Uudenmaan eristys vuotaa kuin seula
Ei tarvi sanoa kuin että lähtee tapaamaan lasta tai auttamaan sairasta lähiomaista.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Ai vuotaa vai ? Joko se on voimassa ?
Niin, sitten kun tulee kirje kotiin ja olen sen vastaanottanut ja lukenut, niin minulla on tieto.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisit voi tarkistaa väestörekisteristä onko sinulla lapsia ja missä asuvat.
Ja montako ne kerkee tarkistamaan päivän aikana ? Kolme, kuusi, kymmenen ?
Ja sata hurauttaa vierestä ohi ..
Zinc
Vruruuuuuuuuuummmmm ...
Miten vierestä hurautetaan ohi, jos tie suljetaan? Tiedätkö, miten esimerkiksi tulli toimii? Ei siitä kukaan noin vain hurauttele ohi.
Jos ja jos. Odotetaan nyt ensin sitä tien sulkemista. Tajuatkohan sinä pälli paljonko siinä on hommaa.
Voithan sinä kaikenlaista siinä kuvitella, tyhmä kun olet.
Zinc
Meinaatko, että ruokakauppojen rekat seisoo kilometrien jonoissa. Sulla ei sitten ole kiirettä syödä? Niinkö ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos avopuoliso asuu tampereella?
Siinä tapauksessa olet Tampereella etkä Uudellamaalla. Mikä kysymys tämä on?
Mutta kun hoitohenkilökunta on kutsuttu töihin uudellemaalle.
Etkö osaa ajatella ?
Zinc
Miten niin? Etkö itse osaa ajatella? Kuvitteletko tosiaan, että kaikki Suomen hoitajat ovat nyt Uudellamaalla? Eiköhän heitä tarvita kuules siellä nykyiselläkin työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa ajatella ?
Zinc
Miten niin? Etkö itse osaa ajatella? Kuvitteletko tosiaan, että kaikki Suomen hoitajat ovat nyt Uudellamaalla? Eiköhän heitä tarvita kuules siellä nykyiselläkin työpaikalla.
Ei tässä puhuttu kaikista Suomen hoitajista, vaan juuri sitä yhdestä ja nimenomaisesta.
Miksi sulla on vaikeuksia ymmärtää yksinkertaisia asioita ?
Zinc
Siirtelet maalitolppia koko ajan.
Kuinka suuri tarve keskiverto-uusmaalaisilla on ylipäätään liikkua maakunnan ulkopuolella? Paitsi lomailemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Vruruuuuuuuuuummmmm ...
Miten vierestä hurautetaan ohi, jos tie suljetaan? Tiedätkö, miten esimerkiksi tulli toimii? Ei siitä kukaan noin vain hurauttele ohi.
Jos ja jos. Odotetaan nyt ensin sitä tien sulkemista. Tajuatkohan sinä pälli paljonko siinä on hommaa.
Zinc
Meinaatko, että ruokakauppojen rekat seisoo kilometrien jonoissa. Sulla ei sitten ole kiirettä syödä? Niinkö ?
Totttakai useamman tien sulkemisessa on iso homma, mutta yhden tien sulkemisessa ei. Kai olet kuullut, että ihan normaalioloissakin pidetään esimerkiksi puhallusratsioita ja teitä suljetaan onnettomuuksien takia. Ei siitä hurauta yhtään kukaan ohi, jos niin vain päätetään. Ihan samalla tavalla siinäkin rekat seisoo "kilometrien jonoissa". Kun kaltaisesi pällit jäävät kotiin, ei siellä niitä kilometrien jonojakaan pääse syntymään tai ne päästään purkamaan ihan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri tarve keskiverto-uusmaalaisilla on ylipäätään liikkua maakunnan ulkopuolella? Paitsi lomailemassa?
Hallitus on julistanut loma-ajan.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Vruruuuuuuuuuummmmm ...
Zinc
Totttakai useamman tien sulkemisessa on iso homma, mutta yhden tien sulkemisessa ei. Kai olet kuullut, että ihan normaalioloissakin pidetään esimerkiksi puhallusratsioita ja teitä suljetaan onnettomuuksien takia. Ei siitä hurauta yhtään kukaan ohi, jos niin vain päätetään. Ihan samalla tavalla siinäkin rekat seisoo "kilometrien jonoissa". Kun kaltaisesi pällit jäävät kotiin, ei siellä niitä kilometrien jonojakaan pääse syntymään tai ne päästään purkamaan ihan helposti.
Vttu että ihminen voi olla tyhmä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä et? Millä logiikalla olette avopuolisoita, jos ette asu yhdessä?
Jos kumpikaan ei halua muuttaa toisen luo, niin sitten olette erillänne.
Mikä tässä on epäselvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa ajatella ?
Zinc
Ei tässä puhuttu kaikista Suomen hoitajista, vaan juuri sitä yhdestä ja nimenomaisesta.
Miksi sulla on vaikeuksia ymmärtää yksinkertaisia asioita ?
Zinc
Siirtelet maalitolppia koko ajan.
Jahas, sinähän heti aamusta innostuit. Mitähän maalitolppia tässä kukaan on siirrellyt? Tiedätkö sinä edes, mitä tuo sanonta tarkoittaa?
Jos on kyse yksittäisestä hoitajasta, joka on Tampereelta kutsuttu Uudellemaalle töihin, eiköhän se oli se hallituksen tarkoittama välttämätön työmatka. Mitä kohtaa et tajua?
Ihan naurettavaa touhua. Ei ne uskalla mitään kunnon päätöksiä edes tehdä ja näin tauti pääsee leviämään hallitsemattomasti ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Vruruuuuuuuuuummmmm ...
Zinc
Vttu että ihminen voi olla tyhmä.
Zinc
Kukahan tässä on tyhmä? Etkö ole koskaan nähnyt puhallusratsiaa. Ei siitä kukaan hurauttele ohi.
Oletteko kuulleet tiesulusta? Tie blokataan sillä tavalla että siitä ei mene kukaan ennen kuin päästetään.
Sama homma tehdään esim. festareilla. Kuinka yksinkertaisia te olette?
Vierailija kirjoitti:
Kumma miten moni tuntuu kaipaavan tänne poliisivaltiota jossa ihmisen jokaista liikettä valvotaan ja mennä saa vain erikoisluvalla.
Kyllä aikuisten ihmisten pitää nyt vain tajuta ihan itse että jos joku asia on kielletty niin se on kielletty. Ei kaikkea tarvitse hoitaa massiivisin tiesuluin ja lupalapuin.
Näköjään pitää. Kyllä ihmiset on hölmöjä!
Vierailija kirjoitti:
Kumma miten moni tuntuu kaipaavan tänne poliisivaltiota jossa ihmisen jokaista liikettä valvotaan ja mennä saa vain erikoisluvalla.
Kyllä aikuisten ihmisten pitää nyt vain tajuta ihan itse että jos joku asia on kielletty niin se on kielletty. Ei kaikkea tarvitse hoitaa massiivisin tiesuluin ja lupalapuin.
Mutta se on nyt valitettavasti tässä muutaman viikon aikana jo ehditty nähdä, että pelottavan suuri osa suomalaisista aikuisista ihmisistä ei itse tajua. Kato kun eihän tää mua koske ja mulle mitään koronaa tässä tule ja jos tuleekin, niin on vaan ihan nuhaa, eikä oikeesti mitään sen kummempaa, kun pitäähän sitä ihmisen kaupassa ja kaljalla saada käydä ja kavereitakin nähdä, tällaista holhoamista kukaan tartte.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kuulleet tiesulusta? Tie blokataan sillä tavalla että siitä ei mene kukaan ennen kuin päästetään.
Sama homma tehdään esim. festareilla. Kuinka yksinkertaisia te olette?
Oletko miettinyt montako tietä Udeltamaalta johtaa pois? Ja paljonko viranomaisia tarvitaan niiden jokaisen sulkemiseen ja autojen tarkastamiseen 24/7?
Kuten hallituskin eilen sanoi, poliisin pääasiallinen tehtävä ei ole tarkastaa autoja vaan hoitaa normaaleja tehtäviään jotka eivät mihinkään katoa. Ei jokaista tietä tulla siis sulkemaan vaan liikennettä tullaan valvomaan pistokokein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään pitää. Kyllä ihmiset on hölmöjä!
Suurin osa ihmisitä ei ole hölmäjä mutta valitettavasti pieni osa on. Nyt pitää miettiä että halutaanko elää niiden yhteiskunnan idioottien ehdoilla vai järkevien ehdoilla.
Minä ainakin haluan elää järkevien ehdoilla enkä missään lastentarhassa jossa jokaista kansalaista pitää kädestä pitäen opastaa että tajuaa mitä pitää tehdä.
Eihän siellä tiesuluissa edes ole mitään kilometrien jonoja, koska useimmat on sen verran järkeviä, että eivät ole pyrkimässä mihinkään. Todennäköisesti liikennemäärät on sen verran pienet, että liikenne ei ruuhkaudu, vaikka matkan syy kaikilta selvitettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se on nyt valitettavasti tässä muutaman viikon aikana jo ehditty nähdä, että pelottavan suuri osa suomalaisista aikuisista ihmisistä ei itse tajua. Kato kun eihän tää mua koske ja mulle mitään koronaa tässä tule ja jos tuleekin, niin on vaan ihan nuhaa, eikä oikeesti mitään sen kummempaa, kun pitäähän sitä ihmisen kaupassa ja kaljalla saada käydä ja kavereitakin nähdä, tällaista holhoamista kukaan tartte.
Ehkä sitten maalla on näin. Jos katsot vaikka Helsingin keskustaa niin siellä on lähes autiota. Ihmisten määrä liikkeellä on pudonnut ainakin 95%.
Se että joku muutama prosentti uusmaalaisista on yrittänyt ajella mökille tai Lappiin ei muuta sitä faktaa että suuri enemmistö täällä noudattaa ohjeita varsin hyvin.