Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiin mökeille lähteneet

Vierailija
25.03.2020 |

Käski Marin juuri. Ei jäädä mökeille vaan pitää olla kotona.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa varmaan olla Suomen vihatuinta ryhmää - ulkopaikkakuntalainen ”mökkeilijä” = tartuttaja ja karkuri.

Vierailija
42/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että kuuntelisin suosituksia joltain hallitukselta jota en ole edes äänestänyt? Kai sinä sentään peset hampaasi kahdesti päivässä, se on yhtä vahva suositus sinulle.

Täällä ollaan, hakemaan saa toki tulla.

Muistatko kun koulussa kerrottiin demokratiasta….

Mutta arpomalla saadaan demokratia, vaaleilla harvainvalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että kuuntelisin suosituksia joltain hallitukselta jota en ole edes äänestänyt? Kai sinä sentään peset hampaasi kahdesti päivässä, se on yhtä vahva suositus sinulle.

Täällä ollaan, hakemaan saa toki tulla.

Muistatko kun koulussa kerrottiin demokratiasta….

Entä sinä kun puhuttiin vallan kolmijaosta? Hallituksella ei ole mitään auktoriteettia sanoa yhtään mitään, se säätää lakeja. Oikeuslaitos valvoo lain toteutumisesta.

Mikään laki ei kiellä mökillä olemista, todella pelottavaa jos joku kansalaisista luulee hallituksen ja eduskunnan olevan jokin diktaattorimainen vallan määrääjä, huhhuh! Uskotko tosiaan kaiken mitä telkkarista tulee? Marininnsanat ovat yhtä suurella auktoriteetilla haukoiteltua mitä jonkun ex on the beachin näyttelijän käsikirjoitettu toteamus. Deal with it, koska se on totuus.

Oletko kuullut, että elämme poikkeustilassa? Käytössä on valmiuslaki, mikä mahdollistaa lukuisia normaalioloista poikkeavia määräyksiä. Mitä enemmän te typerykset niskoittelette, sitä kovemmat toimenpiteet otetaan käyttöön.

Vierailija
44/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäitä olivat mökkeilijät alun perinkin. Minäminäminä. Pienillä paikkakunnilla ei vain ole valmiuksia hoitaa monia sairastuneita. Ja kukaan ei tiedä, ketkä ovat tartuttajia ja ketkä eivät kun se voi levitä oireettomanakin. Ei mitään sosiaalista vastuunkantoa heillä. 

Kaikilla ei mökki ole pienellä paikkakunnalla. Meilläkin yhdessä isoimmista kaupungeista ja asutaan vakituisesti pikkukylällä. Jos rajoituksia tulee lisää, niin toinen meistä siirtää kirjansa sinne mökille ja perhe siten majailee siellä missä palvelut (ruokakaupat) pelaa.

Ja penniäkään ette ole veroja kyseiseen kuntaan maksaneet, mutta olette omasta mielestänne moraalisesti oikeutettu palveluihin? Joudutte kyllä ihan koko perhe sitten siirtämään kirjanne sinne.

Valtio jakaa pääkaupunkiseudun veroja valtionosuuksina ympäri maata, joten kyllä ollaan osallistuttu mökkipaikkakuntien verojen maksuun sitäkin kautta.

Vierailija
45/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö niiden kannattaisi jäädä sinne mökille eikä lähteä takaisin paikkaan jossa se tauti jyllää kovalla vauhdilla. Paremmin siellä mökillä on karanteenissa.

No niin me ainakin teemme. Ei täältä maalta ole mitään järkeä lähteä kun miettii että..

täällä ollaan niin hyvin eristyksissä et ihme jos virus tarttuu vrt kerrostalo asuntoomme Helsingissä

täällä lapsilla on tilaa leikkiä ja touhuta pihalla

vrt kerrostalomme lasitettu parveke

Tulimme tänne heti kun pystyimme. Täältä toimii etäyhteydet ja elämä on rennompaa. Arvelin jo tammi- helmikuussa mihin tilanne johtaa, parissa kuukaudessa pikku hiljaa ostin meille todella kattavan kotivaran. Mies naureskeli minulle alussa, mutta eipä naura enää.

Vierailija
46/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän parhaillaan kylänmiesten kanssa omia kodinturvajoukkoja pystyyn. Helsingin herrat muilutetaan takaisin leprasiirtolaansa. Lähtekää nyt hyvän dään aikana.

Vierailija
47/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö niiden kannattaisi jäädä sinne mökille eikä lähteä takaisin paikkaan jossa se tauti jyllää kovalla vauhdilla. Paremmin siellä mökillä on karanteenissa.

No niin me ainakin teemme. Ei täältä maalta ole mitään järkeä lähteä kun miettii että..

täällä ollaan niin hyvin eristyksissä et ihme jos virus tarttuu vrt kerrostalo asuntoomme Helsingissä

Tulimme tänne heti kun pystyimme. Täältä toimii etäyhteydet ja elämä on rennompaa. Arvelin jo tammi- helmikuussa mihin tilanne johtaa, parissa kuukaudessa pikku hiljaa ostin meille todella kattavan kotivaran. Mies naureskeli minulle alussa, mutta eipä naura enää.

Ja muistakaapa sitten olla menemättä hoitoon jos sairastutte. Oletus on että eristyksenne toimii, emme halua karkureita terveydenhoitoomme.

Vierailija
48/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen meistä siirtää kirjansa sinne mökille ja perhe siten majailee siellä missä palvelut (ruokakaupat) pelaa.

Vapaa-ajan asunnossa ei voi olla kirjoilla, laki kieltää. Että silleen.

Vierailija
49/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä nyt Uudenmaan asukkaita vai kaikkia?

Olen asunut jo viime kesästä mökillä eikä aikomustakaan lähteä kotiin nyt.

Vierailija
50/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä olen kunnes minulle henkilökohtaisesti osoitettu laillinen käsky käy toisin. Ja jos näin käy, nostan silti syytteen vapaudenriistosta.

Koska minäminäminäminä öyh öyh öyh

Vierailija
51/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuolloin lisäksi mökkiläiset kuormittavat muitakin palveluita. Mm. ruokakaupat, apteekit ja myös jätehuoltoa. Myös näissä voi tulla sairastumisesta johtuvia ongelmia ja kapasiteetit pienenevät, ja sitten vastuuttomat mökkiläiset rasittavat lisää eikä vakituiset asukkaat saa palvelua. Kun taas pelkillä vakituisilla asukkailla vähempikin kapasiteetti voisi riittää.

Asun itse mökkivoittoisella paikkakunnalla ja nyt jo hirvittää miten paikallinen pikkukauppa kestää jos sairastumiset iskee ja asiakasmäärä on sama kuin kuumimpaan kesäaikaan (silloin apuna mm. kesätyöntekijät, toisin kuin nyt).

Ai nykyään lisäbisnes kuihtuvien mökkikuntien asukkaillekin on paha?

t. turkulainen

Vierailija
52/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toinen meistä siirtää kirjansa sinne mökille ja perhe siten majailee siellä missä palvelut (ruokakaupat) pelaa.

Vapaa-ajan asunnossa ei voi olla kirjoilla, laki kieltää. Että silleen.

Kunta voi sallia vapaa-ajan asunnon muuttamisen vakituiseksi asunnoksi, mutta silloinhan se ei ole enää vapaa-ajan asunto. Meille ei sallinut, joten ostettiin mökkikunnasta "vakituinen" asunto. Siksi ollaan mökillä niin kuin ennenkin. Paljon täällä kyllä on sellaisiakin, joiden tiedetään asuvan mm. pk-seudulla tai Tampereella.

Vierailija
53/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muistakaapa sitten olla menemättä hoitoon jos sairastutte. Oletus on että eristyksenne toimii, emme halua karkureita terveydenhoitoomme.

Tämä. Toivottavasti tulee tylyä kyytiä ja myös ohjeistus hakeutua muualle - koska ”oma valinta”.

Vierailija
54/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuolloin lisäksi mökkiläiset kuormittavat muitakin palveluita. Mm. ruokakaupat, apteekit ja myös jätehuoltoa. Myös näissä voi tulla sairastumisesta johtuvia ongelmia ja kapasiteetit pienenevät, ja sitten vastuuttomat mökkiläiset rasittavat lisää eikä vakituiset asukkaat saa palvelua. Kun taas pelkillä vakituisilla asukkailla vähempikin kapasiteetti voisi riittää.

Asun itse mökkivoittoisella paikkakunnalla ja nyt jo hirvittää miten paikallinen pikkukauppa kestää jos sairastumiset iskee ja asiakasmäärä on sama kuin kuumimpaan kesäaikaan (silloin apuna mm. kesätyöntekijät, toisin kuin nyt).

t. turkulainen

Tällaisena aikana on. Pysy kotona.

Vierailija
55/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökillä olen kunnes minulle henkilökohtaisesti osoitettu laillinen käsky käy toisin. Ja jos näin käy, nostan silti syytteen vapaudenriistosta.

Minä olen rehellinen ja myönnän: tässä tilanteessa ajattelen ensisijaisesti omaa turvallisuuttani ja toimin, kuten parhaaksi katson louskuttajista huolimatta. Someraivoa riittää hetkeksi aina asiaan kuin asiaan. Who cares?

Ja moniko tälläkin palstalla louskuttava on oikeasti jonkin pienen paikkakunnan tartuntoja pelkäävä jasukas? Vai onko kyseessä pikemminkin kateellinen kesämökitön kaupunkilainen?

Vierailija
56/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä syrjäseuduilla mitään hoitoa saa, eikä tilat riitä. Riskin otatte siinäkin. Ensisijaisest ajatte asuinpaikkakuntanne terveydenhuoltoyksiköihin. Eihän täällä ole kuin pari lääkäriä 10000 asukasta kohti.

Vierailija
57/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavinta on se, etteivät nämä karkurit ja tautipesäkkeet välttämättä pääse kotiiinkaan suljetuilta rajoilta ennen elokuuta.

Vierailija
58/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. turkulainen

Eikö turkulainen todellakaan kykene näkemään normaalitilanteen ja pandemiatilanteen eroa?

Ohis

Vierailija
59/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri lähtee Helsingistä Lapualle. Näin tehdään kun kerrotaan että perjantaina vasta rajoitetaan. Hyvin ehtii huomenna karkuun maalle.

Näinhän siinä käy kun tuo sulkeminen etukäteen kerrotaan. Uusmaalaisia löytyy Saimaalta, Päijänteeltä, Saaristomereltä jne.  Tämä epidemia on ainakin osoittanut , että lainsäädäntömme on aivan liian hidas nopeasti leviävän pandemian edessä. Korjauksia tarvitaan.

Ajatella jos poliisi soittaisi rikoksesta epäillylle että me tulemme ensi perjantaina tekemään teille kotietsinnän. Älkää hävittäkö asunnosta mitään tai siivotko.

Vierailija
60/87 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rehellinen ja myönnän: tässä tilanteessa ajattelen ensisijaisesti omaa turvallisuuttani ja toimin, kuten parhaaksi katson louskuttajista huolimatta. Someraivoa riittää hetkeksi aina asiaan kuin asiaan. Who cares?

Ja moniko tälläkin palstalla louskuttava on oikeasti jonkin pienen paikkakunnan tartuntoja pelkäävä jasukas? Vai onko kyseessä pikemminkin kateellinen kesämökitön kaupunkilainen?

Moi Psyko!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän