Pääministeri kehotti pari viikko sitten ulkomailta palaavia olemaan poissa töistä kaksi viikkoa ja sopimaan siitä työnantajan kanssa
Kommentit (14)
Harakka tuotatti 200.000 ulkosuomalaista maahan ilman valvontaa, karanteenia, testausta tai hallituksen päätöstä saatikka että olisi kertonut hallitukselle. Tästä eteenpäin kaikki kuolleet ovat Timo Harakan omatunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä
RKP 4% kannatuksella tekee hallituksessa?
Äh, taas joku mäntti ei tajua, miten hallitus muodostetaan.
Sitä ei siis tehdä niin, että kerätään isoimmat puolueet. Vaan niin, että koetetaan löytää - yleensä vaaleissa eniten kansanedustajia saaneen puolueen johdolla - ne, jotka pystyvät olemaan tarpeeksi samaa mieltä muodostaakseen hallituksen.
Siksi RKP niin usein onkin hallituksessa, pienestä koostaan huolimatta. Niille kun riittää, että ruotsin kielen asema on turvattu. Muulla ei ole väliä, hyväksyvät ihan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä
RKP 4% kannatuksella tekee hallituksessa?Äh, taas joku mäntti ei tajua, miten hallitus muodostetaan.
Sitä ei siis tehdä niin, että kerätään isoimmat puolueet. Vaan niin, että koetetaan löytää - yleensä vaaleissa eniten kansanedustajia saaneen puolueen johdolla - ne, jotka pystyvät olemaan tarpeeksi samaa mieltä muodostaakseen hallituksen.
Siksi RKP niin usein onkin hallituksessa, pienestä koostaan huolimatta. Niille kun riittää, että ruotsin kielen asema on turvattu. Muulla ei ole väliä, hyväksyvät ihan mitä tahansa.
Ensimmäistä kertaa RKP: sta on hyötyä. Anna- Maija On todellakin esiintynyt edukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä
RKP 4% kannatuksella tekee hallituksessa?Äh, taas joku mäntti ei tajua, miten hallitus muodostetaan.
Ensimmäistä kertaa RKP: sta on hyötyä. Anna- Maija On todellakin esiintynyt edukseen.
Jep, hyvä että hallituksessa tunnetaan hopeaveden parantava voima.
Tosi erikoista, että ihmisillä ei tässä asiassa ole mitään omaa vastuuta. Kun muuten ollaan niiiin holhousyhteiskuntaa vastaan. Ei kukaan voi enää tässä vaiheessa olla niin pimennossa, etteikö ymmärtäisi että ulkomaanreissun jälkeen pitää olla karanteenissa vaikkei pääministeri henkilökohtaisesti tulekaan laittamaan ovea lukkoon. Jokainen voi itse omalla toiminnallaan estää epidemian leviämistä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi erikoista, että ihmisillä ei tässä asiassa ole mitään omaa vastuuta. Kun muuten ollaan niiiin holhousyhteiskuntaa vastaan. Ei kukaan voi enää tässä vaiheessa olla niin pimennossa, etteikö ymmärtäisi että ulkomaanreissun jälkeen pitää olla karanteenissa vaikkei pääministeri henkilökohtaisesti tulekaan laittamaan ovea lukkoon. Jokainen voi itse omalla toiminnallaan estää epidemian leviämistä.
Juuri tämä! Ihmetyttää tämä keskustelu, että ketä nyt syytetään siitä ettei ihmiset ole osanneet käyttää omaa järkeään ja noudattaa selviä ohjeita eristäytyä kotiin. Itse tulin ulkomailta viikkoja sitten kun tilanne ei ollut vielä kauhean paha, mutta sen verran perillä olin maailman tilanteesta että pysyin kotona mahdollisimman vähillä ihmiskontakteilla pari viikkoa, ilman että kukaan henkilökohtaisesti erikseen käski niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä
Minun mielestä taas hyvin epävarmasti. Tiedotustilaisuudessa Uudenmaan eristämisessä en saanut kovin monesta lauseesta tolkkua suomeksi enkä ruotsiksi.
Voi olla että muut tilanteet on hoitanut paremmin, mutta tuo tuli katsottua ja ihmeteltyä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Pohdin jo että odottaako nämä sorkat että meilläkin tultaisiin nauilaamaan ne tuvan ovet ja ikkunat kiinni kahdeksi viikoksi? Ja siis valtionko olisi pitänyt ajatuttaa taksilla vaikka Äkäslompolon asti kaikki etelän eläkeläiset? Mitä sekin kustantaisi. Kyllä tässä on nyt yksilön vastuu suurimmassa roolissa ja jokaisen pitäisi jo alkaa ymmärtää noudattaa noita annettuja ohjeita. Monta viikkoa on toitotettu näitä. Voisitte näiden keskustelujen sijan lueskella ne oman sairaanhoitopiirinne ohjeet, THL:n ohjeet ja sitten rupeatte seuraamaan noita hallituksen tiedotustilaisuuksia niin pystytte ajan tasalla ohjeista, ettei tarvitse toimia mutu-juttujen pohjalta.
Tämä on ihan kansalaisvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! Ihmetyttää tämä keskustelu, että ketä nyt syytetään siitä ettei ihmiset ole osanneet käyttää omaa järkeään ja noudattaa selviä ohjeita eristäytyä kotiin. Itse tulin ulkomailta viikkoja sitten kun tilanne ei ollut vielä kauhean paha, mutta sen verran perillä olin maailman tilanteesta että pysyin kotona mahdollisimman vähillä ihmiskontakteilla pari viikkoa, ilman että kukaan henkilökohtaisesti erikseen käski niin tehdä.
Valitettavasti suurin osa ihmisistä ei ole noin fiksuja. Heillä on kiire kotiin! Kun puhutaan valmiuslaista hyvät määräykset ovat todella tarpeellisia. Sieltähän ne koronatartunnat ovat tulleet matkailijoiden mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti suurin osa ihmisistä ei ole noin fiksuja. Heillä on kiire kotiin! Kun puhutaan valmiuslaista hyvät määräykset ovat todella tarpeellisia. Sieltähän ne koronatartunnat ovat tulleet matkailijoiden mukana.
No ei ilmeiseti ole. Ja tosiaan tuon nyt luulisi olevan normaalijärjellä operoivalle ihmiselle itsestään selvää, että matkailijoiden mukana ne tartunnat tännekin on levinneet. Mutta toinen puoli asiaa on sitten se, että kun annetaan niitä tarkkoja määräyksiä niin sitten aletaankin huutaa omien oikeuksien ja vapauksien perään, lähdetään mökille kun "minun liikkumisvapauttanihan ei kukaan rajoita, minä minä minä".
Eihän tässä vaan voi päättäjät voittaa (eli toimia kansan mielestä oikein), toimivat sitten miten vain. Aina osa on sitä mieltä ettei ole tehty tarpeeksi riittävän ajoissa ja toiset sitä mieltä että menee ihan överiksi toimet. Kun kaikkien pitäisi nyt vaan ymmärtää, että oma toiminta on se millä on merkitystä, ei se pääseekö Uudeltamaalta pois nyt vielä jotain pikkuteitä pitkin.
Kummallista, kun pm.n virkakunta ei tuollaista virhettä huomannut, kukaan heistä. Varmaan heitä on useita.