No niin, oonkohan sairastunut
Kurkkua kutittaa, vatsa löysällä hieman oudolla tavalla, päätä särkee silmien takaa, vilunväristyksiä.
Ei muuten mitään mutta olen ollut koko viikon päiväkodissa töissä...
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ripulihan ei kuulu koronan oireisiin.
Ripuli ja ruoansulatusongelmat voivat olla koronavirustartunnan ensimmäinen oire.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-selvittivat-vahemman-tunne…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripuli ja ruoansulatusongelmat voivat olla koronavirustartunnan ensimmäinen oire.
Voi h'''''''tti kun luin tämän, nyt alkoi pelottaa oikeasti. Olen ottanut panadolin mutta vielä päänsärky ei ole helpottanut. Kokeilin oma olo-palvelua, yhtä tyhjän kanssa koska en ole ollut kontaktissa epidemia-alueella olleeseen jolla todennettu tartunta. Pitää seurata ja jos pahenee niin sitten soitan jonnekin ihan sen takia että olen päiväkodissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi h'''''''tti kun luin tämän, nyt alkoi pelottaa oikeasti. Olen ottanut panadolin mutta vielä päänsärky ei ole helpottanut. Kokeilin oma olo-palvelua, yhtä tyhjän kanssa koska en ole ollut kontaktissa epidemia-alueella olleeseen jolla todennettu tartunta. Pitää seurata ja jos pahenee niin sitten soitan jonnekin ihan sen takia että olen päiväkodissa töissä.
ap
Minulla oli tuollaista.
Aluksi tuli vähän kuumetta. Sitten kurkku kipeytyi ja kutisi.
Yskää jatkuikin viitisen viikkoa ja sen jälkeen aamu sekä iltaisin pientä yskimistä.
Lopuksi tuli jälkitautina nuha. Jossain välissä oli noita vatsaoireitakin ja vilunväristyksiä.
Ikävin vaihe oli sitkeä yskä etenkin kun oli alkuvaiheet koronahysteriassa.
Oli vaikea olla julkisissa paikoissa ja yskiä, kun heti katsottiin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tuollaista.
Aluksi tuli vähän kuumetta. Sitten kurkku kipeytyi ja kutisi.
Yskää jatkuikin viitisen viikkoa ja sen jälkeen aamu sekä iltaisin pientä yskimistä.
Lopuksi tuli jälkitautina nuha. Jossain välissä oli noita vatsaoireitakin ja vilunväristyksiä.
Ikävin vaihe oli sitkeä yskä etenkin kun oli alkuvaiheet koronahysteriassa.
Oli vaikea olla julkisissa paikoissa ja yskiä, kun heti katsottiin pahasti.
Anteeks ny vaa, kylhä toi aika koronalt kyl kuulostaa.
Silt miedolt versiolt toi nua ni.
Juuri kaupassa se leviää vapaasti hengitysilmassa. Tätä THL ei halua sinulle vieläkään kertoa vaan mussuttaa vain käsien pesusta. Tämä lukee 2 vkon päästä kissankokoisin kirjaimin Iltalehdessä: Uusi suomalaistutkimus: "korona leviää aerosolina ilmassa tuntien ajan".
Ja töissä olin koska "ei meillä pois olla jokaisen pienen nuhan takia".
ap
Tästä ei varmasti puhuta, mutta korona oli täällä jo ennen kuin ensimmäinen tartunta saatiin virallistettua.
Ja ennen kuin Italiasta tuli tartunnan saaneita.
Se on juurikin se pitkä yskä.
Liikkuu huhuja että olisi mieto eräänlainen rokoteversio ja sitten se tappava Italian tuholainen.
Olkaa onnekkaita jotka saitte sen ns. rokoteversion. Se on mieto yskä vain.
Sen verran on tullut baarissa setien kanssa juteltua näistä asioista että tässä on isommat kuviot nyt kyseessä. Pörssit ja tälläiset.
Tämä on nykyajan sodankäyntiä tämä tälläinen noin niin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaista ap:n kertomaa flunssaa on nyt liikkeellä.
Itselläni aivan samanlainen, ollut jo yli kaksi viikkoa. Oudointa tuo päänsärky ja vielä joka päivä.
Myös lihaksia särkee ajottain, silmiinkin koskee, ja kurkkuun pistää ja sen kautta korviinkin.
Yläkeuhkoputkia kirvelee. Kuumetta ei ole.
Mutta en usko tämän olevan koronaa.
Mistä kummasta olisin sen saanut, olen käynyt vain kaupassa ja apteekissa, mutta kylläkin kulkenut julkisessa liikenteessä. Kuulun riskiryhmään ja olen perunut kaikki menot ja harrastukset. Olen yli 60 vuotias ja jo eläkkeelle jäänyt.
Kausiflunssa rokotus minulla on. Arvelen että tää on jokin muu kuin kausiflunssa ja tavallista sitkeämpi.
Jaksan tehdä tavalliset arkiaskareet.
Mä just uskon että toi on se korona.
Se selviäisi testillä. Rokotteet oli otettu ja sitten viikkoa ennen italian paskamyrskyä iski kova yskä.
Minä sain tuollaisen helmikuun alussa lentomatkan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni aivan samanlainen, ollut jo yli kaksi viikkoa. Oudointa tuo päänsärky ja vielä joka päivä.
Myös lihaksia särkee ajottain, silmiinkin koskee, ja kurkkuun pistää ja sen kautta korviinkin.
Mistä kummasta olisin sen saanut, olen käynyt vain kaupassa ja apteekissa, mutta kylläkin kulkenut julkisessa liikenteessä. Kuulun riskiryhmään ja olen perunut kaikki menot ja harrastukset. Olen yli 60 vuotias ja jo eläkkeelle jäänyt.
Kausiflunssa rokotus minulla on. Arvelen että tää on jokin muu kuin kausiflunssa ja tavallista sitkeämpi.
Se selviäisi testillä. Rokotteet oli otettu ja sitten viikkoa ennen italian paskamyrskyä iski kova yskä.
Mulla oli 3 viikkoa täsmälleen tuollaista. Alkoi todella pahalla pääkivulla ja muutenkin todella sairas olo, oksensin myös. Sitä kesti vain päivän ja sen jälkeen lievempää pääkipua silmien takana, lämpöä, keuhkojen kirvelyä, pisti kurkkuun ja korviin. Maha oli sekaisin myös pitkän aikaa.
Sitten lapset sairastui, molemmilla kova kuiva yskä. Myös pahoinvointia, ripulia, päänsärkyä, silmäkipua, toisella kova kurkkukipu. Lapsilla meni nopeampaa ohi ja toisella ylipäänsä hyvin lievät oireet. Sairaammalla lapsella ihmeteltiin kun ibuprofeeni ei auttanut vaan piti ottaa panadolia päälle.
Välillä olen ihan varma että korona oli, välillä taas en. Miksi mies ei sairastunut?
Ihan vastaavat oireet oli reilu kk sitten. Pari viikkoa kärsin niistä vaihtelevasti. Välillä meni ohi ja sitten taas palasi. Oletan aiheuttajan olleen joku yleinen pöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 3 viikkoa täsmälleen tuollaista. Alkoi todella pahalla pääkivulla ja muutenkin todella sairas olo, oksensin myös. Sitä kesti vain päivän ja sen jälkeen lievempää pääkipua silmien takana, lämpöä, keuhkojen kirvelyä, pisti kurkkuun ja korviin. Maha oli sekaisin myös pitkän aikaa.
Sitten lapset sairastui, molemmilla kova kuiva yskä. Myös pahoinvointia, ripulia, päänsärkyä, silmäkipua, toisella kova kurkkukipu. Lapsilla meni nopeampaa ohi ja toisella ylipäänsä hyvin lievät oireet. Sairaammalla lapsella ihmeteltiin kun ibuprofeeni ei auttanut vaan piti ottaa panadolia päälle.
Välillä olen ihan varma että korona oli, välillä taas en. Miksi mies ei sairastunut?
Itse sain todella lievän yskän ja vähän kuumetta. Muu perhe sitten kärsi viikon lähes neljäkymmenenasteen kuumeessa ja yskii vieläkin toista viikkoa.
Minulle ei tullut tuota, joten epäilen että itse sain sen lievänä. Hyvä vaan.
Mun mielestä koko muun perheen oireet viittaisi koronaan voimakkaasti. Siksi olenkin pitänyt täyden eristyksen päällä.
Ei nyt ole mitään muita flunssia tai tauteja liikkeellä.
Kaikki on koronaa.
Ei ole muita vaihtoehtoja. Testejä ei tehdä joten kaikki on oletettavasti koronaa.
Minullakin oli. Luulin että on korona, mutta testi oli negatiivinen. Joku muu sitten joka sopi oireisiin. Monella muulla ollut vastaavaa "epätyypillistä flunssaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä kuulostaa tosi tutulta! Minulla oli juuri tällaista, sekä vatsa sekaisin ja päivän-kahden väsymys, mutta paljon ennen kuin coronaa oli tiettävästi Suomessa. Joten lienee jotain tavallista flunssatyyppiä kuitenkin?
Kuka oikasti tietää milloin korona on suomeen tullut. Tammikuussa oli tapauksia jo amerikassa.
Eikö tuossa ole jo monta vaihtoehtoa, kauppa, apteekki ja julkinen liikenne? Kaikki pöpöpesiä. En sano, että sulla koronaa ois, mutta noistahan se voi tarttua. Ottakaa nyt tosisssanne joka flunssa kuitenkin (etenkin jos asutte etelä-suomessa) joka flunssa voi olla korona.