Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiin mökeille lähteneet

Vierailija
25.03.2020 |

Käski Marin juuri. Ei jäädä mökeille vaan pitää olla kotona.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ lähden kyllä mökilleni/huvilalleni jos tulee lomautus kuten uhkana on. Olen tehnyt työtä KANSAINVÄLISEN KAUPAN JOHTOTEHTÄVISSÄ ja toimihenkilönä 30 vuotta ja minulla on oikeus käyttää ITSEMAKSAMAANI hyvinvarusteltua mökkiä. KUKAAN ei sitä estä!! Otan tietysti ruokaa mukaan tarpeeksi enkä käy paikallisessa kaupassa yms.

Käyttäkää järkeänne tässä tilanteessa!!

Vierailija
62/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvoimia voisi hyödyntää pikkuteillä niin että valokuvaavat rajan yli yrittävät autot. Siis jos puolustusvoimilla ei ole lupaa pysäyttää ja vaatia kulkuselvitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ne jotka jäävät nyt mökille ymmärtävät myös kuolla sinne mökkinsä, eivätkä vie paikkaa siellä kunnassa asuvalta sairaalassa.

Vierailija
64/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarina_--_ kirjoitti:

MINÄ lähden kyllä mökilleni/huvilalleni jos tulee lomautus kuten uhkana on. Olen tehnyt työtä KANSAINVÄLISEN KAUPAN JOHTOTEHTÄVISSÄ ja toimihenkilönä 30 vuotta ja minulla on oikeus käyttää ITSEMAKSAMAANI hyvinvarusteltua mökkiä. KUKAAN ei sitä estä!! Otan tietysti ruokaa mukaan tarpeeksi enkä käy paikallisessa kaupassa yms.

Käyttäkää järkeänne tässä tilanteessa!!

Ei mitään merkitystä vaikka olisit ollut TURKIN SULTTAANIN HAAREMIN ENSIVAIMONA 50 VUOTTA. Luksus möksällesi ET MENE jos nyt nylandiassa ja möksä Suomessa.

Toki voit yrittää patikoida maaston suojissa virkavallan ohi mutta aika raskas kantaa kotivaroja selässään.

Vierailija
65/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään pitäisi rajata, että oman sairaanhoitopiirin ulkopuolella sairastunut ei ole oikeutettu hoitoon sillä paikkakunnalla missä sairastui, jos on siellä ns. luvattomasti. Hankkituu kotipaikkakunnalle pysähtymättä matkalla tai päättää priorisoida itsensä (teho)hoidon ulkopuolelle. Ja oman sairaanhoitopiirin ulkopuolella oleva ei käytä paikallisia palveluita missään tilanteessa, vaan ottaa kaiken mukaan kotoaan, jos välttämättä pitää lähteä.

Juuri näin! Pitäisi ottaa tiukka linja sooloilijoille.

Vierailija
66/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri lähtee Helsingistä Lapualle. Näin tehdään kun kerrotaan että perjantaina vasta rajoitetaan. Hyvin ehtii huomenna karkuun maalle.

Näinhän siinä käy kun tuo sulkeminen etukäteen kerrotaan. Uusmaalaisia löytyy Saimaalta, Päijänteeltä, Saaristomereltä jne.  Tämä epidemia on ainakin osoittanut , että lainsäädäntömme on aivan liian hidas nopeasti leviävän pandemian edessä. Korjauksia tarvitaan.

Ja sitten kun viranomaisten oikeuksia yritetään laajentaa, niin on hirveä urputus, että yksilönvapaus on koskematon.

Vierailija
67/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä tarkoitus hakea sitä  paljon puhuttua laumasuojaa kaikille  Uusmaalaisille. Sitten on kaikkien sairastuttava,  ja sen jälkeen tulisi immuiteetti. Samalla uhrataan riskipotilaat kuolemalle.   Yksi brittilääkärihä ehdotti tätä siellä,  ei kukaan sitä halunnut..  Lääkäreissä löytyy  niitä erikoisia tyyppejä as--henkilöitä. Onneksi nämä eko-linkolat eivät pääse  yksin huseeraamaan. Yhden pandemian aikaan jossain Polvijärvellä kuoli kaikki hoitilaitoksen hoidokit.  Ei kaivattu toimittajia,  " hajaantukaa, ei täällä ole mitään katsottavaa", näin asia vaiettiin.  Poliitikot v, 1867 estivät avustus- vilja-laivan  ( Snellman )tulon Suomeen, ja kansaa kuoli nälkään. Kirkonkylien rannalla oli ruumiit rivissä. Ihmiset lähtivät vaeltamaan Helsinkiin. Kytäjä Kartanossa sai pihassa padasta ruokaa.

