Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2. tai 3. jne odottavat: Mitä hankitte vauvalle?

29.06.2006 |

Onkohan muillekin kuin minulle iskenyt pesänrakennus- ja valmistautumisvimma? Periaatteessa mitään ei tarvita, kun esikoiselta on säästetty kaikki oleellinen, mutta jotain tekisi mieli hankkia. Minulla into keskittyy lähinnä vaatteisiin (onneksi ei esim. vaunuihin, ainakaan vielä :-))

Olen ratkaissut asian toistaiseksi niin, että käyn ihailemassa vauvanvaateosastoilla kaikkea ihanaa, mutta yritän olla ostamatta. Esikoiselle hankittiin aika paljon kaikkea sukupuolineutraalia vaatetta, joten paljon vaatetta on, mikä sopii joka tapauksessa. Esikoinen on poika, joten kummasti katselen nyt vähän enemmän pienten tyttöjen vaatteita. Poika on meidän perheeseen aivan yhtä tervetullut kuin tyttökin, mutta liekö vaihtelunhalua, että nyt tekisi mieli hankkia jotain selvästi tytölle tai pojalle sopivaa. Onneksi osaan vähän kutoa ja kaapissa on valmiina lankoja, joten ilman kustannuksia voin värkätä jotain valmiiksi ja näin valmistautua vauvaa varten. Kummallista tämä pesänrakennusvimma :-)

- tiukkis

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on uusi sitteri, edellinen heitettiin roskiin rikkinäisenä.

Vaatteita ja muita tarvikkeita meillä on kaapit täynnä, tosin tyttöjen vaatteita ( 2 edellistä tyttöjä), eli jos tulee poitsu niin sitten täytyy jotain poikamaisia vaatteita toki hankkia. Vaunut turvakaukalot ja muut ovat aikoinaan uutena ostettuja ja kelvollisia vielä.

Toki vaatteita hypistelen joka kauppareissulla =)

Äitiysavustuksenkin otan tälläkin kertaa rahana ( pienet tilat ja vähän kaappitilaa)

Vierailija
2/12 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa toinen. Esikoistytär on kolme ja puoli ja tämä toinen kaveri on tulossa maraskuun puolivälissä. Esikoisesta on kanssa säätetty kaikki: pinnasänky, turvakaukalo, vanna, ja myös kaikki vaatteet. Olen kuitenkin vakuuttunut, että tämä tulossa oleva kaveri on poika, joten tekisi kovasti mieli ostella poikien vaatteita. Meillä on aika vähän ihan pienelle vauvalle vaatteita, koska sain esikoiselle vaatteita lainaksi. Joten jos pari pientä potkupokua. Sitten taas isomman lapsen vaatteet ovat hyvin tyttömäisiö, jotka ei pojalle oikein kukkakuvioiden ja somisteiden puolesta käy. Vauvalle tekisi mieli ostaa jotain ihania pukuja, mutta yritän kovasti malttaa mieleni. Tosin nythän olisi alennusmyynnit...

Taidan olla vähän vaatefriikki muutenkin. Nyt kun itselle ei ole järkevää shopata, selvästi haluaisin ostaa vatteita vauvalle tai tyttärelle. Kenkiä ja laukkuja voi toki myös ostaa kesäalesta itselle, koska ne tuskin jää pieneksi raskauden myötä.

Viljonkka 20+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 v poika (06/04) ja toista odottelen syys-lokakuun vaihteessa. Kun tuo ensimmäinen syntyi kesäkuun alussa ja kasvoi yli kaikkien käyrien (oli pituusseurannassa koko ensimmäisen vuoden, kun oli niin pitkä) - meillä käytettiin ensimmäisenä talvena äitiyspakkauksen asuja. Kevyttoppis meni jo hyvin ensimmäisenä syksynä.

Nyt toinen syntyy vasta syksyn alussa - tuntuvat nuo äitiyspakkauksen vaatteet vähän turhan suurilta ihan vastasyntyneelle ja jotakin lämpimämpääkin sisävaatteiden lisäksi täytyy olla. Niinpä pääsen ihan hyvällä syyllä kauppaan vaateostoksille. Vielä en ole mitään ostanut, mutta eiköhän sitä vaikka miehen kesäloman aikana tule kauppoja kierrettyä - viimeistään syyskuussa sitten...

Lisäksi - jos tämä toinen syntyy vaikka reilusti pienempänä - täytynee niitä ihan pieniä vaatteita hakea - pojalle kun eivät 50 cm vaatteet mahtuneet koskaan (syntyessä 4,2 kg ja 55 cm) - 56 cm kokoa meillä on, mutta niitäkin käytettiin niin vähän aikaa, että jos tarvitsee kovin pitkään - täytynee vähän laajentaa...

Vierailija
4/12 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan tavallaan alusta koko homman.

Meillä ikäero edelliseen 14v.

Tietty jotain olen säästänyt, mutta niissä on historian havinaa:)

Toisaalta ihana ostella kaikki uutena, vaunut on niin ihania nykyään ja kaikki vaatteet ja ja.. Onneks mieskin ihan seko pieniin potkareihin ja outoa kylläkin, hän odottaa tyttöä! (minä toivon poikaa)

Saas nähdä ostellaanko mekkoja! :)

Vierailija
5/12 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ´toista enkä meinaa ostaa mitään. Ikäeroa on vaan 2v+risat, joten kaikki on vielä tallessa. kommentoisin vielä noita varmoja " tyttö/poikaoloja" , että älkää luottako niihin. Mulla oli niin vahva tyttöolo. Kaikki oli erilaista kuin viime raskaudessa ja olin aivan 100% varma. Ultra (4D) kuitenkin kertoi 100% varmasti, että toinen poika tulee. Ei siis väliä kumpi, mutta näin pahasti voi äidin vaisto heittää.

Vierailija
6/12 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuten edellisetkin, on tämäkin poika :)

Ollaan ehditty osa vaatteista ja tavaroista jo laittaa kierrätykseen, joten uutena ostettavaa on pinnasänky tykötarpeineen (patja, reunapehmusteet, katos jne), turvakaukalo, hoitotaso/hoitopöytä, ja meille ihan uusi juttu jonka aion hankkia on sitteri. Lisäksi myös trikoo-kantoliina ja aivan pienen vauvan kestovaippoja. Nämä nyt ainakin.

Vaatteita itseasiassa on ihan hyvin, mutta olen ostellut niitäkin lisää. Kahden ensimmäisen äitiyspakkaus vaatteet on annettu pois, eikä nyt oteta enää pakkausta. Ostin sitten käytettynä mm makuupussin, toppahaalarin (v.2004?) ja toisen osti anoppi kirppikseltä (v.2005). Myös fleesehaalari alkusyksyn viileisiin keleihin on hankittu ja paljon poikamaisia sisävaatteita, kahdella ekalla oli paljon neutraalimpia vaatteita käytössä. Nyt kun tiedän, että poika tulee niin haluan myös ostaa valmiiksi hänelle sinistä päälle :)

Minusta on ihanaa ostaa uudelle vauvalle uusia vaatteita, ei meillä kakkonenkaan pelkästään isoveljen perintövaatteissa kulje :)

Mayella ja Onni rv 26

Vierailija
7/12 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle (1v 11kk) tuli aikoinaan hankittua kaikkea maan ja taivaan väliltä, joten ihan oikeasti toiselle ei juuri mitään tarvita. Kaikki isot hankinnat ovat myös kestäneet hyvin ja ovat mainiossa kunnossa.

Vaatteita sentään ihan järkiperustein tarvitseekin: esikoinen oli kesävauva ja tulokkaan la on sydäntalvella. Siis pieniä toppapukuja ja pitkähihaisia ja -lahkeisia sisävaatteita. Turvakaukaloon ajattelin ostaa lämpöpussin. Aion myös neuloa lisää sukkia ja nuttuja, vaikka esikoisella ei niistäkään pulaa ollut.

Kattoon ripustettava juuttikehto olisi ihana... Siihen varmaan törsään vaikka ilmankin pärjäisi ;)

Uuden kantoliinan ostin jo ja nyt aion satsata myös liinailutakkiin. Olisi pitänyt tajuta hankkia se jo esikoisen aikaan. Tuleepahan samalla ratkaistua mahtuminen ison masun kanssa talvipakkasilla lämpöiseen takkiin. Itseni tuntien liinakauppoja on vielä monta edessäpäin ;) Liinailuponcon voisin neuloa, kunhan syksy taas innostaa käpertymään kutimien kanssa sohvan nurkkaan.

Ehkä isoin hankinta uudelle tulokkaalle on oma vaatekaappi. Täytyy metsästää vastaavaa kuin esikoiselle aikoinaan hankittiin. Sellainen, joka sopii muksun huoneeseen vielä teininäkin (tosin nyt ei vielä ole omia huoneita, mutta iso yhteinen makkari koko perheellä).

Oman soittorasian aion hankkia myös, esikoinen rakastaa omaansa ja saa pitää sen muistona.

Äitiyspakkausta en aio ottaa, esikoiselle sen aikoinaan otin ja siitäkin mieluisimmat tarvikkeet on vielä hyvässä kunnossa. En aio säästää esim. äitiyspakkauksen makuupusseja lapsille muistoiksi, säästän muita (rakkaampia) tavaroita.

Kaiken kaikkiaan ihanaa hankkia jotain vain ja ainoastaan tätä tulokasta varten - vaikka sitten ihan pientäkin :)

Vielä maltan mieleni... Viikkoja on vasta niin vähän. Mutta ihanaa jo suunnitellakin!

- Pomelo, rv 8+5

Vierailija
8/12 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koala-riippumaton olen jo ostanut. Sitten tuplavaunut olisi seuraavaksi hankinnassa, kun ikäeroa tulee vajaa 2v.

Vierailija
9/12 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli jo serkkujen perintöä, ja tulihan sitä ostetuksi kaikkea ihanaa. Tälle toiselle olen ajatellut, että ehkä vähän vaatetta hankkisi (sukupuoli ei ole tiedossa) ja vauvasängyn, sellaisen rottinkiunelman verhoineen. Vaunut ovat OK, mutta rattaita täytyy jossain vaiheessa miettiä. Ehkä saadaan tutultakin.

Mutta enpä uskalla vielä mitään hankintoja tehdä, viikkoja on vasta 17 täynnä. Voihan sitä kuitenkin unelmoida.

Vierailija
10/12 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt yllätys neloselle pitääkin hommata sitten kaikki koska kolmas luultiin jäävän viimeiseksi pillerit petti joten siksi neljäs.

Nyt sitten mietitään kuumeisesti että mistä mitäkin sais edullisesti ja uuttakaan ei tarvitse periaatteessa olla kokonaan,koska tämä jää ainakin viimeiseksi meille.

Muutama vaatteen olen nyt hankkinut en vielä muuta,kirppareillakin olen kattellu vaunujen ja istuimien sekä sittereiden hintoja...

Mieleisiä vaan ei vielä ole löytynyt.

Vierailija
11/12 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainoastaan kaksostenrattaat/vaunut. Kakkosta odotellaan syntyväksi elokuun lopulla ja ikäeroa isosiskoon tulee n.1v4kk. Kaikki muu oleellinen on säästetty ja käytetään uudelleen...paitsi jos tämä tulokas on poika, on toki hankittava poikien vaatteita kun esikoisen nutut on suurimmaksi osaksi pinkkejä, vaaleenpunasia ym..

Vielä ainakaan ei oo tullu semmosta osteluvimmaa...ihme kyllä. En jaksa edes ajatella shoppailua...esikoinen oppinut kk sitten kävelemään ja juoksee jo jokapaikkaan ja tämän möhö-mahan kanssa kun pitäis jaksaa juosta perässä..huh huh...keskityn siis vaan jaksamiseen esikoisen kanssa ja jätän shoppailut muille!!!

-pirpiksenäiti- rv 31+4

Vierailija
12/12 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa!!

höh, kerkesin kaikki myydä tos alku vuodesta.sängyn ja hoitotason.

Kolmatta ootan la 19.12.Aattelin että ei nyt enää, mut sit kummiski.

meill tyttö -97 ja poika -00. Joten kiva hommmata kaikkee uutta.Oonki kuolannu uusien vaunujen ja t.kaukaloiden perään.

Oon mieltynyt Tripp Troppenin sänkyyn aika kallis ovh.n.500 eur...