Mitä jos yksinhuoltajana sairastun? Kuka tulee muka hoitamaan lapsia ja tartuttamaan itsensä?
Tämä on henkilökohtaisella tasolla nyt suurin huoleni. Isovanhempia ei voi pyytää ja voipa olla että kovin moni ei olisi kiinnostunut vapaaehtoisesti itseään tartuttamaan...
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kun yhteiskuntamme romahtaa vahuksia ei hoideta ja lapsenne on omillaan.Typerintä ja itsekkäintä mitä voi tehdä on olla yksinhuoltaja.
Mikä siis on ehdotuksesi yksinhuoltajille? Kuula kalloon? Yksinhuoltajien lapsistakin tulee veronmaksajia.
Laumaimmuniteetti hankitaan tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Eli teit lapsia miehen kanssa joka ei ole valmis hoitamaan heitä edes äärimmäisessä hätätilanteessa?
Tulihan se sieltä....
Sairaalasta annetaan sulle perhehuone, otat lapset mukaasi ja hoidat itse, tietysti.
Minulla on sama tilanne. Jos tulen tosi kipeäksi, sossu on ainut vaihtoehto, ikävä kyllä. Omat sukulaiset ovat kaukana ja miehen puolelta ei ole sukulaisia. Mies ei auta.
Tylsää, tavallaan olen veitsen terällä.
Luonto on tarkoittanut lapselle kaksi vanhempaa juuri tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalasta annetaan sulle perhehuone, otat lapset mukaasi ja hoidat itse, tietysti.
Onko siellä sellaisia? Tuo on huojentava tieto.
Toisaalta, jos sairaalat on muutenkin täynnä potilaita, onko siellä tilaa? Ja jos itse on tiputuksessa ja happinaamarissa, pystyykö paljon hoitamaan pientä lasta.
Villakangasmi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teit lapsia miehen kanssa joka ei ole valmis hoitamaan heitä edes äärimmäisessä hätätilanteessa?
Tulihan se sieltä....
Suomessa on toimiva järjestelmä ja yhteiskunta hoitaa tarvittaessa. Täällä uskaltaa tehdä lapsen yksinkin. Toisin se on jossain kehitysmaassa. Naiset ovat oikeasti pulassa.
Tätä juuri tarkoitin sillä, että ei sovi olla yksinhuoltaja. Tilanteessa kuin tilanteessa vastaukset ovat syyllistäviä. Ensinnäkään ap ei kertonut onko mies edes elossa. Yksinhuoltajaksi voi joutua monesta syystä. Toiseksi, joskus nyt vaan voi käydä niinkin, että avioero tapahtuu nk. hyvästä syystä eli puoliso ei ole kelvollinen vanhemmaksi (kuka muuten sanoi, että aloittaja on nainen?). Miten jollekin voi vielä olla niin paheksuttava asia, että näin käy. Kasvakaa aikuisiksi.