Tunnetko ektään naista joka on ollut vankilassa tai oletko itse ollut?
ja miski? en ole itse ollut mutta kuulin just että vanha nuoruudenaikainen hyvä ystäväni oli vankilassa miehen taposta, en saa nyt asiaa mielestäni...
Kommentit (41)
istui sakkoja, en muista kauaa mutta joitakin päiviä, oisko viikon....
miehiä tunnen sitten useitakin! ;(
onko nää naiset luonteeltaan kovia, pehmoja ym...
olisitko arvannut kaveristasi että tekee esim. raa' an henkirikoksen/pahoinpitelyn??
been there, done that.
En tosin ollut kauaa.
Nää sakkovangit on ihan kivoja, mutta ongelmaisia. Varastelevat ja rahoittavat sillä päihteiden käyttöä. En tiedä mitä heille nykyään kuuluu, on niin eri maailmoista kuin minä. Joskus vuosi sitten olen toiseen törmännyt viimeksi. Aina vaihdetaan kuitenkin muutama sana kun nähdään.
Eikä todellakaan ole mikään luuseri, oli vaan huono tuuri. ;-)
syvemmälle riks ja huume-maailmaan ja vankilakierteet ym alkoi - Miehiä kylläkin ..
Itse olen ollut laitoksessa (päihdehoito) 1.5v ja kyllähän siel tapaa monenlaisia ihmisiä.
Ja moniongelmaisuus ylipäänsä. Asosiaalista käyttäytymistä, huumeita, viinaa, väkivaltaa...
Valkoista roskaväkeä.
tietysti pitkä vankila-aika jättää jälkensä, mutta päälle päin ei huomaa mitään " kovuutta" . Ja vähän aikaa sitten sain tietää että aloitti huumeiden käytön vankilassa ollessaan, en tosin sitäkään tajunnut ennen kuin kuulin asiasta...
osa on ihan normaaleja, muutama melko seko..
Kukaan ei tiedä mitään siitä asiasta (paitsi tietenkin mies ja vanhat ystävät yms), eikä sitä mistään voi kukaan huomata.
Toki sen aina muistaa itse.
Sekä muutamia joiden listalla on mm. näpistyksiä ja varkauksia yms.
Vankiloissa istuu tämän maan pahin pohjasakka. Jokaisella on oikeus muuttua ja niin myös vangilla eli jos parantaa tapansa, saa myös ex-vanki arvonsa takaisin.
Tunnen yhden vankilassa olleen: fiksu jätkä, mutta jonkinlainen luonnehäiriö. Pärjäisi monessa muussakin, mutta alkoi tehtailla jättimäisiä petoksia, joista sitten kosahti tuomio. Hänen juttuja, kun on kuunnellut, niin huh, huh. Suurin osa siellä on heikkolahjaisia ja epäsosiaalisia yksilöitä. Eiväthän ne kaikki osaa edes kirjoittaa... minusta tuosta on tehty tutkimuskin, että suurin osa vangeista on heikkolahjaisia ja muistaakseni 70% on persoonallisuushäiriö.
en olisi koskaan voinut uskoa että niin voi käydä. hän oli aika pahassa jamassa huumeidenkäytön vuoksi ja pelkäsin että hänelle itselleen tapahtuu jotain. vaan tapahtui vielä pahempaa. hän ei edes kyennyt selittämään tekoaan millään tavalla. tämä tapahtui vuosia sitten eikä hän tänä päivänä ole enää elävien kirjoissa.
ystäväni oli älykäs ja lämmin ihminen, jolle olisin sydämeni pohjasta toivonut parempaa tulevaisuutta. hänellä lähti kuitenkin jossain vaiheessa mopo käsistä oman elämänhallinnan kanssa. surullisin seurauksin.
en voinut koskaan antaa hänelle tekoaan anteeksi vaikka yritinkin tukea häntä ja toimia ystävän tavoin.
Vierailija:
onko nää naiset luonteeltaan kovia, pehmoja ym...
olisitko arvannut kaveristasi että tekee esim. raa' an henkirikoksen/pahoinpitelyn??
Mä en luokittele ketään ihmistä roskaväeksi, vankila voi tosiaan olla ponnahdus parempaan. psykopaatit ja luonnehäiriöiset on asia erikseen. Mikä sulle on roskaväkeä ja onko mielestäsi kaikki muutkin joilla esim lähtökohdat vaikeammat elämässä. alkoholisti - perheet ym onko nekin roskaväkeä?
vankilaporukka se sitten on! Jos halutaan miettiä ylihumanistisesti maailmaa ja kaunistella totuuksia, niin sittenhän tuollaista roskaväkeä ei ole oikeasti edes olemassa.:)
Kenet sitten ajattelit asettaa ihmisinä vankilassa olijoiden alapuolelle? Kansanedustajat? Optioiden saajat? Ilkeät virkamiehet, jotka ei palkkaa lisää hoitajia laitoksiin? Vai mikä ryhmä nyt tietenkin on jokaisen populistin hampaissa kulloinkin...
Kyllä vankilaan joutuminen kertoo ihmisestä paljon. Sinne ajautuneet eivät kunnioita yhteisiä sääntöjä, ovat epäluotettavia ja useat vielä vaarallisiakin. Poikkeuksia voi löytyä, mutta käy joskus lukemassa oikeudenkäyntipöytäkirjoja, millaisia ihmisiä sinne vankilaan lentää. Eipä paljon empatiaa voi kokea.
Meille kaikille jaetaan erilaiset kortit elämään, mutta jokainen on vastuussa niiden käytöstä itse. Varmasti monilla vangeilla on huono tausta, mutta se ei oikeuta tappamaan, murhaamaan, varastamaan jne.
Ei suostunut maksamaan sakkojaan, jotka sai muinoin Alta-joella. Istui sitten muistaakseni 4 viikkoa vankilassa.
Lisäksi huhujen mukaan entinen luokkakaverini on ollut vankilassa raiskauksesta. Näitä huhuja kuulin niin monesta suunnasta pienessä kotikunnassani, että pidän niitten tarjoamaa tietoa aika varmana.