Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä sinulla säästyy nyt korona-aikana rahaa?

Vierailija
28.03.2020 |

Siinäpä se kysymys jo olikin otsikossa.

Itselläni mm. pk-maksuissa, lasten harrastusmaksuissa, bensassa, kauppalaskussa (kun tulee käytyä harvemmin), heräteostoksissa ja peruuntuneen matkan kuluissa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin meni noin 200€ kuussa nyt ei mene mitään. Kotona en ryyppäile.

Autolla tulee ajettua vähemmän.

Vierailija
42/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säästyy ruoassa ehdottomasti. Normaalisti kun saatoin käydä kaupassa melkein joka päivä ja rahaa meni 10-40€/ kauppareissu eli kuukausitasolla 300-1200€, keskimäärin ehkä 600€. Lisäksi tilattiin ruokaa kotiin 2-3 krt/vko.

Nyt on tosiaan tilattu ruokaa kerran kuukaudessa kotiinkuljetuksella ja lasku ollut vähän alle 300€ kolmihenkiselle perheelle. Eli ruokakuluissa säästyy ehdottomasti ja varmaan myös tulee nyt syötyä terveellisemmin, kun ruoka on suunniteltua. Paljon kokkaillaan itse ja karkit, suklaat on jäänyt pois ja tilalla satunnaisesti leivottu pannukakku tai pullat.

Lisäksi säästyy matkustamisessa ja lapsen vaatteissa. Lapsi kun on kotona ja on aikaa pestä/ kuivatuilla vaatteita, niin ei ole tarvetta niin monille/ kestäville vaatteille.

Myös asumiskuluissa tulee säästöä. Aiemmin on pidetty kolmea asuntoa (työasunto, koti & mökki), mutta nyt ollaan luopumassa muista ja asutaan vain kotona.

Toki meillä yrittäjäperheenä myös tulot ovat tippuneet sieltä 8000€/kk n. 1500-3000€/kk, riippuen nyt miten tullaan kesän työtkin järjestämään. Eli jo sen puolesta on hyvä saada säästöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään turhaa ei ole ostettu. Kahviloissa ja ravintoloissa pyöriminen on loppunut. Kesälle varattu matka piti perua, rahat onneksi saatiin takaisin. Pojan synttärit sisäleikkipuistossa on peruttu. Kyllä tuossa säästöä on.

Vierailija
44/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin pienet tulot, että kaikki menee mitä tulee, mutta nyt olen säästänyt, kun ei tarvitse käydä harrastamassa.

Vierailija
45/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka ruokakulut ovat nousseet?

Vierailija
46/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona syöminen ja valmisruoan hankinta on vähentynyt dramaattisesti.

Olen siitä tyytyväinen. Vaikka aikaa ja rahaa menee myös ruoanlaittoon kotona, säästän nyt selvästi.

Vierailija
47/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot ja menot pysyvät samoina. Leffassa olisin saattanut käydä kerran kevään aikana normaalitilanteessa, joten säästöni lienee se 13e.

Onhan sekin jo jotain. Ostat sillä sitten skumppapullon, kun tämä kaikki on joskus ohi ja päästään ehkä palaamaan suht normitilaan. Tienasit itsellesi siis ilmaisen skumppapullon. Cheers!

Vierailija
48/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi säästyy (...) lapsen vaatteissa. Lapsi kun on kotona ja on aikaa pestä/ kuivatuilla vaatteita, niin ei ole tarvetta niin monille/ kestäville vaatteille.

Parin viikon etätyö-/etäopetuskokemuksen perusteella jo havaitset säästöä siinä, ettei lapselle tarvitse hankkia uusia vaatteita.

Ostitko aiemmin lapsellesi joka viikko uusia ja kestäviä vaatteita?

Vierailija
49/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa säästö on bussikortti, jota ei tarvitse ladata etätöitä tehdessä. En ennekään kuluttanut rahojani baareissa, kahviloissa tai shoppailemalla, joten tosiaan tuo bussikortti on ainoa säästö.

50/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme normaalisti taaperon kanssa pari kertaa kuussa Hoplopissa. Tässä säästyy rahaa. Miehen kanssa syömme Normaalisti lounaat töissä, myöskään bussilippuja ei ole nyt ostettu ja bensaa menee vähemmän. Miehellä on aika kalliit harrastukset ja näistä tulee tuntuva säästö, kun nyt ei voi muuta kuin lenkkeillä. Toisaalta ruokakauppaan menee paljon enemmän rahaa kuin normaalisti. Ollaan ostettu vähän kalliimpaa ruokaa kuin normaalisti ja paljon välipaloja ja herkkuja jotka normaalisti jää ostamatta.

Vierailija
51/54 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tulee nyt kalliimmaksi, firman auto maksaa joka kuukausi saman verran, ajaa tai ei. Nyt auto seissyt pari viikkoa. Kilometrille tulee hintaa.

Vierailija
52/54 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin rajoitusten myötä etätyöhön, kotona yksi koululainen etäopiskelemassa. Laskeskelin että eniten säästyy bensaa kun päivittäinen työmatka-ajoni jäi pois. Rahaa säästyy myös kun lounaani työpaikkaruokalassa on tauolla, se on melkein kympin kerta. Molemmilla, lapsella ja minulla, säästyy rahaa myös siistien vaatteiden kulutuksen vähennyttyä. Mulla on erikseen laadukkaat työvaatteet ja lapsella yleensä merkkivaatteet koulussa. Kotona ollaan selvästi edullisemmissa kotivaatteissa, joita molemmilla 3 vaatekertaa.

Rahaa säästyy myös kun ulkonasyöminen on vähentynyt, kaverisynttäreitä ym. juhlia ei ole.

Vierailija
53/54 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensassa mutta se menee sitten ruokaan suoraan.

Muuten ei hirveästi shoppailla. Syksyn matkakin oli jo osin maksettu.

Vierailija
54/54 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ja matkustelu

Siinäpä ne melkein ovatkin.

Työpaikkani, josta olen lomautettu, on kävelymatkan päässä, joten matkakortin latauskaan ei kuulu säästöihin.

Ruuat teen myös töissä ollessani itse.

En keksi nyt muuta kuin sen, että olen budjetoinut 120 €/ viikko ja siitä ei livetä: jos raha loppuu ennen määräpäivää, se loppuu ja sillä hyvä.

Ollaan sitten ilman.

Tämä ei varnaista säästöä ole, vaan pakon sanelema asia.

Säästyy tietenkin, mutta säästää on pakko ennen kuin liitonrahat alkavat juosta ja sitä ennen on vuokra maksettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi