13v tyttö kiukutteli että hänellä on huonompi ja vanhempi puhelin kun kaikilla kavereilla, isänsä rikkoi tytön puhelimen
Nyt tyttö on sitten ilman puhelinta mutta ihan tosissaan säikähti isänsä reaktiota. Isä otti puhelimen ja samalla kun lämmitti takkaa niin iski yhden halon päin tytön puhelimen näyttöä.
Tyttö ei ole sanonut nyt sanaakaan tai tullut ulos huoneestaan. Pelkään että tästä aiheutui joku traumatila?
Kommentit (34)
Toivottavasti isin puhelin ei mene oudosti rikki tässä lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Miten todellisuudesta vieraantuneita palstalla makaavat naiset on, kun kaikki paskatarinat otetaan todesta?
Sitä minäkin ihmettelen! Minkälaisessa kerrostalossa on tulisija ja halkoja? Ja puhelimen lasista lähtee sirpaleita ja mies olisi hengetön valtimoiden auettua tai sokea ainakin. Jäikö jotain kertomatta?
Ohhoh, todella epäaikuismaista käytöstä isältä. Jos on noin pahoja vihanhallintaongelmia niin ehkä niistä kannattaisi mennä puhumaan jonnekin?
Katsohan ap omaasi ja miehesi puhelimia. Ovatko hienommat kuin tyttären puhelin?
Eroa. Jotenkin väärä mies. Saisitte olla omassa asunnossa rauhassa niin, ettei mies riehu tylysti lasta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kaikki olla aika herkässä mielentilassa nykyään. Tytär varmaan halusi vain tukea vanhemmiltaan ja että hänet otettaisiin huomioon ja isä on niin koronapaniikissa ja hermostunut että kimpaantuu pienestäkin ärsykkeestä. Todennäköisesti molemmat ovat koittaneet pullottaa tunteensa tiiviisti.
Siinäpä teinixille oppitunti siitä että toisille v*ttuilu ja päänaukominen on aivan helvetin huono tapa hakea sitä huomiota. Ehkäpä osaa seuraavalla kerralla valita kivemman lähestymistavan ja tajuaa vielä joskus kiittää isäänsä siitä ettei kasvanut samanlaiseksi k*sipääksi kuin 99% ikätovereistaan.
Eiköhän pöytälaatikosta löydy tytölle joku näppäinnokia.
Isähän oli oikeassa. Nyt hänellä ei ole huonoa ja vanhaa puhelinta. Tsempit iskälle!
En tiedä oliko aloitus provo, mutta muistan kun ystäväni äiti rikkoi ystäväni kalliit kuulokkeet riidan yhteydessä, jotka hän oli vasta ostanut kovasti säästämillään viikkorahoilla. Äiti ei ostanut uusia kuulokkeita tilalle, eikä pyytänyt anteeksi. Tapahtumasta on varmaan jo kohta 10-vuotta, mutta muistan itse järkyttyneeni kovasti ystäväni kertomusta kun muistan miten kauan hän joutui säästämään saadakseen haluamansa tavaran ja miten epäreilusti vanhempi käyttäytyi vain koska aikuisena niin voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte tukahduttaa lapsen persoonan ja mielipiteet, jos haluatte opettaa hänet pelkäämään ja vihaamaan omka vanhempiaan, niin tuo on hyvä tie.
Niinpä, lisäksi tuolla oppii hyvin nöyräksi ja vähään tyytyväiseksi alisuorittajaksi, joka antaa puolison ja pomon kävellä ylitseen kaikissa asioissa. Äitinsä varmaan samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Virheitä sattuu ja niistä on hyvä oppia. Isän olisi hyvä pyytää anteeksi ja kertoa miksi näin teki. Monella voi olla talous todella tiukilla ja suurin murhe on siinä miten selviää taloudellisesti eteenpäin tai säilyykö hengissä itse tai läheiset tulevina kuukausina. Pinna tiukoilla. Isä voisi hyvin kertoa, että puhelimet eivät ole itsestäänselvyyksiä ja kuinka häntä vaikka suututti pikkumainen vinkuminen paremman puhelimen perään tässä tilanteessa, missä ei tiedetä onko edes ruokaa rahaan vaikka vuoden päästä tai onko itse tai läheinen hengissä. Isä siis ylireagoi, mutta tästä olisi hyvä keskustella ja pyytää anteeksi. SAmalla voisi olettaa, että myös teini vähän kasvaisi ja ymmärtäisi samalla, että nyt ei välttämättä uusia ja hienompia puhelimia saa. Isä voisi tilata käytetyn tai uuden vastaavan puhelimen tilalle.
Jos talous on tiukalla niin ei silloin tavaroita rikota. Isällä ei tainnut olla selitystä miksi ei uutta puhelinta saa. Järjetöntä vallankäyttöä räyhääminen.
Tulee mieleen peliriippuvaiset nuoret pojat/miehet miksei naisetkin. Videoissa isä ottaa ja lyö lekalla pleikkarin tai muun vastaavan pelilaitteen tohjoksi. Tosin näissä tapauksissa on ollut kyse enempikin peliriippuvuudesta. Toisaalta mielestäni miehesi antoi hyvän viestin mutta taas toisaalta tarpeetonta ylireagointia.
Mulla tulee mieleen että isä on itse lapsellinen, eikä osaa käsitellä tunnemyrskyjään eikä siksi osaa suhtautua myöskään teinin tunteiden ailahteluihin niin kuin aikuisen pitäisi.
Virheitä sattuu ja niistä on hyvä oppia. Isän olisi hyvä pyytää anteeksi ja kertoa miksi näin teki. Monella voi olla talous todella tiukilla ja suurin murhe on siinä miten selviää taloudellisesti eteenpäin tai säilyykö hengissä itse tai läheiset tulevina kuukausina. Pinna tiukoilla. Isä voisi hyvin kertoa, että puhelimet eivät ole itsestäänselvyyksiä ja kuinka häntä vaikka suututti pikkumainen vinkuminen paremman puhelimen perään tässä tilanteessa, missä ei tiedetä onko edes ruokaa rahaan vaikka vuoden päästä tai onko itse tai läheinen hengissä. Isä siis ylireagoi, mutta tästä olisi hyvä keskustella ja pyytää anteeksi. SAmalla voisi olettaa, että myös teini vähän kasvaisi ja ymmärtäisi samalla, että nyt ei välttämättä uusia ja hienompia puhelimia saa. Isä voisi tilata käytetyn tai uuden vastaavan puhelimen tilalle.