Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijat - hilseestä kysymys

Vierailija
26.03.2020 |

Asia on vaivannut jo vuosia. Olen käyttänyt: Nizoralia, Selukosia, Teepuuöljyshampoota, tervashampoota, Bio+ shampoota, Hydrokortisonlinimenttiä. Eikä auta gluteeniton ruokavalio. Mikään ei auta. Kun olen pessyt hiukset, tunnustelen päänahkaa ja tunnen miten hilsettä on heti päässä. Ei auta päivittäinen pesu, ei auta kerran viikkoon pesu.

Mikä auttaa? Onko täällä ihmisiä, joilla on ollut todellinen hilseongelma?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse lienee seborreasta. Pysyvä tila, joka välillä heikkenee, välillä palaa takaisin entistä ikävämpänä. Googlaa.

Vierailija
2/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma on d-vitamiinin liikasaanti.

Aiheuttaa kovaa kutinaa päänahassa ja rupia myöhemmin. Myös hilsettä tulee.

Vähennä d-vitamiinia viikoksi pariksi kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineeksi ruissihtijauhoja, ei tule hilsettä, mutta pitää huuhdella huolella. 

Vierailija
4/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse lienee seborreasta. Pysyvä tila, joka välillä heikkenee, välillä palaa takaisin entistä ikävämpänä. Googlaa.

Kiitos vastauksestasi. Unohdin mainita, että kävin myös ihotautilääkärillä ja seborroinen ekseema on diagnosoitu ja kehotti käyttämään Nizoralia. Siitä ei ollut puhetta, että tästä hilseestä ei pääse eroon. En ymmärrä miksi edes käytän tätä Nizoralia, jos sen ei ole tarkoitus auttaa tähän. En ymmärrä.

Vierailija
5/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma on d-vitamiinin liikasaanti.

Aiheuttaa kovaa kutinaa päänahassa ja rupia myöhemmin. Myös hilsettä tulee.

Vähennä d-vitamiinia viikoksi pariksi kokonaan pois.

Kiitos vastauksestasi. En ulkoile ja viimeksi käytin D-vitamiinilisää marraskuussa, enkä syö kalaa.

Vierailija
6/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin veikkaan seborreeista ihottumaa, jatkaisin tota nizoralin käyttöä. Uskon, että sulla on vahva pysyvä taipumus tohon hilseeseen ja "seborreiaan", ja että se voi pysyä kurissa huolellisella kotihoidolla.

Voisko ihotautilääkäri koittaa jotain sisäistä lääkettä, jos ongelma on noin paha?

Vierailija
7/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei välttämättä hilsettä mutta aina pidetään hilseenä vaan se on kuivunutta päänahkaa jota irtoaa kun kuiva päänahka kaipaisi kosteutusta ja öljyhoitoa

Vierailija
8/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei välttämättä hilsettä mutta aina pidetään hilseenä vaan se on kuivunutta päänahkaa jota irtoaa kun kuiva päänahka kaipaisi kosteutusta ja öljyhoitoa

Jollain voi olla, mutta seborrooinen ekseema on ihan muuta.

Vierailija
9/9 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tätä seborrooista ekseemaa kanssa ja mua auttaa eniten tää kuoriva shampoo WELLA SP

Clear Scalp Shampeeling.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi