Uskaltaako nyt mennä edes terveysasemille?
Itseäni on heikottanut jo varmaan rauta alhainen mutta uskaltaako tonne mennä jos saa sen koronan? pahus...
Kommentit (16)
Tai tilaat nettiapteekista kotirautatestin (muistaakseni sellainen on), en menisi terveysasemalle, jos ei ole akuutti asia. Ainakin meillä joissakin apteekeissa myös tehdään labratestejä, ehkä nyt poikkeustilaneessa eivät tee. Toki kannattaa ainakin soittaa ensin.
Eilen apteekissa virkailija yski monesti.
HUSin alueella sinut käännytetään terveysaseman ovelta eikä ketään edes huvita nauraa sinulle.
Pääkaupunkiseudun terveysasemat hoitavat enää päivystystapauksia ja koronapotilaita.
Ängen samaan
Mulla on rautakuuri menossa ja yksityinen lääkäri määräs kontrollilabrat, uskaltaako mennä labraan joka on sairaalassa, ei pääse nopeesti vaan pitää kiivetä rappusia.
Se lähete on vuoden voimassa eli ei ois kiirekään, mutta hän soitti helmikuussa ja sanoi, että käy huhtikuun alussa labrassa..
Minun taas pitäisi käydä hammaskiven poistossa (joka pahasti rästissä jo), mutta myös mietin että taitaa olla viisain olla vaan nyt menemättä kun ei ole akuutimpi tai kivulias ongelma. Kaikkien pysytteleminen pois julkisilta paikoilta kun auttaa epidemian hallinnassa pysymiseen :/
ei sinne pääse noin vähäpätöisellä syyllä ja neuvovat menemään apteekkiin ja ostamaan rautatabletteja, seuraamaan vointia parin kuukauden ajan ja sitten uusi yhteys, jos oireet jatkuu, aiemmin, jos pahenevat.
Vierailija kirjoitti:
Minun taas pitäisi käydä hammaskiven poistossa (joka pahasti rästissä jo), mutta myös mietin että taitaa olla viisain olla vaan nyt menemättä kun ei ole akuutimpi tai kivulias ongelma. Kaikkien pysytteleminen pois julkisilta paikoilta kun auttaa epidemian hallinnassa pysymiseen :/
Mä poistan itse hammaskiven.
Pidän sormet ristissä, ettei meistä kukaan joutuisi sinne mistään syystä(etenkään nyt) Jos epäilet raudanpuutetta, niin hae apteekista rautaa. Syöt vähän aikaa 1-2tablettia ja katsot auttaako.
Voithan aina soittaa sinne ja kysyä neuvoa. Saat puhelimessa ohjeet ja jos on tarvis niin antavat ajan jolloin tulla.
Vierailija kirjoitti:
Multa ainakin peruttiin aika, koska hammaslääkäreissä on nyt vain mahdollista akuutit ajat.
En todellakaan menisi nyt minkään ei-välttämättömän asian takia terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Pidän sormet ristissä, ettei meistä kukaan joutuisi sinne mistään syystä(etenkään nyt) Jos epäilet raudanpuutetta, niin hae apteekista rautaa. Syöt vähän aikaa 1-2tablettia ja katsot auttaako.
Ja mielummin nekin rautatabletit kannattaa tilata netistä.
Kävin tänään Mehiläisessä antamassa virtsanäytteen. Mietin kanssa uskaltaako, mutta oireita oli. Siellä ei ollut yhtäkään muuta asiakasta. Minä ja henkilökunta.
Tai jos vaan haet apteekista rautatabletteja?