Mitä teen väärin kun en saa tamponia niin, ettei se tunnu ikävältä?
Asettimen kanssa tai ilman, tamponi hiertää ikävästi kävellessä. Kokeiltu ihan pienimmällä mahdollisella myös.
Kommentit (28)
Vähän koittaa eri kulmassa laittaa sen sisälle niin asettuisi paremmin?
Ja tuolla toisessa keskustelussa ämmät kilpaa väittivät että tamponi ei muka tuota minkäänlaisia tuntemuksia
https://www.vauva.fi/keskustelu/3709775/typerinmitattomin-asia-mista-ex…
Et tee mitään väärin. Ihmisten kropat on erilaisia, kaikille ei tamponi vaan sovi.
Mulla myös seksi sattuu. En tiiä ovatko sitten yhteydessä toisiinsa?
Tuntuivat kamalalta, joten lopetin niiden käyttämisen. Ihmiset ovat erilaisia.
Siis mulla on joskus tuota ongelmaa, ja joskus ei tunnu missään. Yleensä ongelma on siinä, että mulla on liian super tamponi siinä vaiheessa, kun vuoto on vähäisempää. Eli olen liian kuiva. Eikä tamponi mene helposti paikoilleenkaan silloin.
Minusta Tampax asettimella on kaikkein helpoin laittaa oikein oikealle paikalle. Mutta tämä on ihan henk.kohtainen mielipide vain.
Eli ihan hyvin voi sullekin tamponi sopia. Ja en siis käytä välttämättä tamponia lainkaan silloin, kun vuoto on niukkaa (alussa/lopussa), mutta joskus ei vaan älli riitä kiireessä huomaaman, että nyt se verisuihku on tyrehtynyt ja pelkkä pikkuhousunsuoja riittäisi.
(Ja miehille tiedoksi: nusasut ei tätä hommaa pelasta tai muuta miksikään.)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän, mistä kiikastaa. Anatomiasta, kuivuudesta, haluista...
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla on joskus tuota ongelmaa, ja joskus ei tunnu missään. Yleensä ongelma on siinä, että mulla on liian super tamponi siinä vaiheessa, kun vuoto on vähäisempää. Eli olen liian kuiva. Eikä tamponi mene helposti paikoilleenkaan silloin.
Minusta Tampax asettimella on kaikkein helpoin laittaa oikein oikealle paikalle. Mutta tämä on ihan henk.kohtainen mielipide vain.
Eli ihan hyvin voi sullekin tamponi sopia. Ja en siis käytä välttämättä tamponia lainkaan silloin, kun vuoto on niukkaa (alussa/lopussa), mutta joskus ei vaan älli riitä kiireessä huomaaman, että nyt se verisuihku on tyrehtynyt ja pelkkä pikkuhousunsuoja riittäisi.
(Ja miehille tiedoksi: nusasut ei tätä hommaa pelasta tai muuta miksikään.)
Yritin siis tuossa alussa sanoa, ettei tamponin koko ole välttämättä se ratkaiseva juttu, vaan se kuinka imukykyinen se on.
Ei se kaikille sovi.
Kuinka runsaat menkat sulla on? Eihä tää hyödytä oikee mitää, mut esim. Jos on runsaat menkat nii se sun värkki on aika kostee nii se menee paljon helpommin. Ja omasta mielestä se on helpompi asettaa käsin.
Ootko kuin kauan yrittänyt opetella käyttää niitä? Se voi aluksi olla täysin hakusessa, voit turhautua mutta älä menetä hermoasi.
Kaikilke kaikki ei sovi, ja omalle keholleen ei voi sitte mitää.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikille sovi.
Kuinka runsaat menkat sulla on? Eihä tää hyödytä oikee mitää, mut esim. Jos on runsaat menkat nii se sun värkki on aika kostee nii se menee paljon helpommin. Ja omasta mielestä se on helpompi asettaa käsin.
Ootko kuin kauan yrittänyt opetella käyttää niitä? Se voi aluksi olla täysin hakusessa, voit turhautua mutta älä menetä hermoasi.
Hyvin niukat. Vuotoa on kahtena päivänä kuussa ja niin, että ensimmäisenä päivänä vaihdan siteen kolme kertaa ja toisena 1-2 kertaa.
Ap
Todella imukykyinen tamponi ei sovi kaikille. Ostin vahingossa kerran superplus tamponeja ilman asetinta ja ne tuntui todella ikäviltä. Normal koko asettimella laitettuna niin en edes huomaa.
Itse saan tamponin parhaiten paikalleen kun käytän asetinta, seison ja suuntaan sen hieman taaksepäin ristiselkää kohti. Se täytyy työntää niin syvälle kuin se mukavasti menee. Pois ottaminen sattuu enemmän jos tamponi on kuiva, eli hyvin niukkoina päivinä ei välttämättä kannata käyttää ollenkaan. Noudata valmistajan antamia vaihtovälejä, ja jos tamponissa on pois ottaessa paljon valkoista pintaa jäljellä, valitse pienempi imukyky. Kuppiakin voit kokeilla etenkin jos vuoto on niukkaa, se ei kuivata ja ärsytä limakalvoja samalla tavalla kuin tamponi mutta toki asettaminen voi olla hankalaa jos on kipuja.
Kaikille ei tamponit ja muut sisäiset suojat vaan sovi. Jos yhdyntäkipuakin on, kyseessä voi olla esim. vulvodynia tai lihaskramppi. Asiaan perehtyneeltä gynekologilta tai fysioterapeutilta voi saada apua.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuolla toisessa keskustelussa ämmät kilpaa väittivät että tamponi ei muka tuota minkäänlaisia tuntemuksia
Kuule poju, kun sinä vähän aikuistut niin ymmärrät, että ihmiset, myös naiset, ovat erilaisia. Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Ja toisekseen, tuossa ketjussa osa miehistä kuvitteli, että tamponin laittaminen ja käyttäminen saa aikaan mielihyvää. Jos tamponi tuntuu, niin se tuntuu ikävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikille sovi.
Kaikilke kaikki ei sovi, ja omalle keholleen ei voi sitte mitää.Hyvin niukat. Vuotoa on kahtena päivänä kuussa ja niin, että ensimmäisenä päivänä vaihdan siteen kolme kertaa ja toisena 1-2 kertaa.
Ap
Jos on todella niukat niin tampoonia ei kannata käyttää siksi että se vetää sen veren ja muun lisäksi myös sen luontaisen kosteuden itseensä emättimestä. En ihmettele että tuntuu ja laitto sattuu.
Itsellä tuntuu myös jos tungen liian kuivaan emättimeen tampoonia. Sitä on vaikea saada silloin niin syvälle että en tuntisi sitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikille sovi.
Kaikilke kaikki ei sovi, ja omalle keholleen ei voi sitte mitää.Hyvin niukat. Vuotoa on kahtena päivänä kuussa ja niin, että ensimmäisenä päivänä vaihdan siteen kolme kertaa ja toisena 1-2 kertaa.
Ap
Liian niukat vuodot, olet liian kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Piti oikein käydä lukemassa tuota toista ketjua, aikamoista settiä :D Kuukautissuojan käytöstä raivoaminen on ehkä hulluinta ja harhaisinta mitä kuvitella voi. Varmaan se verenvuotokin on vain kiimaista kosteutta, jonka aiheutti se että nainen näki ikkunasta postilaatikon, josta tuli heti mieleen postimies.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikille sovi.
Mulla ei runsaat menkatkaan oo auttaneet, vaikka luulisi sen liukuvan helposti oikeaan paikkaan. Mutta kun ei mahu niin ei mahu. Normikokoisella koittanut, pienempää en näe järkeväksi edes koska menkat runsaat. Pitäis vaihtaa sit koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on jokin rakennevika?
Sama juttu. Ja ulos saaminen vasta kamalaa on! Sattuu ja se on aina siellä tiukasti kiinni. Lopetin tampoonien käytön ja pitäydyn siteissä, vaikka ne inhottavia ovatkin.
N26