Itkettää Saarioisten "meiän äiti tekee teidän äitien ruuat"
Muistatteko Saarioisten hiekkalaatikkomainoksen n. 15 vuoden takaa?
Siitä oli Iltalehdessä tänään juttua ja mua alkoi itkettää kun muistin kuinka huoletonta elämä silloin oli, kaikki unelmat vielä mahdollisia eikä uusi lama ollut vielä. Olin opiskelija, eikä lapsia ollut, silti muista kuinka ihana tuo mainos oli.
Nyt jotenkin nuo hetket ovat niin kaukana. Mitä elämääsi kuului tuolloin?
Kommentit (18)
Olin vielä masentuneempi kuin nyt. Mutta olisi kiva olla yhtä nuori kuin silloin.
Saarioisten kaikki ruoat ovat lisäainekyllästettyä einespaskaa. Ihan täyttä kusetusta. Muna suuhun noille lapsille.
En avaa tu.be linkkejä, voivat olla linkkejä mihin vaan ..
Zinc
Ei kokonaiset linkit = ei hjuva juttu
Vierailija kirjoitti:
Mina ärsytti tuo misogynistinen lausahdus jo tuolloin. Onneksi poistui. Iskätkin osaa tehdä ruokaa, ei ole sukupuoleen sidottu taito.
Maailman parhaat kokit ovat miehiä Naiset on hyvä reseptiruoissa, joissa pitää noudattaa ohjeita orjallisesti ja pyllistää kun uros nousee pukille. Improvisoimaan naisista ei ole.
Katsos jos mä menen youtubeen, niin se on koko youtube ja sitten vielä .com
Eikä mikään yo.tu.be.uwhere-ever linkki
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten kaikki ruoat ovat lisäainekyllästettyä einespaskaa. Ihan täyttä kusetusta. Muna suuhun noille lapsille.
Niin on, mutta kuitenkin parempaa kuin muiden firmojen tai äitisi tekemät eine(ks)et.
Äideillä ei ole mtn tekemistä saarioisten kanssa, yrittää herättää nostalgiaa. Typerää.
Vierailija kirjoitti:
En avaa tu.be linkkejä, voivat olla linkkejä mihin vaan ..
Zinc
Ei kokonaiset linkit = ei hjuva juttu
youtu.be on ihan Youtuben oma lyhennys.
Vastenmielistä kiekumista! Toi oli varmaan just sitä aikaa kun mainoksissa oli muotia käyttää kakaroitten ääniä. Muistan autokaupan radiomainoksen missä kerhoikänen pikkupoika mukulan äänellä kauppas autoja. WTF?!
15 vuotta???
Ei kai?!
Ei voi olla niin kauan!
15 vuotta sitten minulla oli vauva. Elämä oli silloin vauva-arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mina ärsytti tuo misogynistinen lausahdus jo tuolloin. Onneksi poistui. Iskätkin osaa tehdä ruokaa, ei ole sukupuoleen sidottu taito.
Maailman parhaat kokit ovat miehiä Naiset on hyvä reseptiruoissa, joissa pitää noudattaa ohjeita orjallisesti ja pyllistää kun uros nousee pukille. Improvisoimaan naisista ei ole.
Miehet ovat hyviä laittamaan sen pihvin grilliin kun muut tekevät esityöt, jälkisiivouksen ja muut ruokalajit. Samoin julkisuudessa on miespuolisia huippukokkeja koska on kiva olla kukkona tunkiolla ja huutaa. Naispuoliset ovat huippuja ja keskittyvät kokkaamiseen.
Olin tuolloin töissä Saarioisilla. :D Oli hyvä ja reilu työpaikka, sain hyvin rahaa.
Niille, jotka kritisoi äitejä mainoksessa, niin kyllä siellä tuotannossa oli tosi paljon äitejä. Pienten ja isojen lasten äitejä.
Tuo mainos herättää sen aikaisten työkavereiden tarinat henkiin: osa teki paljon ylitöitä, kun rakensivat taloa, osalla oli lapsi sairastunut, yhden lapsi kuoli, yksi äideistä rakastui työkaverinsa - naiseen! Kaikkea mahtui. Muistelen näitä ihmisiä lämmöllä. Samassa veneessä oltiin.
Ostan mielelläni Saarioisten ruokaa, jos tarvitsee. Kokkaan yleensä kyllä itse.
Muistan miten tietyn tyyppiset ihmiset vihasi tätä mainosta. Sellaiset vähän katkerat ja omaan elämäänsä tyytymättömät.