Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riskiryhmään kuuluvan tai 70+ ihmisen kotona eristäytyminen ei auta MITÄÄN jos on puoliso/lapsia

Vierailija
27.03.2020 |

Olen riskiryhmässä keuhkosairauden takia. Koska olen työikäinen niin työikäinen riskiryhmäläinen joutuu olemaan töissä - sieltä ei useimmissa paikoissa saa olla pois vaikka on sairaus.
Eli tämä ei suoraan koske minua, mutta JOS olisin kotona niin ei se kotona olo miltään suojaisi kun puoliso ramppaisi töissä ja kävisi lounaalla jne kaupungilla.
Samoin toinen vanhempani on 75 ja kököttää kiltisti kotona, ja puoliso ramppaa sitten kaikissa karkeloissa mitä vaan vielä on ja shoppailee ja kyläilee. Se 75v kotonaolo on tässäkin aika tyhjän kanssa kun se puoliso tuo sen taudin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on noin tyhmä sietää saadakin tauti.

Perheessämme on riskiryhmäläinen, joten loppu perhe on ihan vapaaehtoisesti lopettanut ihan kaikki karkeloinnit ja kahvittelut. Eväät töissä, kulkee omalla autolla. Ei tarvinnut ministerin neuvoa, vaan osattiin ihan itse suunnitella toiminta näin.

Vain yksi käy kaupassa 2 x vko, ja nyt on päätetty alkaa tilaamaan noutona (kunnassa ei toimiteta kotiin)

Käyttäkää järkeä ja olkaa omatoimisia!

Vierailija
2/9 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keuhkosairas puoliso on eläkkeellä. Sain nyt otettua ne loparit, joita olin suunnitellut jo pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä MINÄ ymmärrän oman järjen käytön mutta TYÖNANTAJAT ei ymmärrä.

Ei ole mikään oikeus ottaa palkatonta tai tehdä etänä jos syy on se että puolisolla sairaus.

Tämä pitäisi olla THLn ohjeistama, siis se että perussairaan puoliso saa ottaa palkatonta/etää/tjsp. Työnantajat viis veisaa onko perussairaat riskissä vai ei. Itsekin olen työssäkäyvä!

Vierailija
4/9 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään oikeus ottaa palkatonta tai tehdä etänä jos syy on se että puolisolla sairaus.

Tämä pitäisi olla THLn ohjeistama, siis se että perussairaan puoliso saa ottaa palkatonta/etää/tjsp. Työnantajat viis veisaa onko perussairaat riskissä vai ei. Itsekin olen työssäkäyvä!

Tää siis oli perussairas ap

Vierailija
5/9 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiä voi silti huimasti vähentää miettimällä jokaisen toiminnon tarkkaan. Työnantaja ei edellytä karkeloita, shoppailuja eikä lounaalla käymistä. Voi ottaa eväät kotoa ja syödä työpisteessä, jolloin kontaktien määrä vähenee, riski pienenee. Voi vaihtaa julkiset omaan autoon. Nämä vain esimerkkejä, mutta soveltaen omaan tilanteeseen.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
6/9 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä samaa mieltä, että firmoja pitää virallisesti ohjeistaa siihen, että aina kuin mahdollista etätyö ja vaikka edes osa-aikainen työ epidemian ajan.

Jos ihan oikeasti halutaan saada hidastettua tämä vastaamaan terveydenhuollon kapasiteettia.

Vierailija
7/9 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän THL on ohjeistanut että flunssaoireisena ei mennä töihin. Nuha, yskä, kurkkukipu, lämpöily, aivastelu.

Itse oon ollu enemmän tai vähemmän flunssassa koko talven.

Vierailija
8/9 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä on töissä tehty monia järjestelyjä koronan takia. Eikö kaikilla ole? Palaverit on peruttu, vieraita ei oteta vastaan, alueelta toiselle liikkuminen on kiellettyä, käsidesiä on tuotu joka paikkaan, työaikoja on muutettu niin, että kaikki eivät kohtaa, siivooja desinfioi ovenkahvoja ja hissin nappuloita monta kertaa päivässä...

Vierailija
9/9 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SINÄ tajuat, mutta puolisosi ei, eikä toinen vanhemmistasi... Mutta sä syytät vain työnantajia, niinpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi