Marin. Puhuu. Sana. Kerrallaan.
Kommentit (85)
Pitää kyllä olla erittäin tyhmä nainen, jos kuvittelee, että tuo katkopuhe olisi selkeämpää.
Ehkä. Hän. Pitää. Suomen. Kansaa. Idiootteina.
Jotka. Eivät. Muutoin. Ymmärrä. Puhetta.
Marin puhuu rauhallisesti ja selkeästi. Tällainen vähän yksinkertaisempikin maisterinretale pysyy kärryillä. Jokin aika sitten Nybergin haastattelussa oli filosofi ym. Frank Martela, jonka puheesta ei tahtonut saada selvää, vaikka kuinka keskittyi kuuntelemaan. Oli se sen sortin söplötystä.
”Siisniinku, nyt on niinkusilleen tää koroonabakteeri tai joku sellai paha juttu päällä ja mä oon täs niinku että wtf?!”
Parempi?
Hidasjärkisille demareille tottunut vääntämään rautalankaa ymmärtämättä sitä, että kaikki eivät todellakaan ole kuin demarit.
Vierailija kirjoitti:
Puhuu selkosuomea.
Ei puhu. Selkosuomi on hitaasti puhumista, ei katkopuhetta. Tämä. Ei. Ole. Selko. Suomea. T ä m ä o n s e l k o s u o m e a.
Melko raskasta kuunneltavaa.
Muutenkin kun jaarittelee niin paljon ja sitten kertoo sen hitaasti töksäytellen, niin alkaa vain ärsyttämään tuollainen ulosanti.
Mä oon ihmetellyt tätä hänen puhetyyliään, tosi robottimaista. Tai no en ihmetellyt sinäällään, jokainenhan saa puhua miten lystää. Mutta ihmetellyt miten hänen esiintymistään on hehkutettu. Minun mielestä puhe on todella häiritsevää, eikä lainkaan aitoa. Tosi teennäinen puhetyyli.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/450c5d19-ad62-4c12-8a2b-89fd769e…
Ministeriössäkin myönnetään suuret virheet, mutta täällä vihervasemmisto silti hehkuttaa heitä pulmusina.
Eipä hehkuta. Mutta ero on huomattava kun nykyhallitus on (ainakin toistaiseksi) poikkeustilanteesta huolimatta ryssinyt vähemmän kuin Sipilän hallitus.
Mieleen tosiaan tulee 1970-luvun Saabin mainonta. Sitä mukaellen:
Sanna.Marin.Se.Varma.Kotimainen.
Tämä kaikella arvostuksella pääministeriämme kohtaan! Respect.
Puhuu kuin typerä selkokieli uutisten lukija.Tämmöiset uutiset pitäisi olla jossain missä ovat maksullisia sellaisille jotka niitä tarvitsevat.Ei ylellä jota minäkin joudun maksamaan pakosti.Typerä kanava muutenkin.
- Pöydällä on paljon uusia vaikeita asioita. On myös sellainen tunne, että sanoin mitä tahansa, se tulkitaan johonkin suuntaan. Sen vuoksi olen hidastanut puhetta, pääministeri kertoo lehdelle.
- Jos ajatellaan vakuuttavaa, valtiomiesmäistä puhetapaa, se, että puhuu rauhallisella ja hitaalla temmolla luo itsevarmaa ja karismaattista vaikutelmaa. Ilmeisesti hän pyrkii myös siihen, että virallisissa tilaisuuksissa hän vähentää puhekielistä tyyliä - nimenomaan pääministerin aseman vaatimusten takia, Mustakallio arvioi
Siis tämä kaikki ylläoleva on sanottu Stubbista hänen pääministeriaikanaan! Sopii myös nykyiseen pääministeriin.
Vierailija kirjoitti:
Puhuu kuin typerä selkokieli uutisten lukija.Tämmöiset uutiset pitäisi olla jossain missä ovat maksullisia sellaisille jotka niitä tarvitsevat.Ei ylellä jota minäkin joudun maksamaan pakosti.Typerä kanava muutenkin.
Marinin katkopuheella ei ole mitään tekemistä selkokielen kanssa. Oletko koskaan katsonut uutisia selkosuomeksi?
Unohdettu vaihtaa patterit.