Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siirrytäänkö nyt takaisin siihen "puoliso elättää" systeemiin? Työttömyystukien rahat loppuu.

Vierailija
26.03.2020 |

Muistanette ajan jolloin samassa taloudessa asuva ei työttömyystukea saanut, jos puolisolla tarpeeksi korkeat tulot. Rahat loppuu muka ihan pian. En pidä näinä aikoina edes täysin huonona ajatuksena tuota, mutta pitäisi olla sitten jokin virallinen päätös VELVOLLISUUDESTA hoitaa myös puolison kulut. Näinhän ei koskaan ollut.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täälläkin pariin otteeseen todennut, että kyllä tuohon taidetaan palata. Olen kahteen otteeseen jo ollut tilanteessa, että minun palkallani eletään, kun toinen ei saa mitään. Puolison hierontafirma oli pakko lopettaa. Harmittaa, kun tuo hierontahomma piti työkkärin loitolla, vaikkei rahallisesti tuottava ollutkaan. Nyt alkaa taas tuo työkkäri vainoamaan.

Olen huomannut kuinka TE-toimisto on yksi niitä harvoja asioita, jotka saavat minut kiukkuiseksi ja pilanneet elämäni, vaikken ole itse asiakkaana ollutkaan. Tuon takia tulen vielä itkua vääntämään.

Vierailija
22/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minulle kelpaisi. T. työtön mies

Vaimolla on ihan kivat tulot ja pääosin niiden varassahan tässä on eleltykin.

Uunoko se siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku työmarkkinatukihan on kärpäsenpaska meressä. Sillähän ei saa maksettua edes vuokraa.

Vierailija
24/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ollaan avoliitossa. Lomautettu siirtää kirjat kakkosasunnolle ja problem solved.

Vierailija
25/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä ajaa koko maa tällaiseen tilanteeseen tämän viruksen takia. Ihan oikeasti. Toivottavasti purkavat rajoitteet pian ja ihmiset saa palata töihinsä. Alkaa olla ihan todella överiä toimintaa.

Tosi överiä joo. Seuraatko uutisia maailmalta?

Vierailija
26/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo niiden dystopialeffojen katselu! Ne ei ole todellisuutta!

Vierailija
27/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elätän miestä ja itseäni tällä hetkellä, miehellä vain kelan korvaukset. Ei mielestäni mitään kummallista siinä että parisuhteessa eletään _yhdessä_ ja yhteistuumin. Älytön ajatusmaailma nykyään joka perustuu vaan rahaan. Minun rahat, minun tulot. Hautaanko meinaatte ne mukana viedä.

Vierailija
28/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, avioliitolaissa on velvollisuus elättää puolisoa tarvittaessa joten kannattaa mennä naimisiin.

Tämä selvä, mutta että avopareillakin on olemassa ollut sama velvoite. Tuntuu joltain 1700 luvun toihulta josta Virginia Woolf kirjoitti.. 

Tätä en tiennytkään, että avopuolisolla on mitään velvollisuuksia auttaa taloudellisesti toista.

Joskus päälle 10 vuotta sitten oli ainakin aivan selvä asia että puolison tulot vaikuttavat esim työttömyysetuuksiin. Ei ole kovin kauaa kun muutos tuli ja nyt väläytelty että otetaan pois. Siis samassa taloudessa asuvan tulot vaikuttaa. Yhtä hullua kun se, että täysi-ikäisen lapsen etuuksiin vaikuttaa vanhempien tulot, vaikka ei oltaisi edes väleissä.  

Vierailija
29/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos se yo Haaviston lempifirma Caruna olisi se joka joustaisi, eikä yksityinen vuokranantaja, jolla on kuluja asunnosta. Tai demarisikojen Kojamo? Mutta eihän nyt niiltä voi vaatia...

Vierailija
30/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä ajaa koko maa tällaiseen tilanteeseen tämän viruksen takia. Ihan oikeasti. Toivottavasti purkavat rajoitteet pian ja ihmiset saa palata töihinsä. Alkaa olla ihan todella överiä toimintaa.

Tosi överiä joo. Seuraatko uutisia maailmalta?

Seuraan. Ja olen edelleen samaa mieltä.

Vierailija
31/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahansuopaiset työttömien vihaajat taas peräsuolet pitkällä suoltavat haisevaa paskaansa.

Vierailija
32/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopareilla on helppoa laittaa kirjat eri osoitteisiin. Onhan näitä tapauksia jo nykyäänkin paljon mm. yksinhuoltajissa. Harva alkaisi kokonaan elätiksi ja kerjätä joka centti. Pienillä tuloilla mahdotonta kahta elättää joka juuri ja juuri riittää omiin tarpeisiin. 

Toinen vaihtoehto on hankkia tyhjänä pidettävä vuokra-asunto postia varten ja antaa yhteiskunnan maksaa vuokra. Sairauskulut ja lääkkeet korvataan siihen päälle vielä jos on isot kulut niin ei tarvitse avokilla niitä maksattaa tai harva varmaan maksaisi. Minä en ainakaan. 

Vierailija
33/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat eri osoitteisiin ja problem solved, näin tehtiin silloin kun puolison tulot vaikuttivat peruspäivärahaan.

Vierailija
34/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raatakaa työttömien vihaajat raatakaa niin perke leesti! Naamat irveessä norsunveellä, minä käännän lonkkaa ja kohta nautin tulevasta kesästä kjähkjäh!

Vierailija
35/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poste restante tai ottaisin kakkosasunnoksi yhteiskunnan maksaman vuokra-asunnon kaupungista jota voisi sitten käyttää ravintola iltojen jälkeen niin ei tule taksi kuluja. Luotettaville tutuille voisi sitä lainata loma-asunnoksi.

Vierailija
36/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ärsyttää kun hienosto käyttää sanaa dystopia.

Ei kukaan nonrmaali tajua mitä te oikein tarkoitatte. Oisitte jumalauta normaaleja kerrankin.

Vierailija
37/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap läski?

Miten ap:n paino liittyy aloituksen aiheeseen? -ei ap

läskit on tyhmiä eikä niitä voi ottaa kovin vakavasti

-ohis

Vierailija
38/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo muinainen kalevala tunsi taikaseinän. Sitä vain kutsuttiin siihen aikaan sammoksi.

Vierailija
39/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuki on niin mitättömän pieni että mitäs kuvittelet ap? Kyllä tässä on joutunut elättämään puolisoa jo monta vuotta.

Vierailija
40/41 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ärsyttää kun hienosto käyttää sanaa dystopia.

Ei kukaan nonrmaali tajua mitä te oikein tarkoitatte. Oisitte jumalauta normaaleja kerrankin.

kannattaa katsoa elokuvia kuten "mad max" tai "V niin kuin verikosto" niin oppii tuollaisia vaikeita sanoa