Oliko tämä loukkaus?
Facebookissa kiertää ns. nuoruudenkuvahaaste. Kaverini postasi oman kuvansa, ja minä kommentoin sitä sanomalla, että ihanat hiukset ja kaunis kissa. Kaverilla on kuvassa upeat, kullanväriset hiukset ja sylissä erikoisen värinen lemmikkikissa.
Minun kuvaani kaveri kommentoi, että "oletpas sinä ollut hoikka". Niin olinkin, kun olin kestävyysurheilija kilpailukaudella. Nyt en enää ole noin hoikka, mutta ei ole kukaan muukaan yli viisikymppinen entinen kestävyysurheilija, eikä muuten kaverinikaan ole kuusikymppisenä kaksikymppisen kuvansa mitoissa.
Olen kahden vaiheilla. Oliko kaverini kommentti loukkaus vai kehu vai kumpaakin vai ei kumpaakaan?
Kommentit (29)
Hän ehkä loukkaantui siitä hiuskommentista. Hän oli toivonut jotain oi miten kaunis jo silloin -höpöä, jota fb on pullollaan. Ota tuo kommentti vastauksena sun hiuskommenttiin. Kyllä, facebookissa taannutaan jälleen yläasteikäisiksi.
Itse en kehtaa laittaa sinne yhtään kuvaa itsestäni. Olisi kamala saada imeliä kommentteja, joita muka toivon, no en toivo. Olen perus viiskymppinen, en "kaunotar!", "hottis!", "oi mikä lumoojatar!", ääääh....
Oli loukkaavasti sanottu.
Sama kuin sanoisi että oho olitpa aikoinaan kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oma komenttisikaan ollut raponen. Hiuksia saati lemmikkiä kehutaan vain jos naama on kuin naakan p erse.
This.
Voi näitä nykyajan ongelmia. Sosiaalinen media ei sovi sinulle.
Mä en tuosta saa väännettyä loukkausta mitenkään päin.
Mun vanhaa kuvaa joku vois kommentoida, et "olitpa läski", enkä loukkaantuisi siitä. Sehän olisi vain toteamus.
Se mikä tässä kuulostaa väärältä on nuo kehumiset netissä, jotka tuntuu olevan jollain tapaa pakollisia. Kun kehut toista odotat saavasi häneltä kehuja/tykkäyksiä aivan kuin eläisit niiden varassa. Pahoitat mielesi kun joku ei näin teekkään.
Vähän loppuun asti ajattelematon kommentti. Tuskin meinasi mitään ikävää, eikä siitä kannattaisi välittää, mutta ymmärrän inhimillisyytesi, ja ota asia silleen vaikka, että itse tiedät paremmin miten et kommentoisi, koska tuskin haluat kenenkään alkavan pähkäileen vastaavaa :)
Se ja sama kirjoitti:
Vähän loppuun asti ajattelematon kommentti. Tuskin meinasi mitään ikävää, eikä siitä kannattaisi välittää, mutta ymmärrän inhimillisyytesi, ja ota asia silleen vaikka, että itse tiedät paremmin miten et kommentoisi, koska tuskin haluat kenenkään alkavan pähkäileen vastaavaa :)
Jotain tuon suuntaista minäkin ajattelen. FB on kummallinen paikka. Tavallaan pitäisi osata käydä kahdenvälistä pikku sananvaihtoa, kun vieressä kuuntelee vain toisen osapuolen tunteva yleisö. Minulla kavereita on vain kourallinen, mutta tällä tyypillä on kymmeniä. Parilla "kaverillani" on puolitoistatuhatta. Ei taida olla minun paikkani. Paitsi muutama harrastusryhmä, joita on kiva lukea ja joita ei muualla enää oikein ole edes olemassa.
Ap
Oltiin kaksikymppisiä niissä kuvissa. Ja näytettiin muuten tosi hyviltä kumpikin. Nyt on kuitenkin semantiikasta kysymys.
Ap