Mitä tarkoittaa, että korona on oireeton? Eli ei ole mitään hengitystieoireita/flunssaoireita? Tuntee itsensä terveeksi?
Monessa kohtaa todetaan, että oireeton voi tartuttaa koronaa. Eli onko tosiaan niin, ettei siitä ole MITÄÄN oiretta? Niin ilmeisesti ainakin ollut Lastensairaalassa, usealla hoitajalla on ollut korona ilman että heillä siitä tietoa. Eli ei ole ollut edes lieviä flunssaoireita? Onpa tosiaan vaikea sitten jäljittää virusta!
Kommentit (24)
Sairastin helmikuun lopussa lievän nuhakuumeen joka pääosin parani viikossa, pieni räkis jäi. Olin 8.3. - 12.3. kolme kertaa junissa joissa oli köhiviä ihmisiä, sen jälkeen sai jää etätöihin. Sen jälkeen kurkku kipeytyi uudelleen ja tuli yöhikoilua ja lievää köhää. Ei kuumetta, jotain paineen tunnetta /rintapistos keuhkoissa satunnaisesti. Ei todellakaan voi tietää mitä tämä on, voiko olla lieväoireinen korona?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli koronaoireena pelkkä pääkipu ja kuume.
Testattu vai oma diagnoosi?
Mä olen kanssa miettinyt että mitä se oireeton tarkoittaa tässä. Onko ihminen siis ihan oikeasti oireeton vain puuttuuko häneltä vain ne koronaoireet eli kuume ja yskä? Toisaalta haluaisin myös tietoa siitä, että mitä on ne lievät koronaoireet jotka podetaan kotona. Onko yli 38,5 asteen kuume sellainen? Huimaus? Hirveä päänsärky?
Ja missä vaiheessa niistä oireistaan voi ja saa huolestua?