Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oOoOo Torstain HELMInauha oOoOo

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku en ainakaa nähny ett olis viä alotusta tehty. Joten: HYVÄÄ TORSTAITA HELMINAUHALAISILLE! =)

Labrassa on nyt sitten käyty, tuloksia tulee ripotellen. Osa tänään, osa huomena, osa ens vkolla. No, eipä siinä mitn, pääasia että hommat on hoidossa. Jos vaik löytyis syy siihen vuoteluun. Nyt ei o moneen pvään tullukkaa muuta ku valkovuotoo *koputtaa maalaamatonta puuta*, toivottavasti jatkuu samaan malliin.

Jep, nyt saa riittää nää alapääjutut, meen pihalle lasten kanssa nauttimaan auringonpaisteesta. Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (rv8 ja jtn)

Vierailija
2/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tulenkin tänne valittamaan! Kyllä on kauhea olo! =/ Olinhan jo jossain vaiheessa vähän huolestunut kun ei pahoinvointia vielä ollut, mutta nyt on toisin.. Rv 6 tuli täyteen, niin johan alkoi! On kyllä niiiiiin veto pois ja yököttävä olo, että.. Pönttöä ei ole vielä tarvinnut halailla, mut kaipa sekin kohta edessä on. Ruokakin menee alas, vaikka ei kauheasti huvittaisi, mutta kun tietää mikä olo on sitten, jos ei mitään syö ja nälkä vaan yltyy.. Ulkonakin olis taas vaihteeks hieno ilma, mut kun ei millään jaksais sinne mennä! Muksut kyllä hyppii sisällä seinille, joten kai täytyy laahautua. Hedelmäkarkit vaan taskuun, niin niiden avulla jaksaa edes vähän paremmin.

Mahdanko muistaa nyt nimimerkkisi oikein.. Maaret(ti)? Sinullahan oli viikkoja jo reilu 8, onko pahoinvointisi jo mennyt kokonaan ohi? Muillekin kysymys, että kauanko tämä järkky olo jatkuu??

Vielä muuten kysymystä. Itse odotan siis kolmatta, ja kun musta tuntuu, että nämä pahoinvoinnit ovat kyllä ennen olleet lievemmät..siis ekasta oli pahoinvointia, mut ihan siedettävää. Tokasta oli kovempi pahoinvointi, ja tästä on ihan kauhee pahoinvointi! Onko muilla kokemuksia, että pahoinvoinnit näin voimistuvat esikoisen odotuksesta??

Minni 6+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota Minnin viestiä lukiessani en voinut kuin (n)yökkäillä. Mulla alkoi kanssa rv 6 tänään ja on NIIN paha olo että! Eilen vielä ihmettelin koko ajatusta raskaanaolosta, kun se tuntui niin epätodelliselta. Tänään se kyllä tuntuu varsin todelliselta. Ehkä oman osansa tekee myös kuuma ilma. Eilen meillä päin sateli vettä ja oli melko viileää, tänään aurinko paistaa täydeltä terältä. Onhan sitä kuumalla säällä joskus heikko olo, vaikkei raskaana olisikaan.

Monet helminauhalaisista puhuvat ultrasta jo täyttä häkää. Oletteko käyneet/menossa ultraan yksityiselle vai miten? Missä vaiheessa suunnilleen on odotettavissa ensimmäinen ultra kunnallisella puolella? Näin ensikertalaisena en ole oikein selvillä, missä mennään... Ensimmäisen neuvola-ajan olen varannut, mutta en senkään sisällöstä tiedä mitään. No, kaipa se ajallaan selviää sekin.

Hämillinen medve 6+0

Vierailija
4/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka lupailin ahkerammin kirjoitella niin taas se vaan on jäänyt..lukemassa olen käynyt niin kuin aina, mutta kirjoitettua ei sit ole saanut...

kävin tänää ekassa neuvolassa, mutta kaikkia testejä ei voitu ottaa, kun raskaus on nyt sen viikon melkein jäljessä..tänään alunperin ois alkanut rv 8, mut nyt rv 7...parin viikon päästä uusiksi..sain kyllä kivan hoitajan, vähän iäkkäämpi nainen, mutta mukavan oloinen...ihan hyvä mieli jäi neuvolasta, kaikki taisi olla niin kuin pitääkin, kovasti se kaikkia kyseli ja lippua ja lappua tuli mukaan luettavaksi.. se oli huono uutinen, että täällä tarjotaan vaan rakenneultra, muihin täytyy mennä itse kustantaen, jos haluaa mennä...ja kaipa mä siihen niskaturvotus ultraan sit ainakin menen :)

tuosta pahasta olosta vielä..minä kanssa kärsin siitä tällä hetkellä toden teolla...eilen oksensin ekan kerran ja neuvolassa toisen kerran..oli pakkoa sanoa, että nyt on mentävä vessaan...koko ajan mahassa kierteli, mut sit ei enää saanut pidäteltyä...hoitaja oli vaan sitä mieltä, että se on niin luonnollista :)

viikon verran olen kärsinyt etovasta olosta ja ajattelin, että se on sitä pahaa oloa, mutta nyt vasta tiedän mitä se on...no sikiö ja istukka voi hyvin kun oksentaa ja on paha olo :) jotain positiivista...

kaikkein eniten jännittää se, että nyt olen lomaillut, mutta ensi viikosta alkaen menen hoitamaan kolmea lasta heinäkuun ajaksi ja jos olo on tälläinen niin en kovin hyvä hoitaja ole :)

nyt tarttis alkaa siivoamaan, kunhan olo on hiukan parempi..iltaa myöten aina parempi olo kunnes se myöhään illallla taas alkaa :)

oikein aurinkoista torstaita ja lämpimiä ajatuksia pahan olon keskelle!!

pajuska ja aarre rv 7+1?

Vierailija
5/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ainakin toivoa ettei se pahoinvointi pahene raskauksien myötä. Tuskin. Eiköhän se olo ole hyvinkin vaihtelevaa ja tapauskohtaista.

Esikoisesta oksensin viikosta 10 viikolle 42. Joten todella toivottavaa ettei nyt mene samalla tavalla.

Nyt viikosta viisi viikkoon seitsemän olo on ollu kauhee. Luulin että on helpottanut nyt mut ei taida sittenkään. Itse toivoisin enemmin tätä alun pahoinvointia joka voisi loppua sitten viikolle 12 =) Lopussa niitä vaivoja on niin paljon muitakin.

Luin vanhaa neuvolakorttiani ja siihen oli merkattu viisi ultra käyntiä. En muistanut että niitä niin paljon oli mutta kai se on uskottava. Olen siis saanut kurkkia mahaan useammankin kerran. Jännä nähdä mitä nyt tapahtuu.

Esikoinen on ollut mummolassa ja on ollut kerrankin aivan mahtavaa käydä alennusmyynneissä yksin :) Useampi tunti siellä menikin.

Hyviä vointeja kaikille =)

MyQ 8+1

Vierailija
6/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) heti aluksi. Tänään on ollut kamala ja ihana päivä. Kävin neuvolassa siellä muuten kaikki ok (RR 125/75, hb 137, pissa puhdas), mut sydän ääniä ei terkkari saanu kuulumaan. Terkkari jotenki muuttui omituiseksi, epäili ettei siellä ole koko sikiötä ja kehotti menemään yksityiselle ultraan mahdollisimman pian. No, minä rupesin soittamaan aikoja, täällä meillä on kaksi lääkäriasemaa, jotka ultria tekevät. Toiseen oisin saanut ajan viikon päähän (huh), toisessa eivät vastanneet. Meninpä sitten käymään siellä, juuri olivat kesälomalle lähdössä, mut lääkäri suostui tekemään ultran ennen lähtöä! Ihan huippu hyvä tuuri. Ja siellä se pikku jigi polskutteli, ihan oli oikean kokoinen ja näköinen ja sydän sykki kovaa vauhtia. =)

Olipa pitkä ja sekava tarina, mutta ei sekavasta päästä voi muuta odottaa. Joku kyseli pahoinvointi juttuja tai pahoinvoinnin loppumista, Mulla pahoinvointi loppui suurinpiirtein rv 8 alussa, nyt on siis menossa 9+0 ja pahoinvointi on lähes kokonaan poissa.

Tämmöstä tällä kertaa. Mukavaa päivän jatkoa!

Onnellinen Minttuli ja pikkuinen jigi 9+0

Vierailija
7/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähentyny, enää oxennan ainoastaan iltasin hammaspesun yhteydessä. Yökkäysrefleksi on raskauden aikana mulla tavallista herkempi. Sitä etovaa oloa on, ennen ja jälkeen syönnin ja sillä välillä. Kunnon yrjöx onnex enää harvemmin kehittyy. Ja taas *koputtaa puuta*.. Toista oottassa oxensin yötä päivää ekat 4kk. No, laihduinpaha 7kg..

Ultrista ollu puhetta. Meillä on neuvolassa vanha ultralaite, sitä käyttää ni th:t ku lekuritki. Iha kiva ku saa eka lääkärikäynnillä varmistuxen ett kohdus on asukas, ei tarvi miettiä ja pähkäillä. =) Ja joka kerta ku käy lekuris ni kurkataa mitä vatsanahan alle kuuluu. Tuppukylässä asumisen hyviä puolia.. =D

minttuli81, eikös olekin villi ja ihana näky se pieni siinä ruudulla? Varmasti kivi putos sydämeltä. =)

Ja kahvinkeittoon, heips!

Maaret(ti) & örppänä (rv8 ja silleen)

Vierailija
8/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et nyt joudu kärsimään pahoinvoinnista yhtä pitkään kuin viimeksi! Jos yhtään lohduttaa, niin ainakin minä koin toista odottaessa pahoinvoinnin rajummaksi/kauheammaksi, MUTTA se meni kyllä nopeammin ohi kuin esikoisesta, josta pahoinvointi kesti kauemmin.

Pitää nyt siis toivoa, että kun pahoinvointi tästä kolmannesta on tuota toista odottaessakin kauheampaa, niin nyt menisi vielä nopeammin tämä ohi! =)

Minni rv6+3 (hieman jo pirteämpi, jospa iltaa kohden olo helppais.. ja nälkäkin taas kurnii, eikun syömään!)

Vierailija
9/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

Onpa oudon lyhyt pino kun on viime päivien aikana lukenut niin valtavan pitkiä pinoja..

Mutta eipä se haittaa, tod.näk. vilkastuu iltaa kohden.

pää lyö ihan tyhjää, ei oikein mitään järkevää sanottavaa.

Mutta siis hengissä ollaan, luen aktiivisesti, mutta olen näköjään vähemmän aktiivinen kirjoittaja :/

Huomenna lähden reilun kolmen viikon lomalle, enkä tiedä pääsenkö koneelle kuinka(vai olenko koko ajan nettipimennossa niin toivottelenkin tässä teille helminauhalaisille samantein

oikein mukavaa heinäkuuta!

Palaillaan,

miiwa

Vierailija
10/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään ultrassa, ja voi että oli hieno kokemus! Olen kyllä onnellinen että nyt mentiin kun päästiin yhdessä miehen kanssa (ekan kunnallisen ultran aikaanhan asumme vielä eri maissa).

Kyllä siellä masussa oli semmoinen ihan selkeä pikkutyyppi jolla sydän sykki hurjasti! Kokoa oli enemmän kuin oletimme, ja la siirtyi 18.2. -> 12.2..

Mutta nyt huilailemaan....lupaan parantaa kommentointiaktiivisuutta kunhan tää loma tästä loppuu!

SS

Vierailija
11/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenu pinoa tänään jo moneen kertaan ja nyt päätin sitten itsekin jotain tänne näpytellä..

Säikähdin tänään ihan kamalasti kun vessareissulla huomasin että vaaleanpunaisia pisaroita tippui pönttöön.. No saman tien sitten sohvalle makaamaan ja jalat kohti kattoa :D Tunnin makaamisen jälkeen tiputtelu on luppunut *huh* mutta silti kauhulla aina käyn vessassa kun siellä muutenkin saa ravata tuon pisuhädän takia..

Toisaalta tuo tiputtelu on tähän aikaan varmaan aika normaalia..

Toivotottavasti kaikki olis kuitenkin kunnossa..

Moni on näköjään käynyt jo ultrassa ja on ihana lukea kuinka onni oikeen tarttuun teidän teksteihin! Voi ku mekin päästäis.. :)

Ilta-aurinkoja kaikille!

hieman huolestunut Sussu rv6+1

Vierailija
12/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SillySausage, onnittelut iloisista ultrakuulumisista/-näkymistä! On se vaan niin ihanaa nähdä se pikkuihminen siellä.. =)

Sussu_89, toivottavasti oli vain jtn vaaratonta tiputtelua. Tiedän kyllä erittäin hyvin miten sitä pelästyy kun jtn punertavaa näkee vessareisulla.. *halaus* Koita ottaa levon kannalta.

Iltakaffe kutsuu (elämä yhtä kahvin juontia =)), illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä

Vierailija
13/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaan ja pikaisesti kirjoittelen kun on niin onnellinen olo ettei sitä oikein osaa edes sanoa... tiedätte tunteen! ultrassa käytiin ja siellähän se sydän sykki. La on siis 12.2. ja pienoinen vastasi ihan viikkoja.

Ihme untelo olo oli ennen ultraan menoa, jännitti kamalasti. Kuin olisi ensimmäistään odottamassa.. heh! edellisestä raskaudestakaan ei ole vasta kuin 9kk.

Eipä sen ihmeempiä, nyt esikoisen nukutuspuuhiin. Erinomaisen hyviä vointeja kaikille!!!

Katara rv 7+3

Vierailija
14/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut iloisista ultranäkymistä [b]Minttuli[/b], [b]SillySausage [/b]ja [/b]Katara[/b]!

[b]Ultrakuulumisia [/b]itsellänikin: pieni oli kasvanut katkaravun näköisestä oliosta (rv 6+6 ultrassa) ihan vauvaksi. Oli kädet ja jalat ja pieni nenän nöpökin [color=red]♥ [/color]Sydän sykki pontevasti ja Erittäin Salainen vilkutti meille varsin kuninkaallisesti kädellään :)

Harmittaa, ettei saatu kuvaa mukaan. En kehdannut pyytää, tollo. No, pääasia että kaikki masumaailmassa mallillaan: lapsivettä normaalisti ja koko vastasi viikkoja.

Jotain sentään sain mukaani, nimittäin sairaslomatodistuksen. Hyvä niin, olen jo niin poikki tämän [b]pahoinvoinnin [/b]ja huimauksen takia.

Huomenna varaan neuvolan, tänään en soittoaikaan ehtinyt luurin päähän.

- Pomelo ja E.S., rv 8+5

Vierailija
15/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä nyt jotain outoa, sillä la on 05/02, ja raskausviikot 9+4.. Ja jollakin taisi olla la 01/02, ja viikkoja 9+0.. Hmm, asutaan ulkomailla, joten laskutavassa taitaa olla hieman eroa.

No, siis hyväksyttekö minut tänne helminauhaan, vai pitäisikö pyrkiä tammikuisten joukkoon? Varoitan vain, että saatan olla ainakin näin aluksi aika mörkki-jäsen. Vauva nimittäin ei todellakaan suunniteltu, ja lapsiluvun piti olla ehdottomasti täysi (lapsia siis jo 3), ja viime raskaus oli niin kaamea, etten enää moiseen halunnut joutua.

No, vaavi välitti vähät päätöksistäni, ja vielä vähemmän pillereistä, joten täällä sitä nyt ollaan. Huoh. Ultrassa tarkastettiin tänään nuo raskausviikot, ja villiä oli masussa meno.

Vierailija
16/17 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

esikoinen järjestää sen verran ohjelmaa, että harvoin pääsen tänne kirjoittamaan. Nyt viimein nukahti yöunille ja viimeisillä voimillani vielä nyt väsään tähän jotain kuulumisia..

edelliselle: minusta näyttäisi että nuo viikot on laskettu ihan samalla tavalla. Ja eiköhän täällä yksi mörkki mene joukossa, tervetuloa vaan :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille, kaikilla hyvät uutiset onneksi!

Huomasin tänään, että on minulla sittenkin raskausoire: pahanhajuinen hiki ! Oli ihan sama juttu tuonkin esikoisen kanssa, olin vaan jo ehtinyt unohtaa koko asian. Muuta sitten ei, olo on mainio. Niin ja paleltaa hirveästi, vaikka pitäisi olla toisinpäin. Sain varattua lääkäriajan 10.7., sinne asti sinnitellään onnellisen tietämättöminä Kuplan voinnista.

Puhh, ei jaksa enempää, taidanpas vetäytyä yöpuulle..

len & kupla, rv ? ?

Vierailija
17/17 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kans hieman pitkäksi tää ilta noita paitoja väsäillessä.. Jos muistatte, mietin miten ilmoitan vanhemmilleni tästä tulevasta toukasta, kun se puhelinsoitto on vaan tylsä tapa, niin normaali... Tuli niistä hienot! 1kpl ukki, 1kpl mummi,1kpl täti ja 1kpl tupla mummo paidat varustettuna teksteillä " naaras merkki" VAI " uros merkki" Sitten perään 2007 ja alle helmikuu.

Omaa napaa: Muuten hyvä olo jo pikku hiljaa, nenä nyt vuotaa vieläkin kuin niagara, mut kuumetta ei. Olen huomannut yhden erittäin ällöttävän piirteen ilmaantuneen tän raskauden takia.... Mulla on tullu sikana FINNEJÄ selkään!! Mulla ei ole ikinä ennen niitä selässä ollut, YÄK YÄK! Mutta ehkäpä mieluummin selässä, kuin naamassa.. tjaa-a.

Nyt kutsuu nukkumatti, mutta pikaiset ryhmä onnittelut kaikille ultra kuulumisia saaneille! Eikö ole jännää katsella sitä sinttiä... =)

Öitä, Helgaliini ja Toukka= sintti rv 6+3?