Entäpä minun ruokailuni sitten?
En laihduta (ole laihduttanut enää aikoihin), bmi 21, tässä tyypilliset päivän ruoat (mitä aion tänään syödä).
Aamu: pinaatti-feta-munakas, kahvia maidolla
Lounas: possu-kukkakaaliwokkia, salaattia, öljykastike. Pala tummaa suklaata (70%).
Iltaruoka: uunilohta, höyrytettyjä vihanneksia: parsakaali-kukkakaali-porkkana, vihreäpapu-pähkinäsalaattia (sis. kiehautettuja ja jäähdytettyjä vihreitä papuja, maapähkinöitä, kurkkua, purjoa, öljykastike). Jälkiruoaksi marjarahkaa (ilman makeutusta).
Kommentit (7)
Taas näitä terveydellään leikkijöitä. Miksi ei voi laihduttaa tavallisella, terveelliseksi tunnustetulla ruokavaliolla ja liikunnalla
Aamu: pinaatti-feta-munakas, kahvia maidolla
*** Kananmuna nostaa kolesterolia. Munakkaassa fetan kanssa on liikaa huonoa rasvaa. Aamiainen on tärkein päivän aterioista, olisi fiksua syödä jotain pitkään nälkää pitävää. Jos kotimaiset viljat eivät sovi sinulle (oletko käynyt keliakiakokeissa) kannattaisi kokeilla vaikka riisi- tai tattaripuuroa ja marjoja.
Lounas: possu-kukkakaaliwokkia, salaattia, öljykastike. Pala tummaa suklaata (70%).
*** Possu on rasvaista lihaa, punainen liha on muutenkin epäterveellistä. Tee wokki vaikkapa kanasta. Öljykastike on ok, kunhan käytät sitä vain vähän. Ateriaa kannattaa tasapainottaa perunoilla, niistä saa vähärasvaista energiaa eikä nälkä tule taas ihan kohta.
Iltaruoka: uunilohta, höyrytettyjä vihanneksia: parsakaali-kukkakaali-porkkana, vihreäpapu-pähkinäsalaattia (sis. kiehautettuja ja jäähdytettyjä vihreitä papuja, maapähkinöitä, kurkkua, purjoa, öljykastike). Jälkiruoaksi marjarahkaa (ilman makeutusta).
*** Lohi on rasvainen kala, käytä mieluummin jotain vaaleaa kalaa. Salaattiin on turha lisätä sekä pähkinöitä että öljyä, ettei rasvapitoisuus nouse liian korkeaksi. Tähänkin ateriaan mahtuisi ne pari perunaa. Miten teet marjarahkan? Kerman tilalla voisi kokeilla creme vanillaa, jolla saa vähennettyä rasvan määrää ja korvattua eläinrasvoja kasvirasvoilla.
itse olen onnistunut lihomaan " terveellisellä ja vähärasvaisella" ruokavaliolla 15 kg. Peruna yms. turhat hiilihydraattilähteet saavat aikaan näläntunteen, ahmimishimoa väsymystä...
En ole ap mutta olen samanlaisella ruokavaliolla päässyt eroon kiloista, ahmimiskierteestä, vatsavaivoista, masennuksesta ja väsymyksestä.
Se siitä " virallisterveellisestä" . Mieluummin " vaarannan terveyteni" kieltäytymällä viljoista ja perunasta ja voin paremmin kuin koskaan!
Vierailija:
Taas näitä terveydellään leikkijöitä. Miksi ei voi laihduttaa tavallisella, terveelliseksi tunnustetulla ruokavaliolla ja liikunnallaAamu: pinaatti-feta-munakas, kahvia maidolla
*** Kananmuna nostaa kolesterolia. Munakkaassa fetan kanssa on liikaa huonoa rasvaa. Aamiainen on tärkein päivän aterioista, olisi fiksua syödä jotain pitkään nälkää pitävää. Jos kotimaiset viljat eivät sovi sinulle (oletko käynyt keliakiakokeissa) kannattaisi kokeilla vaikka riisi- tai tattaripuuroa ja marjoja.Lounas: possu-kukkakaaliwokkia, salaattia, öljykastike. Pala tummaa suklaata (70%).
*** Possu on rasvaista lihaa, punainen liha on muutenkin epäterveellistä. Tee wokki vaikkapa kanasta. Öljykastike on ok, kunhan käytät sitä vain vähän. Ateriaa kannattaa tasapainottaa perunoilla, niistä saa vähärasvaista energiaa eikä nälkä tule taas ihan kohta.Iltaruoka: uunilohta, höyrytettyjä vihanneksia: parsakaali-kukkakaali-porkkana, vihreäpapu-pähkinäsalaattia (sis. kiehautettuja ja jäähdytettyjä vihreitä papuja, maapähkinöitä, kurkkua, purjoa, öljykastike). Jälkiruoaksi marjarahkaa (ilman makeutusta).
*** Lohi on rasvainen kala, käytä mieluummin jotain vaaleaa kalaa. Salaattiin on turha lisätä sekä pähkinöitä että öljyä, ettei rasvapitoisuus nouse liian korkeaksi. Tähänkin ateriaan mahtuisi ne pari perunaa. Miten teet marjarahkan? Kerman tilalla voisi kokeilla creme vanillaa, jolla saa vähennettyä rasvan määrää ja korvattua eläinrasvoja kasvirasvoilla.
Minä en pystyis syömään noin, koska elimistöni tarvii hiilihydraatteja. En myös voi syödä noin paljon proteiineja.
Sehän on nimenomaan vähärasvaista ...paljon rasvattomampaa kuin vaikkapa naudanliha
kylläpäs taas kaikkea saa lukea!
Esim. punainen liha epäterveellistä. Ei ole.
Lohi on rasvainen kala, totta ja se on erittäin hyvää syötävää juuri noiden rasvojen ansiosta.
Jaa vaihdetaan luonnolliset eläinrasvat teollisesti muokattuihin kasvirasvoihin, jotka muistuttaa lähinnä saippuaa.
Kananmunan kolesteroliteoria on tietääkseni kumottu.
Vierailija - 29.06. 12:35 vastaa tähän viestiin (6/10)
...
Taas näitä terveydellään leikkijöitä. Miksi ei voi laihduttaa tavallisella, terveelliseksi tunnustetulla ruokavaliolla ja liikunnalla
*** Kananmuna nostaa kolesterolia. Munakkaassa fetan kanssa on liikaa huonoa rasvaa. Aamiainen on tärkein päivän aterioista, olisi fiksua syödä jotain pitkään nälkää pitävää. Jos kotimaiset viljat eivät sovi sinulle (oletko käynyt keliakiakokeissa) kannattaisi kokeilla vaikka riisi- tai tattaripuuroa ja marjoja.
*** Possu on rasvaista lihaa, punainen liha on muutenkin epäterveellistä. Tee wokki vaikkapa kanasta. Öljykastike on ok, kunhan käytät sitä vain vähän. Ateriaa kannattaa tasapainottaa perunoilla, niistä saa vähärasvaista energiaa eikä nälkä tule taas ihan kohta.
*** Lohi on rasvainen kala, käytä mieluummin jotain vaaleaa kalaa. Salaattiin on turha lisätä sekä pähkinöitä että öljyä, ettei rasvapitoisuus nouse liian korkeaksi. Tähänkin ateriaan mahtuisi ne pari perunaa. Miten teet marjarahkan? Kerman tilalla voisi kokeilla creme vanillaa, jolla saa vähennettyä rasvan määrää ja korvattua eläinrasvoja kasvirasvoilla.
En voi syödä viljaa - se lihottaa, nälänhallinta ei pelaa, turvottaa, tekee väsyneen olon, ihottumat ja allergiat tuntuvat riehaantuvan.
Viljassa ei ole mitään sellaista mitä ilman ei pärjäisi - kasvikset ovat huomattavasti vitamiinipitoisempia kuin vilja. Kuituhypeen en usko, en tarvitse viljan liukenematonta kuitua, liukoista taas saa nimenomaan kasviksista ja marjoista.
Ap, viljattomalla ja vähäsokerisella ruokavaliolla 20kg pudottanut, veriarvot nykyisin erinomaiset ja jaksaminen myös. Ruisleipään ja puuroon en koske.