51 Italialaista lääkäriä kuollut koronavirukseen. Herää SUOMI! Tehkää jotain!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ulkonaliikkumiskielto auttaisi? Miten hoidat roskat, kotihoidon jne. ? Miten valvot harvaan asutulla maaseudulla?
Roskat voi viedä ihan normaalisti ulos ja koiran kusettaa ulkona pikaisesti. Voit siinä pihallasi haravoida normaalisti ja katsoa kun orava vipeltää, mutta sankoin joukoin lenkkeilevät, laumoissa leikkivät lapset, piknik väki, kahviloissa kahvittelijat ja baareissa ryyppääjät vaarantavat muiden ihmisten henkiä nyt. Ulkomailla näistä annetaan nyt isoja sakkoja ja jopa vankeutta. Sun nautinto ei voi mennä muiden ihmisten hengen edelle. Voit imasta ne kaffet ja pullat kotonakin.
ja sitten sanotaan, että suomalainen terveydenhuolto on maailman huipputasoa. Hah!! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006455773.html
Täähän menee just niinkuin kaikki aina Suomessa menee: pieni vähemmistö noudattaa ohjeita, loput tekee mitä huvittaa eivätkä saa siitä minkäänlaista sanktiota.
Vierailija kirjoitti:
HUS velvoittaa jopa korona-alueilta palaavat työntekijänsä suoraan töihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006455773.html karanteenista ei puhettakaan! Espanja on pyytänyt suomalaisia lääkäreitä ja sairaanhoitajia avukseen; sieltä palatessaan nämä tulevat siis suoraan töihin hoitamaan suomalaisia potilaita. Tämä on ihan järkyttävää. Hulluus on syöpynyt suomalaisiin päättäjiin!
Ei voi olla todellista. Ihan idioottimaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Lähetetäänkö me lääkäreitä Italiaan? Vai pahoitellaanko?
Kyllä me tehdään, pysytään kotona niin paljon kuin mahdollista jo kolme viikkoa. Pysy sinäkin.
Ai pitääkö se niiltä saatu tauti palauttaa takaisin? Suurimmaksi osaksi koko kriisi suomessa on terveydenhuollon henkilöstön aiheuttamaa. He sen taudin tänne toi ja ovat levittäneet sen ympäri suomea.
Vierailija kirjoitti:
hirvittää ettei suomen hoitohenkilökunnal ole maskeja päällä koko ajan. kotihoidos pulaa omal paikkakunnal tarvikkeista ei maskeja.kiinalaisil ja venäläisil lääkäreil "sukelluspuvut" eli tosi kova suojaus hoitajilkin 2 maskia päällekäin ja lasit ja visiiri vielä siinä päällä. jos oisin hoitaja tai lääkäri ostaisin remppa kaupasta laseja ja maskeja lisäksi jonkun metsuri visiirin jos ei suomen valtiol ole mitään tarviketta. ketä pomo vastuus tästä tarvike puolesta....monoo sais tulla,,,,,
Minä olen töissä yliopistosairaalassa (ei HUS) ja meillä annetaan kaikille hengitystieoireisille potilaille maski. Jos haastattelussa selviää, että potilaalla on suurentunut todennäköisyys sairastaa koronaa, siirretään potilas ulkokautta päivystyksen koronaseulontaosastolle yksityishuoneeseen, jossa koko henkilökunnalla on täysvarustus päällä. Koronavuodeosastolla on koko henkilökunnalla täysi suojavarustus koko ajan, samoin koronateho-osastolla. Ulkomailta tulleelle henkilökunnalle on kahden viikon eristys ja kaikki joilla on vähänkin hengitystieoireita jäävät kotiin. Henkilökunta pääsee koronatestiin, jos siihen on vähänkin syytä (olen itsekin käynyt, vaikka oireet eivät täysin viitanneet siihen).
Kotihoidosta ja terveyskeskusten puolesta en tiedä. Omasta työpaikastani minulle on kyllä välittynyt sellainen kuva, että suojausta käytetään, kun sille on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi olla jo ulkonaliikkumiskielto.
Täysin samaa mieltä!
Ainut mitä voimme tehdä on rukoilla, en tiedä Auttaako se mitään, mutta tuskin siitä mitään haittaakaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tässä tehty vaikka kuinka. Mitä muka pitäisi tehdä vielä?
Haha... ihmiset eivät ole tehneet vielä mitään. Tuolla jengi vetää päivisin koko ajan lenkillä tai kävelyllä ystävien kesken. Näen kadulla lapsia kävelemässä ilmeisesti kavereiden luokse leikkimään. Kaupassa en ole nähnyt vielä yhtäkään ihmistä jolla olisi edes jonkinlainen suoja kasvojensa edessä. Edes kumikäsineitä ei ihmiset saa käsiinsä! Myyjätkin paljain käsin lääppii ostoksia kaupassa! Eikö vielä eilen ollut Helsingissä baareja auki mitkä olivat täynnä ihmisiä ja vielä pitäisi päästä muualle Suomeen tartuttamaan?
Ajoin töistä kotiin tänään, niin pyörätie kuhisi lenkkeilijöitä ja ulkoilijoita, kaikki samassa paikassa.
No ainakin saatiin Suomi ulkoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nyt äkkiä Suomi herättämään noita kuolleista!
Suomen vakuutuslääkärit äkkiä tuonne avuksi. Saavat kyllä nopeasti työkykyisiä noista kuolleista lääkäreistä.
Mitä tässä enää voidaan tehdä??? Töissä on käytävä jotta saa rahaa ja työpaikka säilyy.
Pistää niin vihaksi nämä tehkää jotain kommentit! Joidenkin on niin helppo sieltä tornistaan huudella.
Virus on täällä ja leviää. Me ei voida sille mitään!
Itse olen ollut 2 viikkoa karanteenissa ulkomaan matkan takia joten olen kunnioitan rajoituksia.
muissakin työpaikois pulaa ohjeista ja suojavarusteista,ostin itse maskin ym .remonttiosastolta ja oli jo ennestään mulla välineitä töiden takia. laitoin maskin kun olen kaupas töis ja vanhusten kans tekemisis. työnantaja toi maskin kun pyysin "tosin ehdotti saippuaa suojaks ensin"ääni kyl muuttu kellos kun uutiset alko tulla italiasta.
ihmisten pitää esim ite askarrella suojuksia kun kaupasta loppu monin paikoin esim.oman kaupungin sivuilla oli ompelijan tekemiä kangasmaskeja joita voi pestä.on ihan hyvä idea kauppareissul ym. jos joku aivastaa niin edes joku este suun edes.
jotkut työnantajat vaan ei ole hirveen fiksuja eli ei tajua, et oma osin korvaamaton henkilökunta voi sairastua pitkäksi aikaa. maskit ja hanskat tulee varmasti halvemmaks,esim.työpaikallani kriittistä työväkee jotka osaa käyttää harvinaisia laitteita eli ei heti kadulta tule tuuraajaa.
Ohjeet on että ulkoilla saa ja ystäviäkin voi tavata pienissä ryhmissä. Ridkiryhmien ja uli 70 v pitää eristäytyä
Itse askarrellut suojat auttaa lähinnä mielenterveyteen
Mehiläinenhän kaavaili lähettävänsä Espanjaan lääkäreitä.
Miksi? Veikkaukseni on, että tarjottu iso potti rahaa.
Jäätävää, jos heidän annetaan lähteä sinne, koska mitä olen lukenut, niin Suomessa keskustelupalstojen mukaan lääkäreitä on vähemmän asukkaiden määrään suhteutettuna kuin muissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hirvittää ettei suomen hoitohenkilökunnal ole maskeja päällä koko ajan. kotihoidos pulaa omal paikkakunnal tarvikkeista ei maskeja.kiinalaisil ja venäläisil lääkäreil "sukelluspuvut" eli tosi kova suojaus hoitajilkin 2 maskia päällekäin ja lasit ja visiiri vielä siinä päällä. jos oisin hoitaja tai lääkäri ostaisin remppa kaupasta laseja ja maskeja lisäksi jonkun metsuri visiirin jos ei suomen valtiol ole mitään tarviketta. ketä pomo vastuus tästä tarvike puolesta....monoo sais tulla,,,,,
Minä olen töissä yliopistosairaalassa (ei HUS) ja meillä annetaan kaikille hengitystieoireisille potilaille maski. Jos haastattelussa selviää, että potilaalla on suurentunut todennäköisyys sairastaa koronaa, siirretään potilas ulkokautta päivystyksen koronaseulontaosastolle yksityishuoneeseen, jossa koko henkilökunnalla on täysvarustus päällä. Koronavuodeosastolla on koko henkilökunnalla täysi suojavarustus koko ajan, samoin koronateho-osastolla. Ulkomailta tulleelle henkilökunnalle on kahden viikon eristys ja kaikki joilla on vähänkin hengitystieoireita jäävät kotiin. Henkilökunta pääsee koronatestiin, jos siihen on vähänkin syytä (olen itsekin käynyt, vaikka oireet eivät täysin viitanneet siihen).
Kotihoidosta ja terveyskeskusten puolesta en tiedä. Omasta työpaikastani minulle on kyllä välittynyt sellainen kuva, että suojausta käytetään, kun sille on tarvetta.
Onko nyt hyvä mieli kun pilasit koko ketjun räyhääjien päivän? Miksi ette ole kertoneet Heille mitä olette tehneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te voitte tehdä noin nyt, mutta kohta niitä potilaita, jotka tarvii eristystä ja pukeutumista on niin paljon, että suojavarusteet ja eristystilat ei riitä. Näin on jo HUS:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lääkärit ovat kuolevaisia aivan kuin muukin väestö.
Lääkärit ovat työikäisiä ja harvoin heillä myöskään on perussairauksia, aika hälyttävä tuo tieto on. Ihan kuin pitkäaikainen altistus virukselle vahvistaisi tautia.
Kyllä lääkäreillä perussairauksia ihan yhtä lailla kuin muillakin ihmisillä - ei se lääkäriys sairauksilta suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tässä tehty vaikka kuinka. Mitä muka pitäisi tehdä vielä?
No vaikkapa aloittaa laajamittaisempi testaaminen, josta WHO on huomauttanut jo useampaan kertaan. Jokainen epäily tulee testata.
Pitäiskö sun soittaa kansanradioon, kun tunnut tietävän (vauvapalstaa lukeneena) miten viranomaisten tulisi hoitaa tämä kriisi.
Ei ihme että niissä maailmanlopun elokuvissa on niin vähän selviytyjiä ja ei ihme että ne kenellä on joku suojabunkkeri eivät halua ottaa sinne muita ihmisiä (noita ihmisiä mistä juuri kerroit), koska he ovat turhaa lastia. Tuollaiset ihmiset vaarantaisi muiden turvallisuuden.