Amerikkalaiset kertovat, mitä ajattelevat Trumpin toiminnasta koronakriisin hoidossa
”Minun mielestäni Trump on tehnyt oikeat päätelmät ja vastoin omia neuvonantajiaan määräsi lennot Kiinasta lopetettavaksi heti, kun tietoa alkoi tulla epidemiasta Wuhanissa. Sen jälkeiset toimet ovat olleet johdonmukaisesti amerikkalaisten parhaaksi. Valitettavasti kaikkea ei voi tehdä välittömästi, mutta huomioon ottaen demokraattien vastustuksen heti epidemian alettua hän on pystynyt saamaan todellisia hyviä tuloksia aikaiseksi.”
.
”Olen tyytyväinen siihen, miten presidentti Trump on vastannut koronaviruspandemiaan. Olemme vielä shokissa siitä, miten jyrkkiä muutoksia olemme kokeneet. Hän tekee nopeita päätöksiä ja pyrkii toimimaan vakuuttaakseen maan siitä, että selviämme tästä.”
.
”Olen tyytyväinen presidentti Trumpin toimiin terveyskriisin selvittämisessä, alkaen hänen tiiminsä kokoonpanosta. Varapresidentti Mike Pencen nimitys sen johtoon oli hyvä ratkaisu, sillä Pence on kokenut ja menestyksekäs johtaja ajoiltaan Indianan kuvernöörinä. Myös presidentin selkeä ja rauhallinen viestintä kansakunnalle, hänen päätöksensä rajojen sulkemisesta ja hallinnasta taudin leviämisen estämiseksi, hänen tarjoamansa liittovaltion apu osavaltioille sekä hänen painotuksensa yksityisen sektorin ratkaisujen tärkeydestä ovat kaikki positiivisia asioita.”
Kommentit (2)
Trumpia pidetään hyvänä kriisijohtajana. Matkustusrajoitusten ja rajavalvonnan tärkeys viimein ymmärretään.
Selkeä ja johdonmukainen eivät ole ne sanat mitkä tulevat ensimmäisenä mieleen. Koko tauti on demokraattien juoni. Se on ohi parissa viikossa. Usa avataan pääsiäiseksi. Nyt sentään määräsi general motorssin valmistamaan hengityskoneita. Paljon niistäkin on iloa kun sairaalareissut on siellä niin kalliita että monet tulevat jäämään ilman hoitoa.