Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas henkilö. Eikö hävetä viedä viimeisen tunnin alennustuotetta köyhän lapsiperheen nenän edestä?

Vierailija
25.03.2020 |

Miltä tuntuu käyskennellä rikkaana henkilönä punalappuiset jauhelihapaketit kärryissä ja nähdä köyhän lapsiperheen vanhempien surulliset ilmeet kun nappasit lihat kärryihisi juuri ennen heitä?

Eikö mikään riitä?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan ymmärrä näitä köyhä-varakas väittelyitä, miksi muka pitäisi olla eri arvoinen oli sitten köyhä tai varakas?

Kerron vähän itsestäni: isä juoppo, äiti siivooja, olin koulussa aina se köyhä lapsi ja kaikki tiesivät pienellä paikkakunnalla perheen tilanteen - silmätikku siis olin. Ikinä ei ollut mihinkään rahaa (ylläri!) Ja päätin jo nuorena että aikuisena en tule kärsimään samalla tavalla kuin lapsena enkä anna omien lastenikaan niin kärsiä. 15v aloin tekemään kesät töitä ja koulun ohella satunnaisesti viikonloppuja läheisessä kaupassa-> sain säästöjä ja estin isäni pääsyn tililleni (kertaalleen sen oli jo tyhjentänyt), muutin omilleni kun täytin 18, kävin lukion, armeijan. Rahan arvo tuli siis jo nuoresta asti selväksi. Opiskelin (vain sairaanhoitajaksi tosin), ja opiskeluaikana aloin säästämään ASP ja osakkeisiin. Nyt reilu 10v myöhemmin minulla on lähes velaton asunto ja osakkeista saan vuosittain melkein 10k osinkoja. Onko kyse ollut "tuurista/kultalusikka pers**ssä syntymisestä" vai mistä? Väitän että olen huonoista lähtökohdista lähtenyt ja rakentanut itse oman varallisuuteni joten pitäisikö minun muka häpeillä sitä? Miksi minä en olisi oikeutettu halvempiin tuotteisiin tai palveluihin?

Meni hiukan ohi aiheen, sori siitä. Ärsyttää vain se, että kun on lapsena potkittu päähän ja sen jälkeen itse niska limassa tehnyt töitä että saisi paremman elämän ja tulevaisuuden niin sitten siitäkin pitäisi potkia:D

Vierailija
42/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se järkevää, koska silloin köyhä muuttuu vihaiseksi ja purkaa vihansa lapseen koska köyhillä ei ole itsehillintätaitoja. Ja kun lapsesta kasvaa vihainen, niin se ei todennäköisesti löydä puolisoa eikä saa lapsia. Näin ihan yksinkertaisella ranneliikkellä estetään uuden köyhän sukupolven synty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kaasutan kaupan parkkiksella uudenkarhealla bemarillani kurat lapsiperheen päälle.

Teen tämän kierroksen joka ilta kaikissa lähikaupoissa saadakseni kokea sen riemun, kun saan sen viimeisen halvan broileripaketin anastettua kärryyni toisten nenän edestä.

Buhahahaaaaa!!!

Järkyttävää miten pieleen kasvatus voi mennä :(

Vierailija
44/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupassa Käy yks tiett lapsiperheen isä tulee viim

Klo 20. Kerää punalaput, odottaa tunnin ja menee kassalle.

Heillä on käynyt huono tuuri monessa asiassa ja mm kauppias tietää tämän.

Tässä on viitseliäisyyttä.

Köyhän pitää mennä muita ennen. Muut tekevät palveluksen ja ostaa, ettei mene roskiin.

Vierailija
45/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hetkiä jolloin oon hyvinkin surullinen kaupassa(kin). En silti oo köyhä enkä oleta että jätätte punalappuset mulle, vaikka sattusin jossain lähellä oleen

Vierailija
46/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahataanko niitä lapsia siihen aikaan kaupassa? Vai miten se "olemme lapsiperhe" näkyy? Lisäksi lapsiperheet ei ole kaikki köyhiä.

Vierailija
47/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti vien sen minkä saan, mutta näin koronaaikaan jätän kaikki punalaputetut minua enemmän tarvitseville. Minulla on myös toinen syy ostaa punalaputettuja tuotteita, nimittäin hävikkiruuan vähentäminen.

Kotivara on jo hankittuna, joten en muutenkaan mene enää kauppaan. Siirryn asioimaan verkkokauppan kautta, kun tarvetta tulee ostaa lisää.

Vierailija
48/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muutenkaan ymmärrä näitä köyhä-varakas väittelyitä, miksi muka pitäisi olla eri arvoinen oli sitten köyhä tai varakas?

Kerron vähän itsestäni: isä juoppo, äiti siivooja, olin koulussa aina se köyhä lapsi ja kaikki tiesivät pienellä paikkakunnalla perheen tilanteen - silmätikku siis olin. Ikinä ei ollut mihinkään rahaa (ylläri!) Ja päätin jo nuorena että aikuisena en tule kärsimään samalla tavalla kuin lapsena enkä anna omien lastenikaan niin kärsiä. 15v aloin tekemään kesät töitä ja koulun ohella satunnaisesti viikonloppuja läheisessä kaupassa-> sain säästöjä ja estin isäni pääsyn tililleni (kertaalleen sen oli jo tyhjentänyt), muutin omilleni kun täytin 18, kävin lukion, armeijan. Rahan arvo tuli siis jo nuoresta asti selväksi. Opiskelin (vain sairaanhoitajaksi tosin), ja opiskeluaikana aloin säästämään ASP ja osakkeisiin. Nyt reilu 10v myöhemmin minulla on lähes velaton asunto ja osakkeista saan vuosittain melkein 10k osinkoja. Onko kyse ollut "tuurista/kultalusikka pers**ssä syntymisestä" vai mistä? Väitän että olen huonoista lähtökohdista lähtenyt ja rakentanut itse oman varallisuuteni joten pitäisikö minun muka häpeillä sitä? Miksi minä en olisi oikeutettu halvempiin tuotteisiin tai palveluihin?

Meni hiukan ohi aiheen, sori siitä. Ärsyttää vain se, että kun on lapsena potkittu päähän ja sen jälkeen itse niska limassa tehnyt töitä että saisi paremman elämän ja tulevaisuuden niin sitten siitäkin pitäisi potkia:D

Parhaita kirjoituksia, joita täällä olen lukenut. Kaikkea hyvää sulle elämään.

Vierailija
49/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että siellä on varakkaita ostoksilla.

Minä olen kohtalaisen varakas, mutta en ole koskaan käynyt kaupassa niin myöhään illalla.

Ruoka ja alkoholi ovat aina hintansa arvoisia. Niissä ei säästellä.

Vierailija
50/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen aina punalappuvaatteet eli vanhat halpisräähkät päälle niin kukaan ei paheksu kun ostan punalapputuotteita

Vierailija
51/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten yhtään. Eikä minua kukaan hyvätuloiseksi arvaa. Vaatteet ja parta on kuin laitapuolenkulkijalla. Työtkin menee etänä (koodari). Ihan sama miltä näyttää. Nyt on sellaiset apokalyptiset fiilikset päällä muutenkin :)

Vierailija
52/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit korvata jauhelihan soijarouheella, joka on halvempaa.

Vierailija
53/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua hävetä tehdä lapsia köyhyyteen? Montako niitä on? Viisi?

En ole köyhä. 

Kysyin asiasta, koska itse häpesin, kun olin viimeksi kaupassa. En ymmärtänyt että he olivat ostamassa perheelleen ruokaa halvalla. Vasta kassalla havahduin asiaan.

Kysyin että hävettääkö teitä muita, ja tuli selväksi, ettei hävetä. Mätämunat!

ap

Miksi et antanut ruokia heille? Ei olisi tarvinnut hävetä. Mätämuna.

Kävi mielessä, mutta en halua herättää huomiota ja muutenkin olisi ollut epäkorrektia ja tahditonta toimintaa.  Ajattelin etten toista kertaa aseta itseäni samaan tilanteeseen, että tunnen, että olen tehnyt jotenkin väärin.

ap

Vierailija
54/54 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että siellä on varakkaita ostoksilla.

Minä olen kohtalaisen varakas, mutta en ole koskaan käynyt kaupassa niin myöhään illalla.

Ruoka ja alkoholi ovat aina hintansa arvoisia. Niissä ei säästellä.

Kuitenkin.

Kuten joku sanoi niin, enemmän on kuitenkin aina enemmän. Jos käy kaupassa, niin miksi ei kävisi siihen aikaan kun on mahdollisuus tehdä hyvä ostoja.

Mutta koska aidosti vähätuloiset hakee tosi puutteeseen ruokaa halvemmalla, niin jätän tästä lähtien nämä mielummin heille.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän