sitä postailet eri ketjuihin jatkuvasti?

Vierailija
57/69 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terveyttä saa rahalla sillai hoitojen muodossa, mutta sitten lopustahan ei kukaan tiedä. 

Vierailija
58/69 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terveyttä saa rahalla sillai hoitojen muodossa, mutta sitten lopustahan ei kukaan tiedä. 

Vesipää nosti viisi vuotta vanhan ketjun kommentilla, joka ei liity millään tavalla asiaan.

Vierailija
59/69 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vanha. Aihe on kuitenkin edelleen ajankohtainen ja tärkeä. Itse en mene naimisiin ilman avioehtoa. Avioehdon pitäisi mielestäni olla oletus. Jos muuta haluaisi, tehtäsiin siitä erikseen sopimus.

Vierailija
60/69 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin paljoa, mutta 30 000 € olen tuhlannut n. 15 vuoden aikana. Olen ollut tuon ajan työttömänä ja pikkuhiljaa olen käyttänyt tuon rahan pois. Olen kuluttanut elämiseen, ostellut jotain juttuja ja ylipäätänsä yrittänyt elää normaalia elämää, mikä ei työttömän tukirahoilla pelkästään ole mahdollista. Nyt tuo raha on loppumassa ja se tarkoittaa, että joudun luopumaan lähes kaikesta ja eristäytymään jonnekin kaupungin laidan miniyksiöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi