Tämäkin taas sössittiin! Kirjoitusvirhe koko kansalle lähetettävässä tekstiviestissä!
Päivämäärästä ”28.3.” on jäänyt jälkimmäinen piste pois! Eikö noita voi oikolukea ennen miljoonille ihmisille lähettämistä?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun viestissäni oli tuo piste.
Samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun viestissäni oli tuo piste.
Niin oli minunkin, ja vaikka ei olisi ollutkaan, niin ei se asiaa muuksi muuta.
Ap on kaikkien pilkunnussijoitten pilkunnussija.
Myöskään lisätietoja-linkin jäljessä ei ole virkkeen päättävää pistettä. Sain sen kolmen kielen viestin, puuttuu siis yhteensä kuusi (6) pistettä. :0
No menet rajan yli tuohon vedoten
Suomen valtion virallisen tiedoteviestin on oltava kieliopillisesti ja välimerkeiltään täysin oikein. Mikään ei murenna uskottavuutta pahemmin kuin virhe kyseisessä viestissä. Päivämäärään kuuluu laittaa piste sekä päivän numeron että kuukauden numeron perään. Aina. Vuosilukukaan ei olisi ollut pahitteeksi.
Kai tajuatte, että nuo viestit lähettää operaattorit?
Ap saa Vuoden polkunnu**ija-palkinnon. Eikun pilkunnu**ija.
Aika noloa, mutta miettikää jos sieltä olisi vahingossa lähetetty joku dickpic joka suomalaiselle. No ainakin eristyksessä olevat mummot olisivat saaneet hetkeksi muuta päiviteltävää kuin virus. 😂
Vierailija kirjoitti:
Telian liittymään aamulla tulleessa viestissä oli piste kyllä. Mutta minä sain pelkästään suomenkielisen viestin. Miehelle tuli tuo kolmella kielellä.
nyt rajan yli, sano että et ymmärrä suomea
Vierailija kirjoitti:
Mun viestissä on pisteet oikein laitettuna päivämääriin, mutta jäin miettimään, että kuuluuko piste vielä 19.4. jälkeen, kun kerta virke loppuu päivämäärään? Nyt ei ole.
Minusta kuuluisi olla kaksi pistettä tuossa kohtaa.
Minun saamassani viestissä on:
Liikkumista Uudenmaan ja muiden maakuntien välillä rajoitetaan 28.3-19.4.
Oikein taitaisi olla:
Liikkumista Uudenmaan ja muiden maakuntien välillä rajoitetaan 28.3.-19.4..
Ja joo, ei tällä nyt ole mitään väliä, mutta kun ei ole muutakaan tekemistä juuri nyt :D
Vierailija kirjoitti:
Mun viestissä on pisteet oikein laitettuna päivämääriin, mutta jäin miettimään, että kuuluuko piste vielä 19.4. jälkeen, kun kerta virke loppuu päivämäärään? Nyt ei ole.
No ei kuulu! Voi helvetti, menkää äidinkielentunnille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuuluisi olla kaksi pistettä tuossa kohtaa.
Minun saamassani viestissä on:
Liikkumista Uudenmaan ja muiden maakuntien välillä rajoitetaan 28.3-19.4.
Oikein taitaisi olla:
Liikkumista Uudenmaan ja muiden maakuntien välillä rajoitetaan 28.3.-19.4..
Ja joo, ei tällä nyt ole mitään väliä, mutta kun ei ole muutakaan tekemistä juuri nyt :D
Ei todellakaan kuulu kirjoittaa noin. Tämä on ihan perusasia, eikö ihmiset osaa edes kirjoittaa enää.
"Minusta kuuluisi olla kaksi pistettä tuossa kohtaa."
Kuule tämä ei ole mikään mielipideasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kuulu! Voi helvetti, menkää äidinkielentunnille.
Rauhoitu hyvä ihminen, ymmärrän että tämä tilanne kiristää hermoja, mutta eipä kiukuttelut auta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa ootteko kaikki saaneet jonkun viestin? Mulla on prepaid, joten ei ole tullut. Köyhällä ei ole varaa kuukausimaksullisiin liittymiin.
Mä sain. Mulla on rekisteröimätön dna prepaid ja mäkin oon köyhä.
Vierailija kirjoitti:
On se kamalaa. Huh huh.
On se. Nyt on monen pilkunnusaisijan päivä pilalla, kuinkahan ne meinaa vielä tämän kestää.
Ennestäänkin jo karanteenit ja kaikki.
Oivoi niitten pikku päätä.
Siis olisi pitänyt olla "28.3-19.4.."? Kahdella pisteellä?
Vaihtakaa liittymää. Telialta tuli täysin oikein.
Kyllä mun viestissä on piste ihan oikein.