Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako miehiä pukeutua pukuun ja kravattiin?

Vierailija
27.03.2020 |

Onko miehillä samanlaista ahdistusta kuin naisilla on pukeutua korkokenkiin ja sukkahousuihin?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut menneisyyden dinosaurus asianajotoimistot vielä luulee, että kun rekrytoidaan se kukkopoika kalliissa puvussa niin ihmiset haluaa hänet toimimaan omien asioidensa ajajana. Ylipäätään eivät tajua miten menneisyyden mannerlaatat ovat murtuneet ja diversiteetti, aitous ja empaattisuus tuo rahaa tulevaisuudessa.

On se kurjaa kun jossain huolehditaan tyylistä eikä näytetä pellolta repästyltä.

Vierailija
42/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkistä ostetut puvut eivät istu, mutta minulla on muutama hyvä mittojen mukaan teetetty puku, jotka on tosi mukavat ja tyylikkäät. Räkkipaidat on muuten ok, mutta usein lyhennettävä hihat sentti pari ompelijalla, ei ole kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään niin paljon käyttää kauluspaitoja, suoria housuja ja ihan koko pukua aina kun mahdollista. Oma kroppatyyppi on vissiin niin basic - vaikka olenkin semisti lihaksikas ja vyötäröltä slimmi - että kaupan bulkkipuvut istuvat tosi mukavasti. Puvunkangas on sileää ja usein vähän joustavaa, joten se on todella miellyttävä pitää päällä. Kravatti on jees, kun käyttää tie clippiä niin se pysyy hyvin paikoillaan eikä ui kahvimukissa aina kun vähän kumartuu.

Harmi etten tee työtä jossa voisi käyttää pukua. Vapaa-ajalla käytän aina kauluspaitaa nykyään.

Vierailija
44/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kummemmin. Jos käyttää puku, pitää sen olla miellyttävää materiaalia ja sopiva päällä. Samoin skraga.

45/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole! Jos minulla olisi pikkuinen niin voisin päivittäin puketua pukuun ja kravattiin >:)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
46/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksää ainakin ahdisti ja ahdistaa edelleenkin. Perjantaisin on casual Friday, ja voi tuolloin ottaa rennommin. 

On sijoitusalalla, ja siellä on pukupakko. 

Vierailija
47/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuninpankkoukko kirjoitti:

Ei ahdista, käytän pukua normaalisti töissä viitenä päivänä viikossa ja kravatin teen parissa kymmenessä sekunnissa. Nyt etätöissä en pukuun pukeudu, mutta on se ihan normiarkivaate.

Kaapissa on puolen tusinaa räätälin tekemää pukua, joskin ihan normikaupasta ostettuja Bossin ja Turon pukuja on muutamia. Ovat mukavia päällä kun laatuvaatteen tuntee.

Mitä vaatteita käytät etätyöaikana?

Vierailija
48/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko samanlaista kun en käytä korkokenkiä enkä sukkahousuja, mutta pukeutuminen pukuun kyllä ahdistaa

mies52v

Sukkahousut ovat periaatteessa alusvaate ja kuuluvat ihan arkipukeutumisen osana (lastenkin) ei voi  siis verratakaan  johonkin kravatintapaiseen ,totaaliseen turhakkeeseen. 

Ok

mies52v

Vierailija
49/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, mutta en siitä juuri perustakaan.

Puku ainakin mulla vaikuttaa tosi positiivisesti. Tuntuu että puku päällä olen saanut flirttiä sellaisilta naisilta, joilta en muuten saisi. Ihan kuin minusta tulisi jotenkin arvostettavampi henkilö puku päällä. 

Ehkä se kontrasti tulee siitä, että olen 30, enkä näytä erityisen vanhalta. Silloin puku boostaa heti ulkoista olemusta ja tuo miehekkyyttä. 

Vierailija
50/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko samanlaista kun en käytä korkokenkiä enkä sukkahousuja, mutta pukeutuminen pukuun kyllä ahdistaa

mies52v

Miksi pukuun pukeutuminen ahdistaa?

Vierailija
51/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna kyllä. Kauluspaidan kaulus on aina aivan liian ahdas eikä nappeja saa kiinni tukehtumatta. Kravatilla yrittää kiristää kauluksen niin että paketti näyttää edes suunnilleen säälliseltä. Sekin kuristaa. Puku on pääsääntöisesti ahdas ja rajoittaa liikkeitä ja pakottaa jäykkään postuuriin. Hyvinä puolina ainoastaan se, että puvunhousut ovat farkkuja mukavammat pitkään istuttaessa vaikkapa lentokoneessa. 

Istuvuus ja oikea koko ovat tärkeitä. Kauluspaidan kauluksen eikä kravatin ole tarkoitus tukehduttaa ketään hengiltä. Kuulostaa siltä, että vaatteet ovat olleetliian pientä kokoa. Puku ei ole sama asia kuin lenkkivaatteet.

Vierailija
52/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl

Vierailija
53/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Eksääni ahdisti niin paljon, että taistelun kautta sille sai puvun päälle edes hautajaisiin. Kravattia ei koskaan.

Nyksääkin ahdistaa, mutta sentään sillä on jonkinasteiset käytöskoodit hallussa ja ei tarvi itsestäänselvien tilanteiden kohdalla tapella.

En voi uskoa lukemaani, vaikka tiedän että miehiäkin on vaikka mihin junaan.

Vierailija
54/74 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista mutta olen elämämkoululainen niin ei tule pidettyä vaikka mulla on kallis puku ja sellanen puvuntakki mitä wallstreetillä porukalla näkee. Olen enemmän collari ja verryttelytakki tyyppi (adidasta 3 raitaa) eli sellanen mafialookki mitä näkee kun mafiooso chillailee. Farkuista en tykkää kun ei pysty hyppypotkimaan kunnolla.

Vierailija
55/74 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan. Me parempiosaiset teemme niin joka päivä.

Ei kuulosta kovin parempiosaiselta, jos työnantaja pakottaa johonkin asuun

Vierailija
56/74 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stringit vähän ahdistaa puvun alla, mutta menee ne aina yhdet juhlat.

Vierailija
57/74 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna kyllä. Kauluspaidan kaulus on aina aivan liian ahdas eikä nappeja saa kiinni tukehtumatta. Kravatilla yrittää kiristää kauluksen niin että paketti näyttää edes suunnilleen säälliseltä. Sekin kuristaa. Puku on pääsääntöisesti ahdas ja rajoittaa liikkeitä ja pakottaa jäykkään postuuriin. Hyvinä puolina ainoastaan se, että puvunhousut ovat farkkuja mukavammat pitkään istuttaessa vaikkapa lentokoneessa. 

Jossain vaiheessa voisit laittaa sen isältä saadun rippipuvun kierrätykseen ja hankkia ihan itsellesi sopivan puvun. Muistan kyllä, kun teininä ostettiin mulle kauluspaitaa ja myyjä oikein mittasi kaulan varmistaakseen, että kaulus kiristää. Sen jälkeen olen aina kokeillut paitaa ja muitakin vaatteita, että varmasti sopivat ja ovat miellyttävät kantaa.

Vierailija
58/74 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puku on pilattu – miehet näyttävät madoilta"

Vaatturin mukaan jokainen uusi puvun omistaja haluaa näyttää Tarzanilta. Tämänhetkisen muodin slim fit -puvut eivät siinä miehiä 1960-luvulta vaatettaneen ammattilaisen mielestä onnistu.

https://yle.fi/uutiset/3-8037634

Asiaa!

Vierailija
59/74 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntti ja karatemestarit satasen dressman puvuissaan, huutista!

Vierailija
60/74 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän lähes aina pukua paitsi kuntosalilla ollessani. Silloin pukeudun urheilullisesti. T. 34v. koulutettu homomies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi