¤¤HEINÄMASSUT¤¤ torstaina
Kommentit (24)
Varsinkin kun heräsin klo 5 eikä uni enää tule silmään. Pari tuntia vähintäänkin pitäisi antaa miehelle ja pojalle vielä uniaikaa eli mun osalta se tarkoittaa hissuttelua ja hiipimistä, mitään ei oikein voi tehdä.
Oon ollut pari päivää pois kuvioista, kävin osastolla " lepäilemässä" ja turhautumassa toden teolla. Ottivat korkeiden paineiden ja toksemiataustan vuoksi sisään tiistaina ja eilen laittoivat kotiin todeten etteivät tiedä johtuuko mun päänsärkyni korkeista paineista vai mistä ja että epäkypsästä tilanteesta ei voi käynnistää vaikka vauva olisikin täysin valmis, koska silloin saatetaan joutua sektioon joka tapauksessa. Joten tervetuloa kontrolliin viikon kuluttua. Joku tarkkaavainen saattaa rivien välistä lukea että olen aika ärtynyt, jälleen jäi naikkarilta sellainen olo että mitä tahansa sanon, on kuin seinille puhuisi. Ei ole mitään väliä sillä että vauva on iso (ultralla arvioitiin noin 4 kg) ja että olen henkisesti ihan poikki, puhumattakaan fyysisestä voinnista ja synnytykseen liittyvistä peloista. Kun epäilin vauvan mahtumista, lääkäri totesi jotenkin että eihän sitä kuitenkaan tiedä kuin vasta synnytyksessä että mahtuuko ja että aina voidaan joutua sektioon. Sepä mua lohduttaa.
Eipä tässä kai muu auta kuin odottaa että käynnistyy itsellään (kohdunsuu oli täysin ennallaan eli epäkypsä joten ainakaan viikkoon ei ole sen suhteen mitään odotettavissa) tai että toksemia yltyy niin pahaksi että suostuvat tekemään asialle jotain. Sekään ei houkuttele, edellisessä raskaudessa paineet hyppäsi sektiossa niin korkealle että vietin heräämössä 9 tuntia enkä nähnyt vauvaa ollenkaan samana päivänä muuta kuin vähän nenänpäätä ennen kuin hänet vietiin leikkurista pois.
No, pitkän purnauksen jälkeen käteen jää siis edelleen epätoivoista odottamista, pitkästymistä, itkeskelyä ja kiukuttelua. Kateeksi käy teitä jotka pystytte laittamaan vauvan tarvikkeita ja vaatteita valmiiksi, saati niitä jotka olette jo vauvan kotiin saanut. Itse en edes ultrakuvaa halunnut katsoa, niin käsittämättömältä tuntuu ajatus että meille vielä vauva kotiin tulisi. Senpä vuoksi ei kotonakaan ole vielä mitään valmiiksi laitettu, pinnis on pakkauksessaan osina jotta sen voi tarvittaessa myydä " uutena" eteenpäin, samoin hoitopöytä, vaatteet pesemättä ja yleensäkään en ole edes avannut esikoisen pikkuvaatevarastoja. Mitään uutta en ole vauvalle ostanut. Ja näin saa ollakin. Onko teissä ketään muuta jolle tämä olisi yhtä vaikeaa?
t. Pöppis 39+4
Kyllä täälläkin nyt on rankkaa... Ihan " hermorauniona" lähden poliklinikalle arvioon enkä edes tiedä mitä toivoa... :( ;) :)
Mielialat vaihtelevat ja mies ja lapset ovat saaneet aamulla kuulla kunniansa ihan kaikesta (hävettää...). Huonosti nukuttu yö on takana. Ja todennäköisesti sikäli ihan turhaan, että kun kaikki - onneksi :) - on vauvalla hyvin, niin lähettävät minut kotiin " kypsymään ja kasvamaan" ! Sairaalakassin pakkasin silti terkkarin ohjeesta varmuudeksi mukaan. Usein taitaa olla silti niinkin, ettei käynnistetä tms. loppuviikosta, kun viikonloppuna saattaa olla huono miehitys sairaalassakin. Lastenhoidon kannaltakin alkuviikko olisi parempi, jos ei hoppua ole. Ja kaikkein parasta olisi, kun vauva olisi kooltaan sopiva ja saisi syntyä omia aikojaan.
Toivotaan siis, että palaan iltapäivällä kotiin leppyneenä ja rauhoittuneena ja saan kirjoittaa teille hyviä uutisia.
Jaksamista loppurutistukseen...
Yrittäkää Pöppiäinen ja Kristiliina jaksaa!!!
Mulla on tilanne päinvastainen, ajattelen että onneks ei vielä synny, kun pitää ens viikolla tehdä se ja se ja seuraavallakin viikolla oli jokin meno yms. tietysti onhan mulla viikkojakin vähemmän ja tilanne voi muuttua milloin vain.
Huomenna pitäisi postin tuoda vaavi-sänky, saan sitten senkin laitettua vauvalle. (www.vaavi.fi)
Toiseen kerrokseen tilasin netistä riippukehdon, sekin varmaan ensi viikolla tulee. Meillä on pikkukoiria (2 chihuahuaa) enkä halua kokoajan olla vahtimassa etteivät pompi vauvan päälle, vaikken usko että pomppisivat, mut kuitenkin.
Kiitti kaikille jotka tiesivät kertoa jotain reuma-asioista, saa nähdä milloin se kutsu sairaalaan tulee, mut menee varmaan monta viikkoa.
Ras-mam & poitsu rv36 (jee!)
Olipas kiva nukkua, kun oli niin viileää yöllä. En herännyt kuin muutaman kerran ja sain unen päästä heti kiinni...nyt on sitten energiaa vaikka muille jakaa.
Mies oli taas aamuun asti kalalla ja nyt pitäis sit keksiä tytön kanssa jotain tekemistä mistä ei kovin isoa meteliä synny.
Harmittaa, kun ei sitä autoa ole nyt sen kolarin takia...huoh...kävellen en pysty pitkiä matkoja taittamaan, kun heti alkaa painamaan alakertaa ilkeästi.
Jospa me tytön kanssa linnottaudutaan tuonne pihalle hiekkalaatikolle...tai jotain.
Masu asukki on ollut aikas hiljainen tänä aamuna. Tökin jo liikettäkin siihen, että ei niin huolettaisi.
Aamusta se on kyllä aina ollut hiljaisempi, mut nyt jotenkin tavallista hiljaisempi.
Minulla on vasta nyt enemmän alkanut turvottaan jalkoja.
Edellisissä raskauksissa ei tätäkään ongelmaa ollut.
Miten saatte turvotusta helpotettua?
Jalat seinälle nostettuna, kun ei koko päivää voi olla =)
ai, tyttö alkoi nyt haiskahtaa, joten pakko mennä.
mutsi
Heräsin aivan karmeaan perskramppiin! Alaselkä, pakara ja yläreisi kramppas yhtäaikaa ja varpaatkin oli ihan käppyrässä.
Miehellä menee tänään pitempään töissä palaverin takia, tylsää! Ois ollut niin kiva käydä kattomassa turvakaukaloita (se kun on vielä hankkimatta)..
Meillä poika nukkui ilta kymmenestä aamu puoli kymmeneen! Taitaa jäädä päikkärit tältä päivältä väliin. Eli pitkä päivä tiedossa..
Masuun ei mitään uutta, ei supista eikä viittauksia synnytykseen, vaan eipä kyllä vielä tarviikkaan.. Menee varmasti yli.. Olen jo ihan motivoitunut, että ei tämä täältä ajoissa tule, vaikka ihana ois saada jo pikkuinen syliin!
wekku 35+4(olikohan toi nyt oikein...)
Hermoraunio oli hyvä sana kuvaamaan ainakin mua ennen eilistä. Kävin eilen siellä polilla ja sain jostain kummasta lisää voimia jaksaa tätä raskautta eteenpäin. Olin oikeastaan tyytyväinen, kun sain kävellä sairaalan ovista ulos " vapauteen" . Toki haluan edelleen synnyttämään, mutta ois kivempi mennä ihan omia aikojaan kuin lääkärien armoille käynnistykseen:)
Laitoin vasta tällä viikolla pakon edessä vauvalle hoitopöydän ja sängyn kuntoon ja olin yllättynyt kuinka ihana tunne siitä tuli. Jotenkin niiden kasaaminen teki vauvan tuloa todennäköisemmäksi. Eli ala vain kasaamaan pikkuhiljaa tavaroita Pöppis. Voit yllättyä:)
Mulla on jännästi vatsa koko ajan pinkeänä. Aivan kuin ois kestoharjoitussupistus päällä. Eiliset ronkkimiset alakertaan teki suppareita koko illan ajan, joten oiskohan vain vatsalihakset kipeinä tms. Näin unta, että mulla meni lapsivedet. Istuin maassa ja jouduin selittämään jollekin vieraalle miehelle, et sori meni lapsivedet... En siis pissinyt housuihini:) Toivotaan, et oli enneuni vaikken mielelläni selittele kenellekään lapsivesien menoa:))
Ajattelin lähteä kaupungille tai koirien kanssa treenailemaan. Jospa siinä unohtuis tämä raskaus joksikin aikaa. Jos tekis perinteisen Ikean reissun, niin vois jopa synnytys käynnistyä.
Ihana auringonpaiste ulkona. Ja mulla kamala kesäflunssa iskemässä päälle. Mitä yskänlääkkeitä saikaan käyttää raskaana ollessa? Pitää lähteä apteekkiin kysymään.
t.mm ja pikkunen 39+4
Ihan ensimmäisenä pakko sanoo et ihana kun tuulee!! Mä en oo koskaan aikaisemmin tuulesta tykänny mut nyt se on maailman ihanin tunne!:D Meinaan ois taasen melko tukala ilma muuten..
Meillä kaikki kohtalaisen hyvin.. kipeitä suppareita sillon tällön ilmaantuu, mut yksittäisiksi jää. Minulla myös jalat todella turvoksissa ja kipeät..Kysyin neuvolan tädiltä apuja mut eipä hänkään osannut " poppaskonsteja" sanoa.. Käski vain juoda! On vaavi jo laskeutunut niiiin alas et nestekierto jaloissa lähes olematon..:( se on kai vaan kestettävä. Mies alkaa jo olla melko kärsimätön tähän odottamiseen..:) Reppana niin toivoo jo näkevänsä pikkusen. Ei valitettavasti päässyt töiden puolesta kumpaankaan ultraan.
Mä pakkasin jo sairaalalaukunki eilen illalla kun uni ei maistunu. Tuntuu niin hullulta et lähtö voi tulla koska vaan.
Tätä kirjoittaessa tuossa oik pyörii lasten oman kirjakerhon mainos.. Ajattelin et josko sitten liityttäis johonkin kirjakerhoon, kun muistaa kuinka ihana oli kun lapsena joku luki itselle kirjoja! Et haluaa antaa saman sit omalle pienelle..
Nyt päiväunille! Jaksellaan!
ninni&sirkka 38+1
Täällä sitä sairaalan kahviossa kulutan aikaa ja odottelen kunnon supistuksia, eli kymmenen aikaan laitettiin tabletti kohdunsuulle ja odotetaan miten käy.
Käynnistykseen päädyttiin mun voinnin takia,vaavilla siis kaikki hyvin,mutta omaa oloa on turhaan verottanut tuo jatkuva oksentelu ja pyörtyily.
Palailen illalla asiaan ellei tositoimiin pääse ennen sitä.
Aurinkoista päivää toivottelee
pupu ja ötis 39+0
Oltiin esikoisen kanssa kahdestaan reissussa ma-ke ja onpas ihanaa olla taas kotona!
Tänään oli lääkärineuvola ja lääkäri höpötti useampaan otteeseen veikkaavansa ettei tämä loppuun asti mene ja onpas alhaalla ja jne... Mua toisaalta ärsyttää tollanen tyhjän lupailu. Eihän ne kuitenkaan voi tietää syntyykö se etuajassa vai ei. Itekin tietysti odottaa ettei syntyis vähän etukäteen, mutta ei haluais kuitenkaan elätellä mitään turhia toiveita...
Mä totesin eilen ettei mulla mahdu kohta enää edes urheilusandaalit jalkaan. Jos niin käy, niin mitäs sitten?? Ei tosiaan kiinnosta lähtee enää tässä vaiheessa mihinkään kenkäostoksillekaan. Paljain jaloin kotinsa vankina..?
- Antracite rv 36+0
Tultiin just neuvolasta eli minulla oli sinne aika aj tytön 4-vuotis käynti.
Kaikki oli minulla hyvin. paino oli hiukan laskenut ja sf-mitta edelleen pysytteli keskikäyrän alalpuolella jonne se viime kerralla pomppasi mutta ihan luonnollista loppuaikana ja ei syuytä huoleen kun kuitenkin on ultrattu niin usein. Sydänäänet olivat hyvät.
Tyttö oli 17 kg ja pituutta oli 107,5 cm eli pitkä hoikka tyttö :) ns palikkatestitkin sujuivat hyvin.
Tänään tajusin että ei mulla ole kuin tasan 2 viikkoa aikaa sektioon...
kesähelinää rv 37+2
Täydet sympatiat myös minulta Pöppikselle! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saat levättyä, sekä murheita pois mielen päältä...
Murheita tuppaa olemaan itse kullakin. Tänään kävin ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin: pikkuruisen pa oli 2,5kg eli pieni, mutta pirteä, kasvu 25 prosentin käyrällä.
Vauva näytti tekevän hengitysharjoituksia ja pää alaspäin jalat ristissä oli kuten pitääkin. Vielä ei tehty mitään päätöstä synnytystavasta, vaan katsellaan vielä tilannetta. Ensi viikolla kontrolliultra(jälleen kerran...) jonka sitten tekee näiltä näkymin ylilääkäri ja päättää tulevasta.
Kohdunsuu oli pehmeä, mutta kanava täyspitkä. Vauva oli alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Luulen jollain tavalla ymmärtäväni sinua, Pöppis. Itseänikin hermostuttaa toden teolla, kun en oikein edes tiedä mihin valmistautua, sektioon vai alateitse synnytykseen. Olisin jo toivonut jonkinlaista ratkaisua muutakin kuin " katsellaan..." mutta ei. Tulin kotiin ja itku pääsi helpotuksesta/järkytyksestä.
Minäkin olen vasta nyt alkanut pestä vauvalle vaatteita ja laittaa paikkoja kuntoon. Yritän vaikeina hetkinä ajatella vauvaa ja muistella niitä mukavia muistoja joita esikoisen vauva-aikaan liittyy...Tsemppiä sinulle Pöppis ja kaikille meille loppuajan hermoilijoille! ;D
Viime yönä tuli muutamia supistuksia ja maha oli sekaisin, aamustakin niitä on tullut vaan eiväthän nuo juuri mitään ole aikaiseksi saaneet. Sitä jäin hieman miettimään, että istukka oli gradus II-III joka kuulemma tarkoittaa sitä, että hieman kalkkeutumaan päin, vaikka vielä hyvin toimiikin. Kuulemma ei yliaikaiseksi pitäisi mennä, mutta tiedäpä näistä aina sitten...ehkä ensi viikolla olen hieman viisaampi. Kaikki ok kuitenkin, se tieto on tärkein. Odottavan aika on piiiiiiiiitkä...*huokaus*
Sitruska on näemmä sairaalassa ja
Suviandekin taitaa olla jo sairaalassa...Ehkäpä kuulemme heistä pian!
t.Saraida rv 36+1
Viimein " uskaltauduin" oikein kirjoittamaan tänne kun tähän asti olen lukenut näitä juttuja täällä. Täältä saa paljon hyvää tietoa, varsinkin näin ensisynnyttäjä. Minulla on rv 38+6 ja olo on jo melko täysi. Kenkien laitto jalkoihin ei oikein enää onnistu itsekseen vaan tarvii miehen apua. Jännittää kovasti et milloin pääsen itse tositoimiin. Merkkejä on ilmassa että ei siihen kovin kauaa mene. Kirjoitan siis ekaa kertaa tänne et neuvokaa ja sanokaa jos kirjoitan ns. " väärälle" alueelle. Kiitos
makas+möhköfantti
Enpä minäkään oo täällä vielä kauaa kirjotellu.
Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki ok. Paitsi tietty se hb joka oli taas tippunut ja nyt sitte 103. Pitää varmaan lähtä nyt sitte huomenna hakeen luontaistuotekaupasta sitä nestemäistä rautaa kokeille että josko sopis paremmin. Neuvolan täti toteski että se yleensä vaikuttaaki nopeempaa kuin nuo tabut.
Onnea vaan siihen käynnistykseen jolla se oli alkanu:)
Ja jaksamisia kaikille!
Snowy rv36+5
Sitä vain mietin että kuinka paljon vauva muuten kasvaa viellä näillä viikolla arviolta eli vko 37 ja eteenpän kun eikö kasvu hiukan hidastu tässä lopussa mahdollisesti ? Kun eikö jollain viikoilla kasva noin 200g viikko niin tuleeko sen verran vielläkin ?
Onko kukaan teille sanonut että jos syö kauhiasti makiaa viimeisellä kolmanneksella niin se voi lisätä vauvan painoa vai onko tuo vain siinnä tapauksessa jos kärsii raskausajan diapeteksestä ?
Sitten viellä yksi eli onko teistä joku kuullut mitä haittaa voi olla noista aromaattisista hoidoista esin vaikka jalkahoidosta ?
Minulle on tällä hetkellä nukkuminen aika tuskaa eli illalla ei tule uni, uni on katkonaista ja sitten herään jo kukonlaulun aikaan. No onneksi päivällä saan nukkua mutta onhan rytmi mennyt siksi sekaisin :)
kesähelinää
Meikä on täällä kotosalla edelleen yhtenä kappaleena :( En ole valitettavasti päässyt vielä tositoimiin. Aamulla kirjoittelin tänne, mutta sitten meni netti pimeäksi ja koko kirjoitus hävisi! Täällä on ollut koko päivän ukkosta ja nyt ajattelin pikaisesti käväistä, kun juuri nyt kuulunut mitään..
Mistähän sitä keksisi rahaa? Tänään tuli ekat äippärahat, mutta niistä meni kiitettävä osa laskuihin ja näin ollen sitten ensi kuuksi jäi käytettäväksi jopa 300 ¿ :´( Eli sitten kituutetaan seuraaviin lapsilisiin ja äippärahaan asti! Ompa mukava kesä! Kaipa sitä vain pitää lainata sitten joltakin, jos oikein tiukille menee. Muuten tuolla kyllä pärjäisi, mutta vaipat vauvalle ja jos vielä tutteliakin pitää ostella, niin kiva..
Just teen tässä pannukakkua ja omppuhillo on mikrossa sulamassa :) Mulla meni illalla totaalisesti hermot tuohon puhelimeen. Taidan pistää sen ihan oikeasti kohta kiinni. Monelta tuli viestiä, että jokos oot jakautunut/poksahtanut?! Veljellekin laitoin takaisin sitten, että enää en vastaa ennenkuin on jotain kerrottavaa vaikka kuinka laitat viestiä! Ähäkutti!
Huomenna olisi jo LA ja olo on edelleen mitä mainioin. Silloin tällöin on tullut pari pientä supparia ja nekin sain aikaan 10 min. reippaan kävelyn jälkeen. Pitäisi varmaan pistää juoksuksi, että jotain alkaisi tapahtumaan :( Edelleen on pinnasänky tuolla anopin ja appiukon luona. Voipi olla, että ukko tuo sen tänään tai viimeistään huomenna. Muuten se menee oikeasti siihen, että se tuodaan vasta samalla oven avauksella kun me kotiudutaan synnäriltä ;)
Pöppikselle tsemppiä! Alan itsekin olla kohta täysi hermoraunio! Tyttö ei usko yhtään mitään, ukko hyppää kavereitten luona iltaisin ja on toki töissäkin ja oma tila ei edisty yhtään mihinkään >:( Mä en jaksaisi yhtään mitään ylimääräisiä mutinoita enkä kyselyitä keneltäkään!!!
Sitten vielä kovasti tsemppiä koitokseen sulle, joka olet siellä käynnistyksessä! Nimimerkki katosi jo mielestä..
Mutta nyt pannukakku pois uunista :)
~suviande ja öttiäinen 39+6~
Johan se huomenna olisi LA..
Ihan oikeaan paikkaan kirjoittelet!! =)
Hyvä, että näistä höpinöistä täällä on joskus aina jollekkin apuakin.
Itsekkin olen saanut hyviä vinkkejä ja juttuja joihinkin asioihin, mitkä on mietityttäneet.
Joo muuten onkos jollakin tietoa nuista aromaattisista jalkakylpy jutuista??
Olisi niin kiva illalla istua ja liottaa jalkoja, mutta nyt vasta aloin miettiin et onko hyväksi, kun (nimimerk. hukassa) kyseli samaa.
Tuosta vauvan kasvusta loppuraskaudesta en ole 100% varma, mutta mielestäni se kasvaa ihan loppuun asti...ainakin mulle on th sanonut, että toivotaan et ei vielä synny (silloin rv 37+jotain) et kerkiää hieman kasvaa. Minun molemmat aikaisemmat lapset on kyllä olleeet pieniä, joten niin varmaan on tämäkin.
Mutta luulen, että raskausdiabeteksestä kärsivät niin heidän lapsensa kasvaisivat vielä enemmän...oikaiskaa jos olen väärässä!!
Huomiseen!!
mutsi
Ei näköjään oikeen tää kirjoittaminenkaan oikeen suju kämmäämättä :/
No aamulla oli neuvola,tai pika sellanen kun nla täti oli merkannu koneelle et huomen olis mul aika ja mulla luki et tänään. No päätti kuitenkin pikaseen tarkastaa noi perus jutut ja kun ei mitään outoo ollu ainakaan itsestäni tuntunu tapahtuneen ni ei kauaa menny. Paitsi että virtsassa oli jotakin outoo. No laitto näytteet tuubeihin ja pyys viemään labraan. Ennen kun ite ehdin tuloksii soittelemaan ni jo sitte hän soitteli ja ilmoitti että tulehdusta on elikkä vissiin se virtsatulehdus. Sattupa tavallaan hyvin että tänään oli lekuri siellä paikalla ni soitti reseseptin suoraan apteekkiin. Jotakin se nla täti puheli että katotaan ens viikol kun on aika nla lekuriin et miten on lääke kuuri purru ja jos ei ni sitte tarkastetaan ettei ole Klamydia. No miten hemmetis vois olla joku Klamydia!?! En ite ole enkä todellakaan jaksa uskoa että ukkoni olis ollu vieraissa. Ainahan on mahdollista et toinen vois pettää mut silti!!! Taitaa olla hormoonit pinnas ku ekaks aamulla se päivämäärä sotku pisti harmittamaan ku yleensä en jaksa miettii kauaa sellasta,sitte se tulehdus ja 10pvä lääkekuuri harmitti mut tosissaa otti aivoon et yleensäkään rupes puhumaan jostain sukupuolitauti jutusta kun ei olis ollu mitään syytä etukäteen mennä kiirehtimään sellasella mahdollisuudella kun todellinen syy on aivan varmasti toinen,sitte sain tutulta lainaksi vauvan vaatteita mut kun muutenki jurppi niin tuli sellanen olo et uskalataako niitä ees käyttää(vaikka ei hän niin vihjassu)ja et miten muistan mitkä oli häneltä lainattua kun haluaa takaisin ne kun ei enää meitin nappulalle sovi. Tuli sellanen fiilis et olis pitäny vaan ottaa muutama lainaan ni sitte ei olis ongelmia ja entä jos ne hajoo ni sitte kait reiluuden nimes pitäs ostaa uus tilalle mut olisinhan voinu ostaa ihan omat vaavin vaatteet ni ei olis niin stressii jos joku vahinko tapahtuu. Entä sitte kun/jos tulee meille vielä toinen ni tuntuu hassulle jos sitte vasta ostaa omia lasten vaatteita jos noi laina vaatteet on heillä taas itsellään käytössä samaan aikaan. Onko muilla kokemusta lainaks saaduista vaatteista.Ihan pimeitä ajatuksia mutta kun tänään on vaan jotenki sellanen pölö ajatus-päivä :( vaikka aikaa olen saanu kulutettua tavallaan ihan mukavasti eikä tekemisen puutetta ole ollu jolloin ois tylsyys iskeny.
Neljä viikkoa enää,toivottavasti,
SurinaS + rv tasan 36
Mulla oli eilen aika äitipolilla jossa tarkastettiin vauvan kasvua kun on toi sf-mitta pieni eikä oo kasvanu yhtään nyt. Vauva oli onneks ihan hyvän kokonen vaikkaki aika pieni (2730g) mut oli vesi vähissä joten sain ens viikon perjantaille uuden ajan jossa katotaan tilannetta uudestaan eli onko kasvu pysähtyny. Sitä en vaa tajuu et miks ei nyt jo voinu sitä istukkaa kattoa ja niitä virtauksia?? Tietääkö joku? Onko jotenki iso homma? Ja mitä sit jos istukka ei toimi kunnolla? Leikataanko vai voiko synnyttää normaalisti??
On tää yhtä jännäämistä..
T. Myyti 37+3 ja tyttö 2v
SurinaS:
Silloin kun mä odotin ensimmäistä lasta, niin ihan intona otin vastaan vauvalle laina-vaatteita, mut oli siinäkin hommaa sit palautella ja muistella mikä oli keltäkin. Ja varsinkin varominen, etteivät likaantunu (siihen aikaan annettiin jo 3kk:n iästä porkkanaa, " kiva" oli varoa ettei vauva puklannu laina-vaatteille!)
No, nyt odotan viidettä enkä ole muilta mielellään ottanut vaatteita vastaan, jos ne pitää palautella samankuntoisina takaisin.
Olen sanonut suoraan, että otan sellaisia mitä ei tarvitse palautella.
Ja itsekin jos annan vaatteita, niitä ei tarvitse enää palautella.
Myyti:
Ei varmaan ole iso homma katsoa niitä virtauksia, siinähän se menee samalla ultrauksella, mut varmaan ei vauvalla ole mitään hätää ollut, ois ne muuten heti tarkastaneet ne ja kun sait ajankin vasta ensi viikon perjantaille.
Ras-mam rv36+0
Ja onnea kaikille vauvansa jo saaneille!!
Me ollaan nyt kotiuduttu mökiltä, ukko sai hakea eilen, kun toissa yönä suppareita tuli jo 10 min välein. En ite uskaltanut enää ajaa, ja hyvä niin kun suppareita tuli autossakin 10 min välein.
Illalla rauhottu ja nyt taas siinä 4 aikaan heräsin kipeisiin suppareihin. Nyt niitä puskee n. 15 min välein ja osa on jo tosi kipeitä. Mutta sais tulla jo useammin. Ne on jo selkeesti pidentyneet ja kipeytyneet, joten kauaa ei kiinnostais kärvistellä..
Nyt ois niin loistavat lapsenhoito mahikset vielä tän loppuviikon kun äitikin on lomalla vielä, mutta mun tsäkällä tää on jotain ohimenevää ja menee sit kolme viikkoo yli... :(
No katotaan, jos vaikka pääsis tositoimiin..
maryanne + poika 38+3