Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muu Suomi ei voi käsittää, mitä eristäminen merkitsee Uudenmaan asukkaille

Vierailija
28.03.2020 |

Surullista, kuinka asiasta jopa vitsaillaan. Miettikääpä itse, jos teidät olisi eristetty tautipesäkkeeseen ja kulkemista ulkopuolelle valvottaisiin. Rajoitukset ovat ymmärrettäviä, mutta ne ihmiset, jotka ovat lähteneet, ovat lähteneet pakoon sairastumista ja kuolemaan. Ihan kuten vaikka sodassa.

Elääkseen on pakko kuitenkin liikkua, käydä kaupassa ja ennen pitkää tauti tarttuu.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että muissakin isoissa kaupungeissa joudutaan laittamaan rajat kiinni kunhan tilanne etenee esim. Tampere, Turku, Oulu.

Vierailija
22/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin ahdistaa tämä eristys, kun suurin osa perheestä on ulkopuolella.

Ei tunnu kivalta myöskään se, kun eri alueilla asuvat nälvivät toisiaan, vaikka kriisitilanteissa pitäisi vetää yhtä köyttä ja tukea kanssaihmisiä. Tämän epidemian jälkeenkin on elämää ja miten tämä kaikki negatiivisuus ja nurkkakuntaisuus muka saadaan enää pois ihmisten mielistä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se kitinä!

.

Isovanhempasi kutsuttiin aikoinaan sotaa.

Teitä pyydetään istumaan sohvalla.

Uskon, että pystytte siihen.

Tsemppiä!

Vierailija
24/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimaa on todella suuri alue. Ei tämä eristäminen muusta maasta liiemmin vaikuta arkipäivään. Kuinka moni vaikkapa vantaalainen on käynyt tämän vuoden aikana Loviisassa, Mäntsälässä, Karkkilassa ja Karjalohjalla? Veikkaan, että vain hyvin harva.  

Vierailija
25/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne uusmaalaiset oikein lähtee kun ainahan ne huutaa ettei kehäkolmosen ulkopuolella ole yhtään mitään?

Olen uusimaalainen ja asun kehä kolmosen ulkopuolella, isoin pinta-ala Uusimaasta on kehä kolmosen ulkopuolella: Kirkkonummi, Siuntio, Lohja, Vihti, Nurmijärvi, Tuusula, Hyvinkää, Mäntsälä, Porvoo, Sipoo, Raasepori, Karkkila, Kerava, Järvenpää jne sijaitsevat kokonaan kehä kolmosen ulkopuolella. Nyt pitää siellä opiskella vähän maantietoa. Vähän sama, kun puhuttaisiin Pohjanmaasta ja kuviteltaisiin, että se tarkoittaa pelkkää Oulua.

Vierailija
26/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilaiset ei ymmärrä että syrjäseutujen terveydenhuoltoa on ajettu vuosikymmeniä alas ja keskitetty kaikki osaaminen ja resurssit kaupunkeihin.

Syrjäseuduilla ei ole koskaan ollut erikoissairaanhoitoa. Ja valitettavasti palvelut keskitetään sinne missä on suurin osa ihmisistä. Ja palveluiden järjestäminen on ollut kuntien vastuulla. Siksi sotea sorvataan, että voidaan siirtää palveluiden vastuu pois kunnilta, jotka eivät sitä saa järjestettyä.

Vierailija
27/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tauti pitäisi päästää valtoimenaan leviämään muuhun suomeen ja rasittamaan heidän köyhää terveydenhuoltoa. Paras hoito ja palvelut on keskitetty Uudellemaalle, joten siellä sen viruskin on paras yrittää pitää. Ja älkää viitsikö tramatisoida tätä eristystä, kun ei se maailman loppu ole kenellekkään.

Vierailija
28/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen perustanut Uudenmaan Vapautusrintaman - New Land Liberation Front

kaikki mukaan!

Vierailija
29/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin ahdistaa tämä eristys, kun suurin osa perheestä on ulkopuolella.

Ei tunnu kivalta myöskään se, kun eri alueilla asuvat nälvivät toisiaan, vaikka kriisitilanteissa pitäisi vetää yhtä köyttä ja tukea kanssaihmisiä. Tämän epidemian jälkeenkin on elämää ja miten tämä kaikki negatiivisuus ja nurkkakuntaisuus muka saadaan enää pois ihmisten mielistä sitten?

Siksi meillä jotka olemme sukuinemme täällä, eikä työn perässä tulleita, on helpompaa. Koko suku saman rajan sisäpuolella.

Vierailija
30/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne uusmaalaiset oikein lähtee kun ainahan ne huutaa ettei kehäkolmosen ulkopuolella ole yhtään mitään?

Olen uusimaalainen ja asun kehä kolmosen ulkopuolella, isoin pinta-ala Uusimaasta on kehä kolmosen ulkopuolella: Kirkkonummi, Siuntio, Lohja, Vihti, Nurmijärvi, Tuusula, Hyvinkää, Mäntsälä, Porvoo, Sipoo, Raasepori, Karkkila, Kerava, Järvenpää jne sijaitsevat kokonaan kehä kolmosen ulkopuolella. Nyt pitää siellä opiskella vähän maantietoa. Vähän sama, kun puhuttaisiin Pohjanmaasta ja kuviteltaisiin, että se tarkoittaa pelkkää Oulua.

Oulu ei kuulu Pohjanmaahan, sinullekin olisi hyvä paikka opiskella maantietoa.

Vierailija
31/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois kannattanu konmarittaa tavaransa roskiin ettei ole mitään tekemistä

Vierailija
32/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan suurin osa Uudestamaastakin kehäkolmosen ulkopuolella.

Vierailija
33/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumori auttaa jaksamaan. 

En asu Uudellamaalla, mutta olen ihan oma-aloitteisesti noudattanut jokaista kehoitusta heti kun sellainen on tullut. Asun niin neljän seinän sisällä kuin mahdollista, suunnittelen kauppalistat niin, että 2 reissua viikossa riittää. 

Jos oma maakunta tai kaupunki eristettäisiin, sitten se tapahtuisi. Liikkumiseni ei rajoittuisi yhtään sen enempää kuin mitä olen jo vapaaehtoisesti sitä rajoittanut. Tai jos tulisi tiukempia sääntöjä, sitten noudattaisin niitä. 

En ymmärrä yhtään, mikä uudellamaalla nyt on niin kovin vaikeaa. Ohjeiden noudattaminen on helppoa ja jos niin olisi alunperinkin siellä tehty, niin ehkä nyt ei tarvittaisi noin kovia otteita. Jo pari viikkoa sitten oli ensimmäiset kehoitukset välttää turhaa matkustamista.

Vierailija
34/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta esim.Kainuun kannattaisi vaatia omien rajojen sulkemista.

Vierailija
35/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että joku savolainen pitää uusimaalaisia nyt "saastaisina", saattaa juontaa juurensa siitä, miten savolaisiin on suhtauduttu vuosikymmenet. Myöskin "Uusimaa elättää muun Suomen" puheet sattuu siihen muuhun suomeen ja mielestäni sellainen puhe olisi loputtava viimeistään nyt, mikäli halutaan yhtenäisenä kansana säilyä.

Vierailija
36/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä ollessa, kun rajat suljettiin oli vähemmän turisteija ym. rasittavuuksia. Nyt kun Uusimaa suljettiin on selvästi vähemmän Kuopiolaisia ym. böndejä. Toivottavasti korona ei pääty koskaan. 

Vierailija
37/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu Uudellamaalla, mutta olen ihan oma-aloitteisesti noudattanut jokaista kehoitusta heti kun sellainen on tullut. Asun niin neljän seinän sisällä kuin mahdollista, suunnittelen kauppalistat niin, että 2 reissua viikossa riittää. 

Jos oma maakunta tai kaupunki eristettäisiin, sitten se tapahtuisi. Liikkumiseni ei rajoittuisi yhtään sen enempää kuin mitä olen jo vapaaehtoisesti sitä rajoittanut. Tai jos tulisi tiukempia sääntöjä, sitten noudattaisin niitä. 

En ymmärrä yhtään, mikä uudellamaalla nyt on niin kovin vaikeaa. Ohjeiden noudattaminen on helppoa ja jos niin olisi alunperinkin siellä tehty, niin ehkä nyt ei tarvittaisi noin kovia otteita. Jo pari viikkoa sitten oli ensimmäiset kehoitukset välttää turhaa matkustamista.

Jos sinunlaisia ihmisiä olisi ennemmin, niin meillä ei olisi ongelmaa. Tuollaiset ihmiset ovat tässä kriisissä Suomen selkäranka.

Vierailija
38/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi hesalaisten kohtaloa. Katsoin eilen "I Am Legend" (Will Smith) ja Helsingissä käy samoin, niin se on bye, bye Stadi.

Vierailija
39/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oi

Vierailija kirjoitti:

Jos sinunlaisia ihmisiä olisi ennemmin, niin meillä ei olisi ongelmaa. Tuollaiset ihmiset ovat tässä kriisissä Suomen selkäranka.

Ja eripuraa lietsovat ovat nyt Suomen syöpälaisiä, jotka nakertavat hyvinvointia.

Vierailija
40/120 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se eristäminen näytä kaikkia koskeneen, Varsinais-Suomeen on paennut suuri määrä uusmaalaisia. Kaupat ja apteekit olleet täynnä kesäasukkaita vähän ennen lain voimaan astumista. Kohta on tartunta täälläkin. Jos tartunta ketju voidaan jäljittää näihin pakeneviin, niin seuraako siitä millainen rangaistus? Rinnastetaanko se taudin tahalliseen levittämiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi