Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muut koronasta parantuneet, pystyttekö laulamaan?

Vierailija
26.03.2020 |

Huomasin että vaikka muutama viikko on kulunut jo siitä kun viimeisetkin oireet ovat hävinneet, keuhkoni tuntuvat ratkeavan jos rasitan hengitystäni laulamalla. Toivon todella, että tämä on väliaikainen parantumisvaiheessa oleva ongelma. Laulaminen on henki ja elämä, en ala jos tämä jää pysyväksi olotilaksi. Millaisia tuntemuksia muilla? Onko niin kauan parantuneina olleita, että voisi jo sanoa jäikö pysyviä haittoja.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa lauluäänestä jos sentään jäti henkiin!!

Vierailija
2/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä hittoa lauluäänestä jos sentään jäti henkiin!!

Ei ole kyse siitä etten olisi onnellinen henkiinjäämisestä. Elämä kuitenkin jatkuu ja pelkään mahdollisia pysyviä haittoja. Haluaisin kuulla muiden sairastaneiden tarinoita, mikä on olo tällä hetkellä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sairastuit koronaan ja missä vaiheessa sinut on todettu parantuneeksi? Epäilisin että toipuminen on vielä kesken ja kunhan aikaa kuluu niin ääntäkin taas lähtee.

Vierailija
4/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt "flunssassa" kaksi viikkoa ja minusta tuntuu juuri tuolta, mistä kerroit. Tuntuu, että pienessäkin rasituksessa alkaa rintaa puristaa ja puhuminenkin tuntuu silloin vaikealle. En oikein osaa kuvata sitä tunnetta, mutta en ole kyllä ennen sellaista kokenut. Ei voi haaveillakaan, että oikeasti lähtisi liikkumaan ja tuo laulamisen ajattelu tuntuu myös mahdottomalle. Jos vain makaa tai istuskelee niin olo on suht ok. Ihan hurjaa, jos tällainen jää pysyväksi. Loppuu kyllä normaali eläminen ihan kokonaan ja tuskin edes töistä selviän.

Vierailija
5/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laulanut tähänkään mennessä.

Vierailija
6/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nyt "flunssassa" kaksi viikkoa ja minusta tuntuu juuri tuolta, mistä kerroit. Tuntuu, että pienessäkin rasituksessa alkaa rintaa puristaa ja puhuminenkin tuntuu silloin vaikealle. En oikein osaa kuvata sitä tunnetta, mutta en ole kyllä ennen sellaista kokenut. Ei voi haaveillakaan, että oikeasti lähtisi liikkumaan ja tuo laulamisen ajattelu tuntuu myös mahdottomalle. Jos vain makaa tai istuskelee niin olo on suht ok. Ihan hurjaa, jos tällainen jää pysyväksi. Loppuu kyllä normaali eläminen ihan kokonaan ja tuskin edes töistä selviän.

Kuulostaa samalta kuin minulla. Lepäilin kolme viikkoa, siis ihan totta pysyttelin vain sängyssä ja tietty vessakäynnit ja syömiset pakotti nousemaan, mutta keuhkot reagoi heti kun lähti liikkeelle tai puhui liikaa. Karmea tauti, luojan kiitos selvisin siitä. Harmi vaan kun immuniteettia ei synny tähän, vaan voin joutua sairastamaan uudestaan.

Edelliselle kommentoijalle, olen ollut nyt oireeton muutaman viikon, sairastin kolme. Ap

Vierailija
7/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään maassa ei ole ollut niin pitkään parantuneita, että pysyvistä haitoista voisi sanoa mitään varmaksi. Mahdollista se on ja ilmeisesti aika todennäköistäkin, mutta varmaa tietoa ei ole edes kiinassa. Suomessa on mitä, kymmenen parantunutta? Siinä ei vielä isoa tutkimusta tehdä eikä monenkaan parantumisesta ole yli viikkoa aikaa.

Vierailija
8/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samalta kuin minulla. Lepäilin kolme viikkoa, siis ihan totta pysyttelin vain sängyssä ja tietty vessakäynnit ja syömiset pakotti nousemaan, mutta keuhkot reagoi heti kun lähti liikkeelle tai puhui liikaa. Karmea tauti, luojan kiitos selvisin siitä. Harmi vaan kun immuniteettia ei synny tähän, vaan voin joutua sairastamaan uudestaan.

Edelliselle kommentoijalle, olen ollut nyt oireeton muutaman viikon, sairastin kolme. Ap

Saisko lähteen tuolle ettei synny immuniteettia? Paranit, joten jonkinlainen kehittyi.

Vierailija
9/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, mutta vain siksi että en osaa laulaa. Kaikkien oireiden loppumisesta noin 1.5viikkoa. Taudista 4vk. Viikko sitten pystyin ensimmäistä kertaa vetämään keuhkot täyteen happea ilman pistävää kipua. Taitaa mennä vuosi toipumiseen.