Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musiikin ja tv:n kuuntelu kerrostalossa. Mitä olet mieltä, saako?

Vierailija
29.03.2020 |

Onko pakko käyttää kuulokkeita jos ei halua tai ne aiheuttaa terveydellistä vaivaa? Onko liikaa jos kuuntelee päivässä normaalin puheen voimakkuudella 2h telkkaria ja kuukaudessa 2 kertaa musiikkia 2h päiväsaikaan ja nämä kuuluu huonosta äänieristyksestä johtuen naapuriin? Naapurini nimittäin hakkaa seinää ja elämöi kun teen tälläsiä asioita... Jos tuo on liikaa niin mikä olisi sopivasti?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväaikaan saa kuunnella normaalilla volyymillä mutta oletko varma että se volyymi on normaalilla tasolla? Jos et huudata ja naapuri hakkaa seiniä ota yhteys isännöitsijään.

Vierailija
2/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt kertomassa naapurille, jos olen erottanut musiikista tai tv-ohjelmasta sanat - silloin on ollut liian kovalla. Taustahumina päiväsaikaan ei häiritse, mutta ei minun tarvitse kuulla laulua, jota en ole itse valinnut, tai tv-ohjelmaa, jota en halua seurata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväaikaan saa kuunnella normaalilla volyymillä mutta oletko varma että se volyymi on normaalilla tasolla? Jos et huudata ja naapuri hakkaa seiniä ota yhteys isännöitsijään.

Olen ajatellutkin että voisin ottaa isännöitsijään yhteyttä ja pyytää häntä tulemaan kuuntelemaan että onko musiikkini ja tv normaalin puheen voimakkuudella näin saadaan asiaan ulkopuolisen mielipide.

Vierailija
4/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta se naapuri huutoaivastelee, kiroaa, laskee vettä hanasta samaan aikaan kun ap on suihkussa....

Vierailija
5/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt kertomassa naapurille, jos olen erottanut musiikista tai tv-ohjelmasta sanat - silloin on ollut liian kovalla. Taustahumina päiväsaikaan ei häiritse, mutta ei minun tarvitse kuulla laulua, jota en ole itse valinnut, tai tv-ohjelmaa, jota en halua seurata. 

Normaalin puheen voimakkuudella oleva musiikki tai tv ei ikinä voi olla liian kovalla. Mitä luulet jos täällä kuuluu seinien läpi aivastus ja pissaaminen niin voisiko vika olla ennemmin äänieristyksessä vai siinä että naapurin musiikki ja tv on liian kovalla?

Äänieristys on mielestäni se joka pitäisi korjata, eikä niinpäin että ihminen joutuu varomaan normaalia elämää.

Vierailija
6/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
7/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se jaksat jankata.

Vierailija
8/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan naapurihan kykeni laulamaan Emmerdalen tunnusmusiikkia mukana :D

Vierailija
9/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Painu!

Vierailija
10/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kohta se naapuri huutoaivastelee, kiroaa, laskee vettä hanasta samaan aikaan kun ap on suihkussa....

Niin ja huutelee parvekkeelta, joka ei kuitenkaan ole parveke.

Vierailija
11/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se jaksat jankata.

Jankkaan niin kauan tästä asiasta kun naapurilla on ongelma normaalin elämiseni kanssa. Olen kovaluu ja jaksan v....ittuilla vaikka maailman tappiin asti!

Vierailija
12/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan naapurihan kykeni laulamaan Emmerdalen tunnusmusiikkia mukana :D

Tottakai hän pystyy laulamaan sen mukana kerta kuuluu aivastuksetkin ja k...usen lorotukset!

Vierailija
13/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se jaksat jankata.

Jankkaan niin kauan tästä asiasta kun naapurilla on ongelma normaalin elämiseni kanssa. Olen kovaluu ja jaksan v....ittuilla vaikka maailman tappiin asti!

Tästä kommentista näkee, kummassa päässä se ongelma on.

Vierailija
14/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5. Painu!

Sä et tietenkään osaa mulle muuta sanoa kuin painu sinne minnekkä aurinko ei paista, koska sun perustelusi olisi tälläinen: " Asia nyt vaan on näin. Kerrostalossa ei ole normaali elämä sallittu kun pitää ottaa naapuritkin huomioon, siksi eletään hiljaa. Mä viis veisaan siitä mitä varpaillaan eläminen tekee sun mielenterveydelle. "

Vierailija
15/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se jaksat jankata.

Niinpä. Aloittajan naapuri taisi olla vieläpä kehitysvammainen, mutta vaikuttaa oikein normaalilta tapaukselta kun vertaa aloittajaan itseensä!

Vierailija
16/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se jaksat jankata.

Ongelma on siellä naapurin päässä, kun laittoi pahaa energiaa liikkeelle ja alkoi osoittaa mieltään mun normaalin elämän takia. Joka johti siihen, että pelkään nykyään jopa tiskata ettei lähde vaan kolinaa ja kilinää ja ettei naapuri häiriinny!

Vierailija
17/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5. Painu!

Sä et tietenkään osaa mulle muuta sanoa kuin painu sinne minnekkä aurinko ei paista, koska sun perustelusi olisi tälläinen: " Asia nyt vaan on näin. Kerrostalossa ei ole normaali elämä sallittu kun pitää ottaa naapuritkin huomioon, siksi eletään hiljaa. Mä viis veisaan siitä mitä varpaillaan eläminen tekee sun mielenterveydelle. "

Älä nyt höpötä, koska AIVAN SELVÄSTI SANOMANI ON: jollet kestä ääniä, niin muuta korpeen!

Vierailija
18/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se jaksat jankata.

Niinpä. Aloittajan naapuri taisi olla vieläpä kehitysvammainen, mutta vaikuttaa oikein normaalilta tapaukselta kun vertaa aloittajaan itseensä!

Ei ole tietääkseni kehitysvammainen, kunhan osoittaa vaan mieltään zombie äänillään ja eläkeläis pariskunta hakkaa nyrkillä seinään. Tuosta nyrkillä seinään hakkaamisesta vois napsahtaa syyte kotirauhan häirinnästä! Kuuntelen välillä tätä eläkeläis pariskunnan kolistelua ja ei ois tullut mieleenkään valittaa, kun annan ihmisten mahdollisimman vapaasti elää omannäköistä elämää kodeissaan, mutta mulle ei näköjään sallita samanlaista rentoutta ja vapautta. Että se mun musiikki ja tv kuulostaa vissiin paljon ärsyttävämmältä kuin heidän kolistelunsa. Siksi heidän kolistelu on sallittua, mun elämäntapa ei. :o

Vierailija
19/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sen naapurin normaaleja elämisen ääniä. Ei liity sun toimintaan mitenkään.

Vierailija
20/43 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Ratkaisuna suositan, että kaikista taloyhtiöistä takavarikoidaan kaikki multimedialaitteisto. Voi sitten vaikka harrastaa virkkausta kunhan huolehtii, ettei tiputa koukkua lattialle. Se kun voi kilahtaa ikävästi naapurin korvaan.

Myös kokkaus on kilinän vuoksi kiellettävä. Oikeastaan myös keittiössä oleminen, koska hormin läpi kiirii puheääni. Ruoat on tilattava kotiinkuljetuksena, mutta koska ovikello ja ovien avaus pitää turhaa ääntä, on lähetys haettava tontin kauimmaiselta rajalta. Rappuun tilausaikataulu, jottei vahingossa törmää naapuriin lähetystä noutaessa.