paljonko ambulanssikyyti maksaa?
Kommentit (30)
Lanssikyyti maksaa aina, jollei ole sisäänkirjattuna sairaalassa (ns. siirtokyyti).
Minulle sattui harrastuksessa vamma ja vetäjä (yksityinen firma) tilasi lanssin joka vei minut sairaalaan.Tästä on 3 kk aikaa ja nyt tuli lasku.Ajattelin vain että tilaaja vissiin kieltäytyi maksusta.
Viimeksi 9lives lähetti 25€ laskun, eli sama kuin kelataksi
Tuskin känniset niistä kyydeistä mitään maksaa, joita suurin osa kuljetettavista on. Vähän sama kuin poliisien kotiin kuljetukset.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sattui harrastuksessa vamma ja vetäjä (yksityinen firma) tilasi lanssin joka vei minut sairaalaan.Tästä on 3 kk aikaa ja nyt tuli lasku.Ajattelin vain että tilaaja vissiin kieltäytyi maksusta.
25 euroa se oli. Oma vakuutus voisi korvata senkin, jos ylittää omavastuun.
Vanha ketju, nykyään ei ambulanssi kuljeta ketään muuten kuin harvoissa poikkeustapauksissa. Juoppoja kuljettavat poliisit, jos nekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25 euroa se oli. Oma vakuutus voisi korvata senkin, jos ylittää omavastuun.
Vanha ketju, nykyään ei ambulanssi kuljeta ketään muuten kuin harvoissa poikkeustapauksissa. Juoppoja kuljettavat poliisit, jos nekään.
Juu. Tuo 25 euron omavastuu on vakio säädetty hinta tällä hetkellä. Mutta hiljattain ollut uutinen, että omavastuu saattaa nousta 40 euroon.
Vierailija kirjoitti:
Lasku tuli sinulle, koska sinut sinne hoitopaikkaan kuljetettiin. Jos sillä yrittäjällä olis jotain tekoa sun vammautumisen kanssa, laskut menisivät hänen vakuutuksensa piikkiin. Mut kun ei ole, niin sinä itse saat laskun, vaikka yrityksen taholta olis amb. soitettu.
No, mulle tuli aikoinaan lasku, kun tk tilasi amb.kuljetuksen sairaalan ensiapuun. Mitenkään jalattomassa kunnossa en ollut, eikä siellä ensiavussa mitään toimia edes tehty. No, maksoin mukisematta, tuolloin se omavastuu oli muistaakseni 15 e. Että potilas maksaa. Maksuttomia ovat sisäänkirjattujen potilaiden siirrot hoitolaitoksesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa jos hätäkeskuksessa tekevät päätöksen, että ambulanssikyyti on tarpeen. Älä huolehdi, soita 112 jos et pärjää oireittesi kanssa kotihoidossa ja jos vielä puhelun aikana huolettaa, varmista vielä sieltä.
Höpö höpö, aina se maksaa se joka kyydissä kulkee, vaikka kuolisi matkalla.
Minä en halunut ambulanssia, mutta 112 lähetti sen kuitenkin. Ambulanssi väki kehotti lähtemään mukaan vaikken edelleenkään halunnut. Tarkkailuun laittivat vaikka sanoin että tätä on ollut ennenkin, turhaa hätäilette. Oikeassa olin, mutta lasku tuli sekä ambulanssikyydistä että tarkkailussa oleskelusta. Ja ihan turhaan, nyt pihistellään sitten ruoasta loppukuukausi!
Miksi ihmeessä soitit tai joku muu soitti sinusta 112:een, jos kieltäydyt hoidosta. Harmin paikka. Kun et edes kuollut matkalla, silloin ei menisi enää loppukuusta rahaa ruokaan sinun osalta.
Pidä itsestäsi huolta, säästät rahaa monin tavoin ;)
Nykyporukka jotenkin luulee, että sairastaminen on ilmaista Suomessa. No ei ole, syöpähoidotkin pitää itse maksaa. Halvempaa sairastaminen on toki kuin monissa muissa maissa, mutta maksaa pitää kuitenkin.