Korona tuhosi hyvin alkaneen painonpudotukseni, en pääse kuntosalille eikä töitäkään ole kirjaston mentyä kiinni joten
Istun mässyttämässä pitsaa ja jätskiä. Tämä tilanne on niin masentava, etten tosiaan viitsi elää pelkällä salaatti & rahka-linjalla! Ja voihan sitä herkutella jos liikkuu, mutta kun salit on kiinni. Ja tarvitsen ohjatun jumpan, en muista enää kotona miten liiikkeet tehdään oikeaoppisesti ja venäytän kipeästi paikkani. Pahin oli välilevynpullistuma kahvakuula-treenistä kotosalla! Tuon jälkeen kuntoilu oli pitkään tauolla, mutten lihonut kun kipulääkkeet vei ruokahalun.
Mutta nyt olen alkanut lihoa! :( Tammikuussa painoin 65kg, nyt 75 kg, Farkut ei mene enää kiinni, närästää ja hengästyttää. Pelkään, että pian olen taas samassa pisteessä kuin neljä vuotta sitten jolloin painoin 102 kg.
Kommentit (34)
Vastaavia tarinoita saamme katsella päivittäin paatoksellisessa amerikkalaisessa hömppäsarjassa nimeltä Hengenvaarallisesti lihava: toinen toistaan tyhmempiä tekosyitä mässätä nimenomaan roskaruualla. Ja hups, nyt paino onkin jo satoja kiloja, eikä MIKÄÄN muu voi tässä auttaa kuin lihavuusleikkaus!
Itse tilasin juuri spinningpyörän kotiin. Jos vain on taloudellisesti tai muutenkin mahdollista niin suosittelen. Tue vielä vaikka jotain kotimaista kuntoilulaitteiden verkkokauppaa! Virtuaalispinnit päälle Alppimaisemissa niin johan alkaa läski tiristä ja unohtuu masisherkut siliän tien! Ja toki kun sää noin ihanan keväinen niin ulos hakemaan hyvää oloa. Nämä ovat vain tekosyitä, tekosyitä.. tuollaista kontrollihakuisuutta, että kun asiat eivät nyt menneet juuri kuin olin suunnitellut niin ei sitten mitään. Murr!
Piristy, mene ulos vaikka luontoon ja katso ympärillesi! Takaan, että näet asiat hieman eri perspektiivistä kun ihan hieman vain asiaa tarkemmin ajattelet. 😊
Mun mielestä painonpudotus on nyt helpompaa, kun ostaa kerralla viikon ruoat kaupasta niin sitten syö säännöllisellä ruokarytmillä niitä valittuja ruokia.
Myös kun ulkoilee kerran päivässä, siinäkin tulee sitä rytmiä päivään.
Ehkä sinua auttaisi joku vertaistsemppiryhmä netistä, löytyiskö joku sellainen?
Helvetin hyvä keli, ulos lenkille, jos on muitakin niin välttelet niitä.
Minä pesin muijan auton, kannoin puita ja nyt lähdetään lasten kanssa ulos, tramppa, sählymailoja, jalkapallo, polkupyöriä ym. Löytyy.
Nyt nähdään ok-asumisen parhaita puolia.
Seli seli, kotona voi ihan hyvin vetää lihastreenit vaikka ilman mitään painoja, käyttäen omaa kehoa painona. Kukaan ei ole kieltänyt kuntolenkkejä.
Kasvikset, juurekset, hedelmät ovat edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä painonpudotus on nyt helpompaa, kun ostaa kerralla viikon ruoat kaupasta niin sitten syö säännöllisellä ruokarytmillä niitä valittuja ruokia.
Myös kun ulkoilee kerran päivässä, siinäkin tulee sitä rytmiä päivään.
Ehkä sinua auttaisi joku vertaistsemppiryhmä netistä, löytyiskö joku sellainen?
Mulla kanssa auttaa tää korona siihen, että herkuttelua on helpompi säännöstellä kun ostaa sen yhden herkun per viikko. Voi käydä lenkillä ja tilasin hulavanteen ja jumppapallon, ettei oo tekosyitä väittää ettei muka voi mitään tehdä. Käsipainot ja jumppakuminauha on jo, mut nyt tulee enemmän vaihtelua tekemisiin, joten sitäkään ei voi enää käyttää tekosyynä ettei oo millä tehdä. Pysyy mielikin virkeempänä kun aloittaa jotain uutta eikä vaan märehdi miten ei voi enää tehdä niitä vanhoja.
Syö hyvä ihminen normaalisti! Tavallisia ruokia terveellisellä twistillä, sellaista mitä voit ja haluat syödä loppuikäsi. Ei laihtumiseen tarvitse rahkaa ja kuntosalia.
Kävele, hölkkää, kotijumppaa. Juo paljon vettä, venyttele, opiskele oikeita liikkeitä, netti on täynnä vaihe vaiheelta ohjeita.
Minä tiedän mistä puhun. 15 vuotta rääkkäsin itseäni treenillä, olin ruokavaliolla ja vaikka millä. Toki paino putosi ja lihasta tuli mutta en pystynyt pitämään pakkaa kasassa, elämässä kun tapahtuu muutakin. Lepäsin tuosta monta vuotta, kroppa reistasi ja veti jokaisen liian kalorin tiukkaan vartalolle. Sitten yksi päivä huomasin että paino alkaa putoamaan, turvotus hävisi ja kroppa alkoi toimimaan. Aineenvaihdunta korjaantui, nyt olen tarkka että syön täysin normaalisti ja tarpeeksi. Liikun vain lenkkeillen, se on tehokasta polttaa rasvaa.
Ja hei, kaikki tämä lähti liikkeelle kun laihdutin -45 kiloa ihan normaalilla kotiruoalla ja lenkkeilyllä, sitten pilasin koko jutun kun halusin laihtua lisää vaikka olin jo normaalipainoinen. Aloitin paljon netissä mainostetun ruokavalion ja laihdutin vielä -15 kiloa. Sitten huomasin että olen liian laiha ja aloitin lihasten kasvatuksen.
Se vei rankalle tielle jolla oli pitkät vaikutukset kroppaan kuin päähänkin.
Tämähän on just parasta aikaa laihduttaa, liikunnasta se ei ole kiinni vaan oikeasta ruokavaliosta! Mulla on lähtenyt tässä kuussa kolme kiloa, ruokaostokset tulee kerran viikossa kotiin toimitettuna ja noudatan 16:8 paastoa - ei voisi helpompaa olla :)
Läskiys on oma valinta, vaihtoehtoja kun löytyy vaikka kuinka.
Jos olet 102 kilosta laihduttanut 65 kiloon, tiedät aivan varmasti, että laihtuminen tapahtuu ruokavaliolla ja liikunta vain tukee sitä. Tiedät myös aivan varmasti, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin pitsa v.s. salaatti!
Minä olen lenkkeillyt metsässä 2-3 tuntia päivässä ja lisäksi en ole ostanut mitään roskaruokaa, kun ei niitten takia viitsi kauppaan raahaantua. Itselle tästä tuli laihdutuskuuri vaikka en mitään laihista edes ajatellut.
Pururadat ei ole suljettuja ja siellä tuskin tartuntaa tulee ellet rupea pururadan vierellä olevia penkkejä ym. leuanvetotelineitä paljain käsin sorkkimaan. Korona tarttuu ilmateitse harvoin ja silloinkin vain sisätiloissa, ulkoilmassa tartunta on hyvin epätodennäköistä.
Painonhallintaan vaikuttaa enemmän ravinto kuin liikunta. Turha vetää pizzaa ja jätskiä jos tavoitteesi on laihtua tai miksi pitäisi jollain rahkallakaan elää. Tee hyvä ihminen normaaleita asioita, syö täysipainoista ravinteikasta ruokaa ja ulkoile. Vaikka nyt on maailmanlopun tunnelmat niin suurimman osan elämä jatkuu, tämäkin tilanne unohtuu ja kilot jää. Vaikka nyt tehdään paljon valtakunnallisia rajoituksia niin lopulta jokainen elää kuitenkin omien koronavalintojensa seurausten kanssa, ei kukaan viiden vuoden päästä jaksa sääliä että ai sait diabeteksen juuri koronan aikaan, se on sitten ihan diabetes vaan.
Minulla sama. Helppo pitää yllä ruokavaliota ja lenkkeilyä kun on kaikki päivät kotona. Viime viikolla kävin kaksi kertaa kaupassa, nyt tähtään siihen 1 x viikkoon. Olen alkanut laihtumaan lupaavasti. T: BED joka pahimmillaan kävi joka ilta hakemassa kaupasta kassillisen ruokaa