Tänään itkin coronan takia ensimmäisen kerran :(
Pelottaa mitä tämä tekee ihmisille. En pelkää virusta enkä sairastumista.
Pelkään työttömyyttä, nuorten syrjäytymistä ja mielenterveysongelmia ihan joka ikäluokkaan.
Tietääkö Suomi nyt mitä on tekemässä?
Kommentit (15)
Tälle hulluudelle pitäisi saada stoppi! Mitä helvettiä päättäjät ajattelee?!? Ei tällaisella pienellä yhteiskunnalla ole varaa halvaantua tällä tavoin!!!!
Suomesta riippumatta olisi hyvä tiedostaa että oikein yksikään maa ei tiedä mitä on tekemässä. Kaikki pelaavat omanlaistansa lottoa ja vasta jälkikäteen nähdään kuka oli oikeassa.
Tämähän on aika uusi tilanne moderneille ihmisille, ja uusi tuntematon virus, joten pitää antaa vähän mennä sormien läpi se että kaikki ei tiedä miten tämän kanssa pitäisi toimia. On myös sentään hyvä, että he jotka alkuun vähättelivät ovat nyt muuttaneet kantaansa ja se on liike jota voi arvostaa.
Alkuunhan kaikkein pahin vähättelijä ja kieltäjä oli itse media. Nyt se sama viruksen vähättelijä media tekee "journalismia" johtajista jotka alkuun vähätteli koronaa. Mutta me muistamme sen, että media oli itse se pahin vähättelijä, emmekä unohda sitä. Medialla on vastuu ja media olisi voinut luoda hyvin erilaisen kuvan koronasta, joka olisi ehkä ehkäissyt koko pandemian.
Ihminen joka luuli hallitsevansa tätä maailmaa. Yhtäkkiä onkin ihan pihalla. Ihmisen Priden loppu. Tai ainakin iso kolaus.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka luuli hallitsevansa tätä maailmaa. Yhtäkkiä onkin ihan pihalla. Ihmisen Priden loppu. Tai ainakin iso kolaus.
Niin totta. Ylpeys käy lankeemuksen edellä sanoo sananlaskukin.
Välttämätöntähän esimerkiksi koulujen ja ravintoloiden sulkeminen on, mutta kyllä minäkin olen huolissani siitä että paukkuuko nyt toimenpiteet esimerkiksi kunnissa ja yksityisillä toimijoilla yli liian aikaisessa vaiheessa.
Esimerkiksi tuo Kelan päätös lopettaa terapiat kevääksi. Vai liekköhän jo peruivat sen, kun oli laiton päätös? Minun hyvän ystäväni lapsi on vasta saanut autismi-diagnoosin, ja tämä tarkoitti hänelle kuntouttavan toimintaterapian loppumista. Kuitenkin kyse on sellaisesta häiriöstä, jossa aikaa ei kannata heittää hukkaan yhtään. Eli ensi syksynä kun alkaa taas, niin on heitetty hyviä kuukausia lapsen kehityksestä hukkaan.
Ja sitten mietin näitä masentuneita joiden hoito katkesi ennakoimattomasti. Kyllä todella paljon voi Suomessa mennä pieleen, jos tehdään liian rajuja päätöksiä liian pitkiksi ajoiksi. Ihan ymmärrettävää, että ryhmäterapiat loppuvat jne, mutta onko perusteellista evätä kahdenkeskinen terapia ja hoito niin kauan kuin ulkonaliikkumiskiellollekaan ei ole perusteita?
Puhumattakaan siitä, kun alan miettimään maailmanlaajuista masaatyöttömyytt. Kyllä ahdistaa!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin jokin aika sitten dokumenttisarjan bakteereista, viruksista ja loisista. Siinä sanottiin, että ihminen kuvittelee olevansa ravintoketjussa ylimpänä, mutta virukset ovat asiasta eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko use suomenkieltä eikä tota finglishiä kiitos.
Mä itkin eilen. En pääse tapaamaan siskoani jolle syntyi vauva pari viikkoa sitten.
Harmittaa, kun monet nuoret ovat menettäneet jo varmistetun kesätyön. Se raha olisi ollut tärkeä opiskeleville nuorille. Pahimmassa tapauksessa joutuvat käyttämään opintotukea kesäopintoihin ja tukikuukaudet saattavat loppua kesken.
Mä itken kun en pääse vanhainkotiin tapaamaan äitiäni.
Olen käynyt siellä viikoittain yli 5 vuotta.
Tiedän ettei hänellä ole paljon aikaa jäljellä eikä tule selviämään jos saa taudin.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta riippumatta olisi hyvä tiedostaa että oikein yksikään maa ei tiedä mitä on tekemässä. Kaikki pelaavat omanlaistansa lottoa ja vasta jälkikäteen nähdään kuka oli oikeassa.
Tämähän on aika uusi tilanne moderneille ihmisille, ja uusi tuntematon virus, joten pitää antaa vähän mennä sormien läpi se että kaikki ei tiedä miten tämän kanssa pitäisi toimia. On myös sentään hyvä, että he jotka alkuun vähättelivät ovat nyt muuttaneet kantaansa ja se on liike jota voi arvostaa.
Alkuunhan kaikkein pahin vähättelijä ja kieltäjä oli itse media. Nyt se sama viruksen vähättelijä media tekee "journalismia" johtajista jotka alkuun vähätteli koronaa. Mutta me muistamme sen, että media oli itse se pahin vähättelijä, emmekä unohda sitä. Medialla on vastuu ja media olisi voinut luoda hyvin erilaisen kuvan koronasta, joka olisi ehkä ehkäissyt koko pandemian.[/quote
Näin juuri.
Myös mä olen itkenyt. Riskiryhmää, sairaalassa. Pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tälle hulluudelle pitäisi saada stoppi! Mitä helvettiä päättäjät ajattelee?!? Ei tällaisella pienellä yhteiskunnalla ole varaa halvaantua tällä tavoin!!!!
Kai tajuat, että globaali talous on täysin halvaantunut. Vienti ei vedä kun uusia tilauksia ei ole tiedossa.
Valtion rajoitukset eivät ole vielä mitenkään koskenut vientiteollisuutta, mutta se on täysin romahtanut.
Samat ajatukset, tosin itkemään en rupea. Ei ole minun vikani perkele. Vaan päättäjien ja hysteerikkojen. Sitä niittää mitä kylvää!