Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusongelma on edelleen: Jos saavut Helsinki-Vantaalle ulkomailta ja asut Taivalkoskella, joudut maksamaan taksimatkan itse!

Vierailija
27.03.2020 |

Siksi joudut punnitsemaan menetkö siltikin julkisilla kotiin (kiellettyä mutta halpaa) vai jäätkö kahdeksi viikoksi karanteeniin Helsinkiin (hankalaa mutta halpaa).

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä perustellaan, että maaseudulla on pakko olla oma auto. Tällaisessa tilanteessa sitä omaa autoa sitten kannattaa käyttää. Joku sukulainen tai naapuri voi tulla hakemaan. Jos hän ei uskalla ajaa karanteenilainen kyydissä, niin jättää auton tulijalle ja menee itse bussilla tai junalla. Tai tullaan hakemaan kahdella autolla.

Kuinka moni naapuri lähtisi vaikka Oulusta tuollaista tekemään? Pitäisi myös luovuttaa se oma auto, koska kovin monella muulla tuskin on kyseisten haettavien auton avaimia.

No sitten vaan karanteeniin lentokenttähotelliin. Eihän siinä muu auta.

Vierailija
22/29 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junat kulkevat nykyään lähes tyhjinä. Jos noudattaa hyvää hygieniaa matkalla kotiin, altistus muille tuskin on kauhean suuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä perustellaan, että maaseudulla on pakko olla oma auto. Tällaisessa tilanteessa sitä omaa autoa sitten kannattaa käyttää. Joku sukulainen tai naapuri voi tulla hakemaan. Jos hän ei uskalla ajaa karanteenilainen kyydissä, niin jättää auton tulijalle ja menee itse bussilla tai junalla. Tai tullaan hakemaan kahdella autolla.

Kuinka moni naapuri lähtisi vaikka Oulusta tuollaista tekemään? Pitäisi myös luovuttaa se oma auto, koska kovin monella muulla tuskin on kyseisten haettavien auton avaimia.

No sitten vaan karanteeniin lentokenttähotelliin. Eihän siinä muu auta.

Itsemurha on kolmas vaihtoehto.

Alkaa tuntua taksimatka tai hotelli halvalta vaihtoehdolta...

Vierailija
24/29 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junat kulkevat nykyään lähes tyhjinä. Jos noudattaa hyvää hygieniaa matkalla kotiin, altistus muille tuskin on kauhean suuri.

Juuri tällaisten luovien ajattelijoiden takia tuo kielto pitäisi olla ehdoton ja tarkasti valvottu! Nyt se ei ole sitä.

Vierailija
25/29 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeellä pääsen kotiini jos julkisilla matkustaminen on kielletty?

Opiskelen ulkomailla ja Suomeen tulisi palata ensi kuin aikana. Jos asuu vaikka 2h päässä lentokentältä niin miten sinne on tarkoitus päästä? Jos liikennettä Helsinkiin rajoitetaan, eli kukaan ei voi edes tulla autolla hakemaan.

Vierailija
26/29 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeellä pääsen kotiini jos julkisilla matkustaminen on kielletty?

Opiskelen ulkomailla ja Suomeen tulisi palata ensi kuin aikana. Jos asuu vaikka 2h päässä lentokentältä niin miten sinne on tarkoitus päästä? Jos liikennettä Helsinkiin rajoitetaan, eli kukaan ei voi edes tulla autolla hakemaan.

Tänään aamulla uutisissa sanottiin, että ulkomailta Suomeen palaavaa saa tulla noutamaan kentältä myös Uudenmaan ulkopuolelta. Ja jopa suositellaan.

Vierailija
27/29 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma (loma)matka pitää maksaa itse? Kuinka yllättävää.

Vierailija
28/29 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin taksi ON JULKISTA LIIKENNETTÄ, siis kiellettyjen listalla tässä tapauksessa. Karanteenihotelli on ainoa vaihtoehto, sen jälkeen voi mennä vaikka hormipulverin avulla.

Vierailija
29/29 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, että kenen se taksi sitten kuuluisi maksaa? 

Jos itse olisin ollut tässä tilanteessa niin idiootti, että olisin lähtenyt reissuun, olisin ensinnäkin ihan äärimmäisen kiitollinen siitä, että olen onnistunut hankkiuttumaan takaisin Suomeen ja ottaisin ihan hissun kissun lentokentältä taksin vaikka kuuhun ja maksaisin sen ilolla omasta pussista, kunhan pääsisin kotiin. 

Monen sada kilometrin taksi on kyllä jo sen hintainen, ettei oikeasti kaikilla ole semmoiseen varaan, vaikka ulkomailla olisikin ollut. Vastuuttomana itsekin pidän matkailua tähän aikaan, mutta ei se tilanne kaikilla nyt palaajilla silti ole ollut samanlainen. 

Pakkoko sinne ulkomaille on mennä viimeisillä roposilla? Sano nyt että matkavakuutuskin jätettiin ottamatta kun oli niin kallis eikä mulle koskaan mitään satu...

Muutaman huntin taksimatkahan on ihan peanuts reissun hinnasta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan