Asiantuntijat - hilseestä kysymys
Asia on vaivannut jo vuosia. Olen käyttänyt: Nizoralia, Selukosia, Teepuuöljyshampoota, tervashampoota, Bio+ shampoota, Hydrokortisonlinimenttiä. Eikä auta gluteeniton ruokavalio. Mikään ei auta. Kun olen pessyt hiukset, tunnustelen päänahkaa ja tunnen miten hilsettä on heti päässä. Ei auta päivittäinen pesu, ei auta kerran viikkoon pesu.
Mikä auttaa? Onko täällä ihmisiä, joilla on ollut todellinen hilseongelma?
Kommentit (9)
Yksi ongelma on d-vitamiinin liikasaanti.
Aiheuttaa kovaa kutinaa päänahassa ja rupia myöhemmin. Myös hilsettä tulee.
Vähennä d-vitamiinia viikoksi pariksi kokonaan pois.
Pesuaineeksi ruissihtijauhoja, ei tule hilsettä, mutta pitää huuhdella huolella.
Vierailija kirjoitti:
Kyse lienee seborreasta. Pysyvä tila, joka välillä heikkenee, välillä palaa takaisin entistä ikävämpänä. Googlaa.
Kiitos vastauksestasi. Unohdin mainita, että kävin myös ihotautilääkärillä ja seborroinen ekseema on diagnosoitu ja kehotti käyttämään Nizoralia. Siitä ei ollut puhetta, että tästä hilseestä ei pääse eroon. En ymmärrä miksi edes käytän tätä Nizoralia, jos sen ei ole tarkoitus auttaa tähän. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma on d-vitamiinin liikasaanti.
Aiheuttaa kovaa kutinaa päänahassa ja rupia myöhemmin. Myös hilsettä tulee.
Vähennä d-vitamiinia viikoksi pariksi kokonaan pois.
Kiitos vastauksestasi. En ulkoile ja viimeksi käytin D-vitamiinilisää marraskuussa, enkä syö kalaa.
Mäkin veikkaan seborreeista ihottumaa, jatkaisin tota nizoralin käyttöä. Uskon, että sulla on vahva pysyvä taipumus tohon hilseeseen ja "seborreiaan", ja että se voi pysyä kurissa huolellisella kotihoidolla.
Voisko ihotautilääkäri koittaa jotain sisäistä lääkettä, jos ongelma on noin paha?
Se ei välttämättä hilsettä mutta aina pidetään hilseenä vaan se on kuivunutta päänahkaa jota irtoaa kun kuiva päänahka kaipaisi kosteutusta ja öljyhoitoa
Vierailija kirjoitti:
Se ei välttämättä hilsettä mutta aina pidetään hilseenä vaan se on kuivunutta päänahkaa jota irtoaa kun kuiva päänahka kaipaisi kosteutusta ja öljyhoitoa
Jollain voi olla, mutta seborrooinen ekseema on ihan muuta.
Mulla on tätä seborrooista ekseemaa kanssa ja mua auttaa eniten tää kuoriva shampoo WELLA SP
Clear Scalp Shampeeling.
Kyse lienee seborreasta. Pysyvä tila, joka välillä heikkenee, välillä palaa takaisin entistä ikävämpänä. Googlaa.