Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huomannut: ihmiset haluavt vältellä totuutta kuin ruttoa

Vierailija
24.03.2020 |

Esim kun mainitsen jollekin, joka pitää itsenään ilmastoaktivistina, hänen useista lentomatkoistaan vuoden aikana, hän pitää minua ärsyttävänä ja haukkuu selän takana ilkeäksi. Minä olen siis ilkeä, koska kerron, että hänen teot ja puheet sotivat keskenään.

Minkä takia totuus on niin vaikeaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus vapauttaa.

Vierailija
2/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Tekopyhyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus vapauttaa.

Niin minunkin mielestä!

toivoo ap

Vierailija
4/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska länsimaissa on kulttuuri, jonka mukaan päin naamaa ei saa kritisoida, muuten leimautuu tekopyhäksi tuomitsijaksi tai muuten tulee rikkoneeksi sosiaalista koodistoa -> leimautuu sosiaalisesti törpöksi tai kömpelöksi.

Mikä on huono asia.

Monet huonot virtaukset etenevät ihmisten hymistelyn, kaverien suojelemisen ja ylikorrektiuden vaalimisen takia. Myös rikokset pysyvät usein noiden takia salassa, kun ei kivalle kamulle uskalleta sanoa poikkipuolista sanaa.

Vierailija
5/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo totuutta rehellisesti silmiin, katsoo samalla omaan sisimpäänsä. Se voi olla monelle todella vaikeaa varsinkin jos on koko elämänsä "juossut" sitä pakoon. Jatkuvasti ollaan liikkeellä, harrastetaan, mennään ja matkustetaan, ostellaan turhaa(kin) tavaraa.

Oman sisimmän kuuntelu vaatii hiljentymään ja pysähtymäänkin. Olla rehellinen itselle, se on kai tärkeintä.

Vierailija
6/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivempaa puhua ja paasata sekä moittia muita, kuin että eläisi itse niin kuin opettaa.

Vierailija
7/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska länsimaissa on kulttuuri, jonka mukaan päin naamaa ei saa kritisoida, muuten leimautuu tekopyhäksi tuomitsijaksi tai muuten tulee rikkoneeksi sosiaalista koodistoa -> leimautuu sosiaalisesti törpöksi tai kömpelöksi.

Mikä on huono asia.

Monet huonot virtaukset etenevät ihmisten hymistelyn, kaverien suojelemisen ja ylikorrektiuden vaalimisen takia. Myös rikokset pysyvät usein noiden takia salassa, kun ei kivalle kamulle uskalleta sanoa poikkipuolista sanaa.

Jeesus vaikutti aikoinaan hyvin samankaltaisessa kulttuurissa, jonka edustajat tarvitsivat vakavasti sitä että totuutta hiukan hierotaan kasvoihin.

Ilmasto-Greta ei oikein käy Kristuksesta tällä kertaa, sori vain.

Vierailija
8/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kyllä todella herkkiä ottamaan minkäänlaista kritiikkiä itsestään. Ihmisillä on valitettavan huono itseluottamus eikä tämä yhteiskunta latistavine koulutusjärjestelmineen ole auttamassa asiaa. Pitäisi enemmän kannustaa ihmisiä toimimaan porkkanan kuin kepin avulla. Enemmän sellaista kannustavaa ilmapiiriä missä olisi tilaa kasvaa henkisesti ilman pelkoa julkisesta häpeästä ja pilkasta jos tekeekin jotain "väärin".

Vierailija
9/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille suoran kritiikin esittäminen on epäkohteliasta. Kyllä sitä voidaan pitää ilkeänä ja riitaahaastavana käytöksenä. Sellainen on meidän kulttuurimme.

Vierailija
10/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikäänhän ei tuossa poissulkenut sitä, ettetkö ole saattanut myös olla ilkeä.

Vierailija
11/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Ap sille kaverille  Gretan kuva synttärilahjaksi.

Vierailija
12/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kivempaa puhua ja paasata sekä moittia muita, kuin että eläisi itse niin kuin opettaa.

Toisaalta jos elää kuten opettaa, niin silti on aina ihmisiä, jotka löytävät syyn olla kuuntelematta. Esimerkiksi jos pitää lentämistä huonona asiana, on ihan sama lentääkö itse vai ei. Jos lentää, on tekopyhä. Jos taas ei lennä, niin "helppohan sinun on sanoa, kun itsesi ei tarvitse lentää".

Ja se että ei itse elä kuten "opettaa", ei oikeastaan vaikuta mitenkään siihen, onko sanottu asia totta vai ei. Aika monella on tapoja, jotka itsekin tajuaa huonoiksi, eivät ne siitä paremmiksi muutu, että itse tekee niitä.

Vierailija
13/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, on paljon helpompaa nähdä muiden virheet kuin omansa.

Oikeasti melko harva "vihreä" on ihan oikeasti niin vihreä omassa arjessaan kuin antaa ymmärtää, mutta kai se on helpompaa olla tekopyhä tyhjänlänkyttäjä kuin oikeasti toimia itse aina esimerkillisesti ihan käytännössä, ei vain puheissaan tai ajatuksen tasolla.

Teot puhuvat puolestaan, paskaa voi jauhaa kuka tahansa hipsteri tai höpönassu.

Vierailija
14/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tuohon vielä, että jos itsellä on esim. ilmaston kannalta huonoja tapoja, niin ei se tarkoita, että ei saisi toivoa, että se tapa yleisesti vähenisi, esim. poliittisten päätösten avittamana. Ei jotain tapaa vastaan puhuminen automaattisesti tarkoita, että tuomitsisi ihmiset siitä tavasta, vaan sitä että pitää tärkeänä sen tavan vähentämistä. 12

Vierailija
15/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi korona on aika ilmastomyönteinen!

Vierailija
16/17 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäilen, että tuossa on ap:n omia tulkintoja mukana, tai koko juttu on keksitty.

Vierailija
17/17 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykulttuuriin kuuluu voimakas polarisoituminen, ihmisiä jaotellaan hyviin ja huonoihin sen oman lemppariaiheen pohjalta. Tällaiselle ihmiselle kritiikin vastaanottaminen on kauhistus, koska se sisältää ajatuksen että hänet on nyt joku luokitellut huonoihin ihmisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan