Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksupäätteet on pahin bakteerilähde. Miten maksutapahtuman voisi tehdä bakteereista turvalliseksi?

Vierailija
28.03.2020 |

Kaupassa asioidessa pystyt muuten suojautumaan hyvin ja pitämään turvaväliä, mutta sitten kun on maksun hetki on pakko ottaa ne hanskat kädestä ja näpytellä tunnusluku maksupäätteeseen ja siinähän ne bakteerit leviää kun ei sitä näppäimistöä desinfioida lainkaan. Millä tavalla maksamisesta saisi turvallisempaa tai miten maksupäätteet voisi tehdä turvallisemmaksi? keksikääpäs hyviä ideoita millä parannamme kaikkien meidän arkea ja vähennämme taruntoja!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laastaroinut etusormen kunnolla, revin kaupan ulkopuolella sen pois ja roskiin.

Tämä on hyvä idea, mutta miten hoitaa sitten seuraava kauppareissu, jos on jo mennyt repimään etusormen pois? Keskisormella?

Vierailija
22/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minivibraattoreihin myydään sellaisia pieniä sormenpaksuisia kondomeja. Sellaisia lompsaan ja eiku näppäilemään turvallisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämällä käteistä.

Zinc

Vierailija
24/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksupääte on riskeistä pienin kaupassa. Corona ei tartu ihon läpi. Riittää kun pesee tai desinfioi kädet nappien painamisen jälkeen eikä näpelöi heti kasvojaan.

Vierailija
25/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://hackerfarm.jp/2020/03/howto-wuhan-hook/ 

Tollasella voi ainakin näppäilyn hoitaa.

Vierailija
26/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepussi, kynä, tulitikku tms.

Vierailija
27/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä mukana desinfektiopyyhkeitä ja käytä sellaista kaikkien kosketusten välissä.

Vierailija
28/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laastaroinut etusormen kunnolla, revin kaupan ulkopuolella sen pois ja roskiin.

Tämä on hyvä idea, mutta miten hoitaa sitten seuraava kauppareissu, jos on jo mennyt repimään etusormen pois? Keskisormella?

Ööh..joopa joo😂

Vierailija
29/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämällä käteistä.

Zinc

Sehän se ei olekaan kiertänyt kädestä käteen ja ties minne.

Vierailija
30/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lähimaksua, mutta olen käyttänyt mobilepayta.

Vierailija
31/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämällä käteistä.

Zinc

Sehän se ei olekaan kiertänyt kädestä käteen ja ties minne.

Tasaraha ja omasta kassasta. 

En ole Zinc, mutta ainakin mulla on ihan käteistä loppuvuoden ruokaostoihin riittävä summa.

Vierailija
32/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko maksupäätteestä alkanut bakteeritartunta on johtanut ihmisen kuolemaan tai vammautumiseen Suomessa koko sen reilun 100 vuotisen historian aikana?

Vierailija
33/40 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimaksu ja kyllä ne hanskat suojaa, jos on pakko käyttää päätettä. Menee pintakammo jo epärealistisen pitkälle.

Vierailija
34/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin apteekissa, että puhdistatteko näitä maksupäätteitä, kassa vain toljotti ja osoitti käsidesipulloa. Kyllä niitä pitäisi desinfioida, samoin kun niitä jonotuslappukoneen nappuloita myös.

Vierailija
35/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lähimaksua, mutta olen käyttänyt mobilepayta.

Mikä sellainen kortti on, jossa ei ole lähimaksua?

Vierailija
36/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsidesi autossa, siitä aina kaupasta tullessa, vaikka lähimaksua käytän aina kun mahdollista.

Vierailija
37/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toihan nyt on helpoin, pidät vaan sormikkaat kädessä ja näppäilet niillä. 

Paljon vaikeampaa onkin sitten esim. riisua ne sormikkaat niin että et samalla kontaminoi käsiäsi. Tai koske niillä sormikkailla esim. omaan puhelimeen, lompakkoon tms. johon sitten seuraavaksi taas kosket paljailla käsilläsi kun menet kotiin. Hanskat on hyödyttömät jos niitä ei osaa käyttää oikein, ja niiden käyttäminen oikein jossain kauppatilaneessa on melko haastavaa. 

Vierailija
38/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitsu. kirjoitti:

Paljon vaikeampaa onkin sitten esim. riisua ne sormikkaat niin että et samalla kontaminoi käsiäsi. Tai koske niillä sormikkailla esim. omaan puhelimeen, lompakkoon tms. johon sitten seuraavaksi taas kosket paljailla käsilläsi kun menet kotiin. Hanskat on hyödyttömät jos niitä ei osaa käyttää oikein, ja niiden käyttäminen oikein jossain kauppatilaneessa on melko haastavaa. 

Ei niitä riisuta ennen kuin olet kotona ja pystyt pesemään kätesi riisumisen. Ja tämä puoltaa entisestään antihamstrausstrategiaa. Käytä lähikauppoja hiljaisina aikoina ja pidä ostosten määrä maltillisena ennemmin kuin lähde hypermarkettiin tekemään viikon ostoksia kerralla. 

Vierailija
39/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitsu. kirjoitti:

Ei niitä riisuta ennen kuin olet kotona ja pystyt pesemään kätesi riisumisen. Ja tämä puoltaa entisestään antihamstrausstrategiaa. Käytä lähikauppoja hiljaisina aikoina ja pidä ostosten määrä maltillisena ennemmin kuin lähde hypermarkettiin tekemään viikon ostoksia kerralla. 

Niin, siinä kohtaa onkin sitten jo kosketeltu läpi esim. se lompakko, autonavaimet, kotiavaimet, auton ovenkahvat, ratti JNE. 

Vierailija
40/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaikka nenäliinoja mukana (tai niinhän niitä pitäis olla muutenkin, tiedä vaikka jos yskittää) ja laita se sormen ympärille & painele nappeja sen paperin läpi. Kun homma ohi, nenäliina roskiin.

Saman voit tehdä muidenkin nappien kanssa, esim. hississä, niin ei tarvi painella millään muulla ruumiinosalla esim. kyynärpäällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi