Nyt ryhdikäs päätös; kesän festarit peruttava!
Päätös kesän festareiden perumisesta tulisi tehdä pikaisesti.
Ei ole viisasta pyrkiä ensin kaikin tavoin virusta välttelemään ja sitten "avata hanat" massatapahtumille epidemian ollessa vielä päällä.
Nyt siis kaikki festareiden valmistelut seis ja jo maksetuista lipuista rahat palautukseen.
Lomautetuilla käyttöä rahoille arjesta selviämiseen.
Toivottavasti ensi vuoden kesällä voidaan jälleen palata nauttimaan isommistakin tapahtumista.
Kommentit (53)
Kuinka lipunmyynti edelleen sallittu vaikka peruuntumiset todennäköisiä?
Joka kesäiset festari jäävät nyt väliin.
Perinteeksi muodostununeet, mutta ei millä hinnalla hyvänsä!
Pitkin hampain olen maksanut vuosi vuodelta kalliimmat liput, mutta nyt terveys kyseessä.
Peruttava!
Ja pian, viivyttely vain lisää kuluja/vaivaa!
WHO:n arvio on että jos kaikki menee hyvin, pandemia on virallisesti ohi siinä Heinä- ja Elokuun paikkeilla. Eli voi olla että moni näistä festareista siirtää päivämääräänsä loppukesään.
Siirtäminen ei kyllä ole ihan yksinkertaista.
Yleisön ja esiintyjien aikataulut, tilat, työntekijät...
Peruminen tältä kesältä surullinen, mutta pakollinen.
Ongelmanahan on viruksen leviämisen mahdollinen toisen aallon alku vaikka tilanne olisi jo helpottanut.
Toinen ongelma on, ettei kukaan tiedä mikä tilanne kesällä. Voihan olla mahdollista, että tartunnat ovat vielä voimissaan.
Liikaa epävarmuutta, eikä perumista voi jättää viime hetkille.
Varmana perutaan, kerta tilanne on jo tässä pisteessä ja on ennustettu että se pahin epidemian huippu olisi kesäkuun puolessa.
Kun nyt näitä rajoituksia on ryhdytty tekemään, niin perutaan sitten tarpeeksi, ettei tämä kaikki ole ollut turhaa!
Kaikki kesän suuret tapahtumat peruttava. Ehkä sitten loppukesästä pienemmällä porukalla terassille?
Pitää näistä perumisistakin hallituksen päättää? Vai voisiko toimijat ihan itse tehdä päätöksen ja estää massatartunnat?
Rolling Stones perui Amerikassa kokonaan ensi kesän kiertueen jo aikoja sitten koronan takia.
Toinen minkä saisivat perua on riparit. Riparilaisen äitinä tässä sydän syrjällään mietin, että varmasti lähtee nuorten parissa leviämään, jos leirit pidetään.
Eikö festarit voisi siirtää jonnekin mansikkatilojen viereisille kesantopelloille? Pääsylipun sijaan tai lisäksi poimintakiintiö. Saataisiin nuorta työvoimaa sinne, kun nyt kuulemma on pulaa. Muualla festarit olisi tietenkin kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Toinen minkä saisivat perua on riparit. Riparilaisen äitinä tässä sydän syrjällään mietin, että varmasti lähtee nuorten parissa leviämään, jos leirit pidetään.
Rippikoulu on täysin vapaaehtoinen eli mikään pakko ei ole mennä.
Lippuja on jo myyty paljon, osin jopa lopuunmyytyjä.
Mutta peruttavahan ne on!!
Kyllä ne tullaan perumaan, älä hätäile. Sääliksi käy tapahtumajärjestäjiä, pitää toivoa ettei kovin moni kaatuisi lopullisesti.
Veikkaisin että ihan elokuuta myöten jää kaikki pitämättä, sillä vaikea uskoa että vielä siinäkään vaiheessa tilanne olisi olennaisesti helpottanut.
Olin luvannut lapselleni että tänä vuonna menemme yhdessä weekend-festareille kun siellä aina on esiintymässä sellaisia joita hän kuuntelee. Hän on vasta 10 ja silti tajuaa miksi tämä ei tapahdu. Suree tietysti kun kokemus siirtyy myöhemmäksi mutta itsekin sanoi ettei nyt pidä järjestää mitään suuria tapahtumia.
Siis lapsikin tajuaa että kesän festarit on parempi perua. Varmasti tapahtumajärjestäjätkin vaikka eivät siitä vielä metelöi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lipunmyynti edelleen sallittu vaikka peruuntumiset todennäköisiä?
Minulla oli liput huhtikuussa olevaan tapahtumaan. Tapahtumajärjestäjä onnistui siirtämään sen loppu vuoteen.
Isoja festareita vaikeampi lähteä siirtämään mutta ehkä ihmiset itse tajuaa olla ostamatta lippuja.
Vierailija kirjoitti:
Olin luvannut lapselleni että tänä vuonna menemme yhdessä weekend-festareille kun siellä aina on esiintymässä sellaisia joita hän kuuntelee. Hän on vasta 10 ja silti tajuaa miksi tämä ei tapahdu. Suree tietysti kun kokemus siirtyy myöhemmäksi mutta itsekin sanoi ettei nyt pidä järjestää mitään suuria tapahtumia.
Siis lapsikin tajuaa että kesän festarit on parempi perua. Varmasti tapahtumajärjestäjätkin vaikka eivät siitä vielä metelöi.
Näin on. Ja tulevan talven voisit käyttää lapsesi musiikkimaun ohjaamiseen paremmille raiteille kuin Weekendeillä esiintyviin. En tarkoita mitään rokkihommia, vaan ihan yksinkertaisesti laadukkaampaa popmusiikkia.
Perutaan pois!
Vielä on kesken kesällä korona selätys.