Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Nelihenkinen perheemme asuu pk-seudulla kerrostalossa ahtaasti 60 neliön kaksiossa. Uusi asunto etsinnässä. Minä olen etätöissä, mies sai lomautuslapun viime viikolla. Olemme olleet eristyksessä kohta kaksi viikkoa ja noudattaneet tosi tarkasti ohjeita, emmekä ole olleet lähikontaktissa kenenkään kanssa. Kenelläkään meistä ei ole oireita. Seinät rupeaa kaatumaan vain kaikilla päälle tässä vaiheessa.
Minun 75-vuotiaat vanhempani asuvat 400 kilometrin päästä täältä, syrjäkylällä, keskellä metsää. He tarvitsevat arjessa jonkin verran apua, jota tähän asti on naapureiden kautta järjestynyt, mutta nyt naapuritkin ovat flunnsassa ja karanteenissa. Olen koittanut järjestellä heille kauppa- ja apteekkiapua täältä 400 km päästä, mutta vaivalloista tuntuu olevan.
Meidän perhe lähtee tänään ajamaan mummolaan ennen kuin tiesulut ilmestyvät. Käydään täällä kaupassa ja ajetaan sen jälkeen pysähtymättä mummolaan. Mummolassa ihan ekana saunaan. Maalla on lapsilla tilaa ulkoilla ja leikkiä, on trampat ja leikkimökit pihassa, kissa ja koira kavereina. Ollaan siellä niin kauan kuin pois tullaan, todennäköisesti kesään asti.
Mummo oli niin helpottunut ja onnellinen kuullessaan päätöksestämme eilen, että puhkesi itkemään. Ei ollut itku kaukana minullakaan. Tiedän, että meitä paheksutaan tämän päätöksen vuoksi, enkä aio siitä kertoa kenelläkään, siksi vuodatan täällä anonyymina. Mutta tämä ratkaisu on oikeasti paras, ja väitän että meidän tilanteessamme ainoa järkevä.
Ovatko muut samassa tilanteessa?

Sivut

Kommentit (323)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ihan julkisesti kerrot itsekkäästä typeryydestäsi. Kaikenlaisia sitä maailmaan mahtuu. Ei tullut sitten mieleen, että voitte olla oireettomia kantajia ja tartuttaa mummon kun sinne änkeätte....

Vierailija

käytte kaupassa kaupungissa ennen kuin lähdette. 

periaatteessa ymmärrän sinua vaikka teet valtiovallan ohjeiden vastaisesti, mutta tuossa on riskejä. voitte sieltä kaupasta saada tartunnan ja sitten tartuttaa isovanhemmat, jotka ehkä jopa menehtyy. ja nelihenkinen perhe kuormittaa tk:ta, jos pahasti sairastutte.

mä neuvoisin etsimään sen pysyvän asunnon sieltä maalta. ihan oikeasti. elämänlaatu paranee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminäminä, mememememe, öyh, öyh, öyh

Sultahan löyty fiksu kommentti.

Kertoi itsestään sen mitä pystyi.

Vierailija

Toivottavasti viette myös mennessänne koko perheelle riittävän määrän hengityskoneita ja hoitohenkilökuntaa. Niitä kun ei ole laskettu riittävän teille siellä toisella paikkakunnalla.

Vierailija

Mä tein samoin. Olen riskiryhmään kuuluva, mulle olis vaarallista saada korona. Mutta puoliso joutuu lastentarhanopettajana tekemään töitä ja altistamaan itsensä taudille. Mun on paljon turvallisempaa olla täällä vanhemmillani kaukana, täällä paikkakunnalla ei edes ole todettu tartuntoja. Ja täälläkin olen eristyksessä, en lähde minnekään. Puolisoltani saisin paljon todennäköisemmin taudin kun hän saa sen kuitenkin jossain vaiheessa päiväkodissa. Jos puoliso lomautetaan niin sitten voin mennä kotiin.

Vierailija

Riski on tartuttamiselle mummolassa, mutta jos kahden viikon päästä olette kaikki vielä terveitä niin ratkaisu oli oikea. Vastoin nykyisiä suosituksia, mutta ymmärrettävä valinta.

Vierailija

Me ajettiin mökille eilen illalla. Vähän kiireellä lähdettiin, mutta arvasin, että Uusimaa eristetään, kun tieto myöhäisestä tiedotustilaisuudesta tuli. Täällä kanssa perhettä ja sukua lähellä. Vaikka nyt ei nähdä, niin tuntuu silti paremmalta, että mummo ja sisko perheineen ovat tuossa muutaman kilometrin päässä. Meillä on mökillä pienet tilat ja lapset valittavat tekemisen puutetta, mutta jahka tässä päästään asettumaan, niin eiköhän me täällä pärjätä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan julkisesti kerrot itsekkäästä typeryydestäsi. Kaikenlaisia sitä maailmaan mahtuu. Ei tullut sitten mieleen, että voitte olla oireettomia kantajia ja tartuttaa mummon kun sinne änkeätte....

Voivat myös saada sieltä kyliltä autellessaan koronan koko kööri. Sitten käykin ilmi että juuri tämän perheen perimässä oli se vakavat oireet aiheuttava geeni, kaikki tarvitsisivat sairaalahoitoa, mutta vanhemmat kuolee kun pikkukunnassa ei ollut hengityskoneita kuin lapsille. Perintöä odotellessa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me ajettiin mökille eilen illalla. Vähän kiireellä lähdettiin, mutta arvasin, että Uusimaa eristetään, kun tieto myöhäisestä tiedotustilaisuudesta tuli. Täällä kanssa perhettä ja sukua lähellä. Vaikka nyt ei nähdä, niin tuntuu silti paremmalta, että mummo ja sisko perheineen ovat tuossa muutaman kilometrin päässä. Meillä on mökillä pienet tilat ja lapset valittavat tekemisen puutetta, mutta jahka tässä päästään asettumaan, niin eiköhän me täällä pärjätä.

Sitten sun kakaras on siellä hengityskoneessa ja joku paikkakuntalainen vanhempi henkilö kuolee. Itsekäs sika olet. Mahdollisesti myös levitätte tartunnan seudulle.

Vierailija

Miten tuo ei nyt vaan kuulosta ollenkaan uskottavalta tarinalta.
75-vuotiaat vanhemmat = sinä luokkaa45-50v = lapset luokkaa 15-20 v  ja LEIKKIVÄT ulkona ja trampalla, sekä saat ne 400 km päähän lähtemään teidän mukaan jossa ollaan pari-kolme kuukautta? Just just...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat