Maksupäätteet on pahin bakteerilähde. Miten maksutapahtuman voisi tehdä bakteereista turvalliseksi?
Kaupassa asioidessa pystyt muuten suojautumaan hyvin ja pitämään turvaväliä, mutta sitten kun on maksun hetki on pakko ottaa ne hanskat kädestä ja näpytellä tunnusluku maksupäätteeseen ja siinähän ne bakteerit leviää kun ei sitä näppäimistöä desinfioida lainkaan. Millä tavalla maksamisesta saisi turvallisempaa tai miten maksupäätteet voisi tehdä turvallisemmaksi? keksikääpäs hyviä ideoita millä parannamme kaikkien meidän arkea ja vähennämme taruntoja!
Kommentit (40)
Lähimaksulla. Osta tavarat useammassa erässä, jos menee yli 50e.
Lähimaksu, mobiilimaksu, käsineet, rystyset.
Mä käytän sellaisia hanskoja jotka toimii kosketusnäytön kanssa.
Ota kynä mukaan sitä varten ja heitä se sitten pois.
no tuskin sinä siihen näppäilyyn kuolet jos kassakin ihan elävä vielä on.
Mulla on iPhone ja Apple Watch. Molemmilla voi maksaa ostokset lähimaksulla ilman ylärajaa. Olenkin nyt alkanut maksaa puhelimella aika paljon. Koska kyseessä on Apple, se on tosi nopeaa ja sujuvaa toisin kuin androideilla :D
Eikös lähimaksu oo 50€ max? Se on aika pieni summa kun yli viikon ostoksia tekee kerralla. Vai onko pankit nostaneet ylärajaa lähimaksulle? Saisi olla ainakin 100€ tai mieluummin 150€ tai jopa 200€ näinä aikoina. Tosin väärinkäytösten mahdollisuus samalla kasvaa jos kortin kadottaa. Mutta olisi kyllä väliaikaisesti hyvä jos nostettaisiin ylärajaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se kassa siihen päätteeseen koske..
Vierailija kirjoitti:
Lähimaksulla. Osta tavarat useammassa erässä, jos menee yli 50e.
Saattaahan se kortti vaatia pin-koodia. Ja siis tosi noloa jos joku maksais sen takia osissa.
Ottamalla sellaisen sirun käteen ihon alle! Sitähän eliitti haluaa ja lampaat hysterioissaan tottelee
Vierailija kirjoitti:
Etämaksu
Onko tämä etämaksu vähän niin kuin lähimaksun vastakohta?
Oisko kumihanskat mitään? Raksuttaako?
Vierailija kirjoitti:
Se kassa ei taida niitä bakteereita siihen maksupäätteeseen levittää vaan muut asiakkaat. Taidat olla aika pihalla tuon koronan luonteesta, esimerkiksi siitä että suurin osa kantajista sairastaa sen oireettomana, joillekin vaan sattuu sit se lottorivi joka vie hautaan.
Mä oon laastaroinut etusormen kunnolla, revin kaupan ulkopuolella sen pois ja roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kassa siihen päätteeseen koske..
en niin, mutta te bakteerikammoiset köhitte ja syljette päälleni . jos pelottaa niin tilatkaa kotiin älkääkä tulko vaarantamaan minunkin elämää typerillä korona jutuilla.
Mulla on S-Pankin debit-kortti, ja vaikka käytän lähimaksua, niin ainakin mulla about joka 5. tai 6. maksukerralla pitää laittaa pin, jotta maksu onnistuu. Kai tuo väli nyt voisi poikkeusaikoina pidempikin olla.
Toki tuohan se turvallisuutta jos mut nyt vaikka joku ryöstää, mutta turhauttaa kun niin usein vaaditaan koodia.
Kumihanskat aina kaupassa. Pistä taskuun nippu niin on aina käytettävissä ja toiseen taskuun käsidesi