¤¤HEINÄMASSUT¤¤ torstaina
Kommentit (24)
tullut tänne kirjoiteltua viime aikoina...
Mutta ajattelin, että teistä varmasti joku osaisi sanoa, kun en taaskaan muistanut neuvolassa kysyä.
Elikkäs tänään oli siis lääkärineuvola, kohdunkaula pehmeä ja mittaa 1,5 cm. Samoin kohdunsuu auki 1,5 cm.
Aiheuttikos tuo nyt sitten jotain varotoimenpiteitä?
Voiko esim. uida järvessä? Entäs tuolla makuukammarin puolella...?
Varmasti näihin löytyisi jostain keskustelusta vastaus, mutta en jaksanut alkaa kahlata joka keskustelua lävitse...
Kukka 36+1 ja poika 2v8kk
Minäkin olen täällä vielä yhtenä kappaleena. Enpä kyllä muuta ole ajatellutkaan vaan olen melko saletti että laskettuun menee. Tänään tosin tuli muutama lupaava supistus ja siitä innostuneena pesin sitten saunan ja suihkuhuoneen, josta ei ainakaan supistusten kannalta mitään hyötyä ollut..melkeinpä päinvastoin. No, tulipa tuokin homma tehtyä, kun se jokatapauksessa oli tarkoitus ennen vauvan syntymää tehdä.
Tänään laitoin viimeisellä vauvan sängyn valmiiksi. Tein sen tällä kertaa äp-laatikkoon jotta olisi makuuhuoneessa vähän aikaa hieman enemmän tilaa. Siellä kun on tuo 1v8kk esikoisenkin sänky, eikä ole hurjan iso makkari muutenkaan. Siitä vauvan sängystä tuli kyllä aika söpö kun laitoin koriste" röyhelöt" peittämään itse laatikkoa=)..
Todistettavasti vielä näillä viikoilla vauva kasvaa ainakin se 200g/viikossa kun joku sitä mietiskeli. Kävin nimittäin itse viimeviikolla st-arviossa ja vauvan painoarvio oli silloin rv37+2 3kg160g ja eilen kun minulla oli sitten istukkakontrolli rv38+4 painoarvio oli jo 3.4-3.5kg. Eli hyvinkin sen 200g kasvaa. istukkaahan mulla seurataan sen takia kun siinä jotain laguuneita/kystia ja st-arviossa huomattiin lisäksi että se oli jakautunut kahtia! Onneksi kuitenkin toimii ihan hyvin ja napavirtaukset on hyvät. Alatiesynnytystä muuten yritetään, mutta sektiovalmius on kokoajan päällä. Mullahan esikoinenkin syntyi lopulta sektiolla ja nukutuksessa kun en puutunut...
Mutta se taas omasta mahasta..
Joku mietiskeli uinnin mahdollisuutta jos kohdunsuu on jo auki. Miten muistelisin että silloin ei enää suositella uimista. korjatkaa jos olen väärässä.
Eipä tässä muuta tällä erää. toivotaan että me jotka jo halutaan niin päästäisiin pian tositoimiin ja muillekin tsemppiä loppuodotukseen.
Niin ja kovasti onnea kaikille jotka jo vauvansa ovat saaneet!
rapuliini rv38+5
Ensinnäkin onnea kaikille jo pikkuisensa saaneille. Nyt taitaa alkaa vauva-uutisia tulemaan jo tämän tästä.
Kyllä se totta on, että nämä viime hetket ottavat jo kovasti voimille, niin henkisesti kuin muutenkin. Ei oikein osaa enää mihinkään keskittyä, kun koko ajan vain kroppaansa kuuntelee ja pohtii tulevaa synnytystä ja kaikkea siihen liittyvää. Mutta niin kai se on tarkoituskin.
Iselläni vointi on ihan ok olosuhteisiin nähden, eli tietty valasmainen puh,huh fiilis, mutta ei kai tässä enää kauaa tarvii kärvistellä.
Tänään oli neuvola ja minulle myös sanottiin, että on tosi alhaalla jo ja siltä on kyllä tuntunutkin. Supisteluja ei pahemmin ole, mutta vihlontaa sitäkin enemmän. Välillä ei voi kuin irvistellä.
Tuosta uimisesta kun joku kyseli, niin minäkin muistelisin että jos on paikat jo lähteneet aukenemaan, niin sitä ei suositella, sänkyhommista en ole ihan varma...
Oletteko käyneet muuten lueskelemassa noita synnytysasioita täältä vauva-palstalta. Minä viime yönä siellä lueskelin vallan mainiota pinoa siitä, mitä hassua miehet ovat sanoneet tai tehneet synnytyksen yhteydessä. Voi jestas että mua nauratti, enkä kerinnyt edes kaikkia lukea, kun niitä on kertynyt sinne aika tavalla. Mut suosittelen jos haluatte vähän piristystä.
No, täytynee tästä yrittää unen päästä kiinni, joten öitä kaiklle!
Meriaani rv 37+4
ONNEA pojasta, jos en ole vielä ennemmin onnitellut!
Nythän taitaa olla poikien kuukausi, kun niitä on jo niin " monta" tipahdellut ;) Ei vaiskaan, mutta pojat johtaa tällä hetkellä ja monta pikkuista on vielä syntymättä!
Huoh, kun väsyttää..Outo tunne ;) Yleensä alkaa väsyttämään vasta joskus yhden aikoihin..Taitaa olla ihan yleistä tuo iltakukkuminen :)
Mutta nyt jotain iltapalaa kehiin..