Vierailija
68/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässä tarkoitus hakea sitä  paljon puhuttua laumasuojaa kaikille  Uusmaalaisille. Sitten on kaikkien sairastuttava,  ja sen jälkeen tulisi immuiteetti. Samalla uhrataan riskipotilaat kuolemalle.   Yksi brittilääkärihä ehdotti tätä siellä,  ei kukaan sitä halunnut..  Lääkäreissä löytyy  niitä erikoisia tyyppejä as--henkilöitä. Onneksi nämä eko-linkolat eivät pääse  yksin huseeraamaan. Yhden pandemian aikaan jossain Polvijärvellä kuoli kaikki hoitilaitoksen hoidokit.  Ei kaivattu toimittajia,  " hajaantukaa, ei täällä ole mitään katsottavaa", näin asia vaiettiin.  Poliitikot v, 1867 estivät avustus- vilja-laivan  ( Snellman )tulon Suomeen, ja kansaa kuoli nälkään. Kirkonkylien rannalla oli ruumiit rivissä. Ihmiset lähtivät vaeltamaan Helsinkiin. Kytäjä Kartanossa sai pihassa padasta ruokaa.

Tarkoitus on, että myös te siellä Uudellamaalla pysytte kotona niin paljon kuin mahdollista ja vältätte kaikkea turhaa liikkumista ja ihmisjoukkoja.

Vierailija
69/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjätyttönen kitisköön mitä haluaa. Minä pysyn täällä.

minäminäminä

Vierailija
70/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen ainakin painelee mökille, kaikki ostokset hoidan pk-seudulla ja matkalla en pysähdy yhteenkään kauppaan, korkeintaan tien varteen kuselle. Miten voi mun mökkireissu vaarantaa ketään, kun helsingissä kaupan pihalla suljen auton oven ja seuraavan kerran se avautuu mökin pihassa. Ainoa ihminen jonka kanssa oon todennäkösesti tekemisissä on kyttä joka palatessani utelee missä olen ollut...

ja jos mökillä ollessani tulen kipeäksi ja tarvitsen hoitoa, ajan suorinta tietä takaisin helsinkiin.

Vierailija
71/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikäläinen ainakin painelee mökille, kaikki ostokset hoidan pk-seudulla ja matkalla en pysähdy yhteenkään kauppaan, korkeintaan tien varteen kuselle. Miten voi mun mökkireissu vaarantaa ketään, kun helsingissä kaupan pihalla suljen auton oven ja seuraavan kerran se avautuu mökin pihassa. Ainoa ihminen jonka kanssa oon todennäkösesti tekemisissä on kyttä joka palatessani utelee missä olen ollut...

ja jos mökillä ollessani tulen kipeäksi ja tarvitsen hoitoa, ajan suorinta tietä takaisin helsinkiin.

Muista ottaa mukaan sulle toimivia kuumelääkkeitä, ettei tartte ajella kuumehoureissa ja vaarantaa liikennettä. Muista myös että yksi koronan oireista voi olla ripuli. Ja tosiaan itämisaika voi olla jopa 12 päivää. Voipi olla ahdistavaa yksin mökissä jos yhtäkkiä ei henki kuljekaan. Turvallista matkaa.

Vierailija
72/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista ottaa mukaan sulle toimivia kuumelääkkeitä, ettei tartte ajella kuumehoureissa ja vaarantaa liikennettä. Muista myös että yksi koronan oireista voi olla ripuli. Ja tosiaan itämisaika voi olla jopa 12 päivää. Voipi olla ahdistavaa yksin mökissä jos yhtäkkiä ei henki kuljekaan. Turvallista matkaa.

Niin ja toivottavasti ei tule autoon vikaa.

Vierailija
73/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on, että myös te siellä Uudellamaalla pysytte kotona niin paljon kuin mahdollista ja vältätte kaikkea turhaa liikkumista ja ihmisjoukkoja.

Tai jos te maalaisurpot pysyisitte kodeissanne niin silloin "hesalaisten" mökkeily ei ahdistaisi niin kovasti. 

Vierailija
74/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapista helvettiin.

Työpaikalla vanhusten hoitolaitoksen ovella joku turisti koputteli kun etsi terveyskeskusta. Idiootit kun eivät osaa lukea ovissa olevia tekstejäkään. Ei päässyt sisälle vaan joutui suuntaamaan ihan oikealle ovelle.

Vierailija
75/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö niiden kannattaisi jäädä sinne mökille eikä lähteä takaisin paikkaan jossa se tauti jyllää kovalla vauhdilla. Paremmin siellä mökillä on karanteenissa.

No niin me ainakin teemme. Ei täältä maalta ole mitään järkeä lähteä kun miettii että..

täällä ollaan niin hyvin eristyksissä et ihme jos virus tarttuu vrt kerrostalo asuntoomme Helsingissä

täällä lapsilla on tilaa leikkiä ja touhuta pihalla

vrt kerrostalomme lasitettu parveke

Tulimme tänne heti kun pystyimme. Täältä toimii etäyhteydet ja elämä on rennompaa. Arvelin jo tammi- helmikuussa mihin tilanne johtaa, parissa kuukaudessa pikku hiljaa ostin meille todella kattavan kotivaran. Mies naureskeli minulle alussa, mutta eipä naura enää.

Ja muistakaapa sitten olla menemättä hoitoon jos sairastutte. Oletus on että eristyksenne toimii, emme halua karkureita terveydenhoitoomme.

Tämä. Toivottavasti tulee tylyä kyytiä ja myös ohjeistus hakeutua muualle - koska ”oma valinta”.

Helsinkihän elättää suurinta osaa noista junttikunnista sekä kesällä mökkiläisten turismituloilla että talvella tulonsiirtoina joten hyvin voi sanoa että helsinkiläinen on maksanut hoitonsa moneen kertaan.

Pitäisköhän tää tulonsiirto lopettaa jos asenne on tuo. 

Vierailija
76/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos te maalaisurpot pysyisitte kodeissanne niin silloin "hesalaisten" mökkeily ei ahdistaisi niin kovasti. 

Sinullahan on kiva asenne.

Vierailija
77/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko meinaat ajaa, jos iskee hengenahdistus ja järkyttävä kuume, etkä pysy edes pystyssä. Eikä sairaana muutenkaan ajella ympäriinsä, vaan pysytään siellä missä ollaan.

Meinaat sitten ostaa kerralla ruoat pariksi kuukaudeksi, jos Uudenmaan eristys sattuu vaikka niinkin kauan kestämään? Etkä käy kertaakaan paikkakunnalla kaupassa, kun maito loppuu tms?

Vierailija
78/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten jääkin lapualle. Myöhemmin ei ole asiaa palata.

Saa palata.

Vierailija
79/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassakin tuttavapiirissä todella monet ovat lähteneet mökeille. Ymmärtää sen tavallaan, mieluummin sitä on metsän keskellä kuin kerrostalossa, jos eristytyä on pakko. Ja toisaalta, ovatpahan pois kuormittamasta terveydenhuoltoa ja tartuttamasta täällä pk-seudulla. Yksilön näkökulmasta tämä on aivan eri asia kuin koko kansakunnan etu.

Meidän perhe jäi kotiin, mutta meillä on kiva piha täälläkin.

Uudellamaalla isoissa kaupungeissa on Suomen mittakaavassa iso väestöntiheys. Onko se lopulta niin huono, että iso määrä ihmisiä on poissa tuosta tiheydestä harvemmilla alueilla? Mitä harvemmassa porukka on, sitä vaikeampi viruksen on levitä.

(Ja joo, ymmärrän mökkikuntien resurssit, ei siitä tarvitse alkaa saarnaamaan enää)

Vierailija
80/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla on paljon turhaa porukkaa. Työttömiä jne.

Sinne vaan koronat, niin saadaan joutava väki pois eikä pk-seudun tarvitse elättää valtavaa pummilaumaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän