Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa vanhempani, joka ei hoida lastani. Aina vetoaa sairauksiinsa,

Vierailija
28.03.2020 |

miten muka 55-vuotias olisi niin väsynyt ettei vaippaikäistä jaksaisi hoitaa? Olen niin monta kertaa raivonnut vanhemmalleni tästä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
22/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vastaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raivoaminen on sellainen keino, jolla ainakin minut saisi joka kerta perääntymään yhä enemmän. Jos mulle raivotaan -> sitä varmemmin en hoida.

Vierailija
24/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti sinun tulee itse hoitaa lapsesi. Se ei ole kenenkään muun tehtävä. Olisi kannattanut miettiä mitä se tarkoittaa kun on oma lapsi. En itsekään haluaisi hoitaa toisen vauvaa. Pidän muutenkin isommista lapsista enemmän. Minulla on poika, en pitänyt vauva-ajasta ollenkaan, kun lapseni kasvoi olen tehnyt hänen kanssaan kaikenlaista ja viihdymme todella hyvin yhdessä. Vauva-aika oli tylsää. En ole mikään romanttinen hellan vieressä viihtyvä äiti paistamassa muffinseja ja kuvaamassa niitä someen, pidän enemmän toiminnasta mikä tapahtuu kodin ulkopuolella, onneksi minulla on poikalapsi joten toimintaa on riittänyt.

Vierailija
25/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti sinun tulee itse hoitaa lapsesi. Se ei ole kenenkään muun tehtävä. Olisi kannattanut miettiä mitä se tarkoittaa kun on oma lapsi. En itsekään haluaisi hoitaa toisen vauvaa. Pidän muutenkin isommista lapsista enemmän. Minulla on poika, en pitänyt vauva-ajasta ollenkaan, kun lapseni kasvoi olen tehnyt hänen kanssaan kaikenlaista ja viihdymme todella hyvin yhdessä. Vauva-aika oli tylsää. En ole mikään romanttinen hellan vieressä viihtyvä äiti paistamassa muffinseja ja kuvaamassa niitä someen, pidän enemmän toiminnasta mikä tapahtuu kodin ulkopuolella, onneksi minulla on poikalapsi joten toimintaa on riittänyt.

Alapeukutin, koska on niin vanhentunut stereotypia, että vain pojat ovat aktiivisia ja touhuavat ulkona. Mutta tämä äitihän asuukin Porvoossa tuon poikansa kanssa.

Vierailija
26/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raivoaminen on sellainen keino, jolla ainakin minut saisi joka kerta perääntymään yhä enemmän. Jos mulle raivotaan -> sitä varmemmin en hoida.

Etkö ymmärtäisi lapsesi väsymystä, miksi ottaisit itseesi purkauksen?

Vierailija
27/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärtäisi lapsesi väsymystä, miksi ottaisit itseesi purkauksen?

Väsyneenkään ei ole pakko raivota. Voi pyytää kauniisti siltikin. Aikuiset lapseni tietävätkin tämän. Nätisti pyytäen suostun melkein vaikka mihin, raivoten mulla napsahtaa korvat kiinni.

Vierailija
28/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet väsyttävät. Odota vaan kun tulee omalle kohdalle. 

Vierailija
29/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet väsyttävät. Odota vaan kun tulee omalle kohdalle. 

Onko sinulla ollut?

Vierailija
30/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempi menettää paljon, jos kieltäytyy tutustumasta lapsenlapseensa.

Vierailija
31/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun sinä olit lapsi, hoitiko sinua äitisi vai hoidattiko hän sinut mummolla tai muilla perheen ulkopuolisilla?

Vierailija
32/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää lapsettomat muualle täältä. Tämä on vauva.fi eli vanhemmille suunnattu keskustelupalsta.

Vanhemmat rakastavat lapsiaan ja haluavat itse huolehtia niistä. Joten suksi sinä vahingossa lisääntynyt jäte hornaan.

Vierailija
33/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy se kakara! Kun siitä on vain vaivaa.

Vierailija
34/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun sinä olit lapsi, hoitiko sinua äitisi vai hoidattiko hän sinut mummolla tai muilla perheen ulkopuolisilla?

Äiti

Vierailija
35/37 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen isovanhempi käy yleensä ansiotyössä.  Sen päälle ei välttämättä halua pikkulasta ainakaan kovin usein ottaa hoitaakseen.  Ja jos syynä on vain se, että lapsen vanhempien pitää päästä viihteelle, pitää muistaa se, että on se isovanhempikin oman lomansa ja viihteensä tarpeessa.  

On ihan hyvä asia, jos isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan silloin tällöin, mutta jatkuvaa hoitorumbaa ei saa heille nakittaa.  Yksi kerta kuukaudessa yökylässä voi olla sopiva, ei enempää ainakaan.  Ja pitää muistaa myös eräitä pelisääntöjä:  Jos lapsi on isovanhemman luona yön yli, se pitää hakea sieltä pois viimeistään puolilta päivin seuraavana päivänä, jos isovanhemmalla on seuraavana päivänä työpäivä.  Hänenkin on voitava levätä ja saatava sitä omaa aikaa rauhassa tehdä omia asioitaan ennen nukkumaan menoa.  Ei ole mitään järkeä siinä, että jos lapsi viedään viikonloppuhoitoon mummolle, niin mummo saa ottaa lapsen heti perjantaina työpäivänsä jälkeen, ja vanhemmat hakevat pois sitten sunnuntaina kuuden seitsemän aikaan illalla.  Ajoittakaa ne krapulanne niin, että olette haku- ja hoitokunnossa jo hyvissä ajoin.

Ja yleensäkin, sopikaa lapsen tuonti- ja hakuajoista ja pitäkää niistä kiinni.  Minä jouduin aikanaan i hoitamaan erästä sukulaislasta niin, että mitkään sovitut ajat ei koskaan pitäneet.  Lupasin, että lapsen saa tuoda meille ja hakea sitten seuraavana päivänä viimeistään kolmelta, niin hui hai.  Luvattiin mutta ei koskaan tultu sovittuun aikaan.  Jouduin jopa jättämään tärkeän kokouksenkin väliin, kun lasta ei haettu ajallaan  pois. Ja puhelimeen ei tietysti vastattu.  Syynä oli sitten aina jotakin odottamatonta, milloin mitäkin oli muka sattunut  Naamasta näki, että oli vain valvottu ja ränsätty koko yö ja suututti kun piti lähteä lasta hakemaan.   Ihan kuin minun ajallani ei olisi mitään merkitystä.  

Eli kunnioittakaa myös sitä isovanhempaa tai muuta hoitajaa niin, että pysytte sanassanne ja pidätte sovitusta aikataulustanne kiinni.  Lapsi on aina ennen kaikkea vanhempiensa vastuulla ja vanhempiensa hoidettava.  

Ap;n äidillä voi olla montakin syytä olla hoitamatta lapsenlastaan.  Kaikki ei ole mitään hoivaajia, ei vaikka olisivatkin isovanhempia.  Äidille raivoaminen ei ainakaan asiaa edesauta.  Minäkin voisin vielä hoitaa vauvaa, mutta ajatuskin jostain leikki-ikäisestä pikkulapsesta, jota pitäisi viihdyttää vielä tässä iässä, on kyllä tosi kaukana minusta.  Tykkään kyllä lapsista, mutta en halua enää olla vastuuhenkilönä.   

Vierailija
36/37 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy se kakara! Kun siitä on vain vaivaa.

Vierailija
37/37 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi