Tiedätkö jonkun joka on lopettanu tupakoinnin koronan takia?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minä lopetan tänään. Yritän.
Tsemppiä yritykseen!
Minä! Neljäs viikko täynnä. Oli helppoa kuin mikä.
En. Eikä itselle ole tullut edes mieleen.
Minä lopetin kun luin ensimmäisen jutun siitä kuinka vaikuttaa keuhkoihin tuo corona.
Tulehtuneisiin keuhkoihin kertyy nestettä ja kuolema johtuukin vastaavasta ilmiöstä kun hukkuminen paitsi pitkäkestoisempi.
Jos voin millään tavalla vaikuttaa siihen miten tauti minussa jyllää ,miksi en tekisi sitä ?
Nyt toki keskityn siihen etten sitä saisi.
Ei en käyttäny mitään korvikkeita vaan kerrasta poikki.
Olen vähentänyt, en ole saanut lopetettua kokonaan. :/
Vähennettyä on tullut siitäkin syystä, ettei kehtaa lähteä asioikseen tupakkaa ostamaan. Muiden ruokaostosten yhteydessä tulee ostettua tupakat.
Kaksi henkilöä lähipiiristä ainakin lopettanut.
Kämppis on ollut viikon tupakkalakossa.
En, mutta ainakin kaksi tuttua ratkesi uudelleen polttamaan kun joutuivat jäämään kotiin. Toinen heistä poltti aiemmin vain juodessa ja nyt vähän huolestuttaa, että ei kai hänellä ole jäänyt korkki auki. En kehtaa kysyä.
En tiedä. Tiedän pari kaveria jotka on siirtynyt nuuskasta tupakkaan, koska nuuskaa ei mistään saa. Huono juttu terveyden kannalta, mutta saapahan valtio verotuloja
Suomessa nyt yhteensä 7, tulevina päivinä sitten lisää.
Vierailija kirjoitti:
Rispektiä!
Tupakointiin nuo kaikki koronaan sairastuneet ovat kuolleet?
Miksi meillä suljetaan tupakoimattomat 70-vuotiaat koteihinsa, ja miksi meille uskotellaan sydänsairaiden/ diabetespotilaat olevan riskiryhmän kärkeä?
Eihän se tupakoinnin lopettaminen enää Koronaan ehdi vaikuttaa. Palautuminen vie 5-10 vuotta. Jos Korona iskee uudelleen 2030, nyt lopettaneet hyötyvät päätöksestään.
Me tupakoitsijat tiedämme riskit muutenkin ilman Coronaakin. Joillekkin se on vain liian nautinnollinen asia. Talvisodasssakin hyvin monet vaihtoivat vähät ruokansa tupakkaan. Niin kova koukku se on.
Minä lopetin 12 pv sitten. Jos ei ehdi auttaa tähän korona-aaltoon niin ei voi mitään, mutta nyt oli hyvä lopettaa, kun jostain syystä nuo karmivat keuhko-oireet pisti miettimään. Näin etätöitä tehdessä tää ei tee edes tiukkaa, kun en oo kotona aiemminkaan polttanut, mut sit kun työt jatkuu livenä, täytyy varmaan hommata avuksi jotain purkkaa/laastaria.
Poltan satunnaisesti ja yleensä kun otan alkoholia. Tissutteluun olen taipuvainen. Muutama viikko sitten päätin, että kumpaakaan en käytä niin kauan kunnes tämä on ohi.
Täällä ainakin alakerran naapurit polttavat entiseen malliin ja oma asunto on täynnä heidän savujaan. Passiivista tupakointia on vaikea lopettaa.