Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenköhän käy hoitajien kesälomien ?

Vierailija
24.03.2020 |

Jos epidemia pahimmillaan kesällä.

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on peruttu. Kaikkien kesälomat on peruttu, paitsi niiden jotka on lomautettu tai jo työttömänä.

Vierailija
122/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni on sairaanhoitaja ja sivusta seuranneena voin sanoa, että missään muussa työssä ei vaadita tässä yhteiskunnassa samanlaista joustoa kuin sairaanhoitajilta. Lakkoilla ei voi, koska se on hoitajilta kiellettyä. Miksiköhän? No siksi että tämä yhteiskunta ei pyöri ilman sairaanhoitajia. Luulisi tässä olevan riittävästi syytä siihen, että palkka todellakin pitäisi vastata sairaalassa työskentelevän sairaanhoitajan vastuun määrää.

Kovin kärkkäästi aina hoitajia arvostelette, mutta äkkiä se poru tulee kun tajuatte, että meillä ei ole tarpeeksi hoitajia, eikä kouluttamattomatkaan ihmiset voi tehdä sairaanhoitajanhoitajan töitä, kuten antaa iv-lääkkeitä, laimentaa iv-lääkkeitä, käyttää hengityskonetta ym. Se on aina helppo sieltä sohvan nurkasta huudella ja maata perse homeessa ”etätöissä” arvostelemassa muita.

Ja helppo huudella kun ei tiedä muiden työstä mitään. Ei etätyö ole mitään sohvalla loikoilua. Ihan samalla tavalla ne työt pitää tehdä, oli kotona tai konttorilla. Meilläkin on ulkomainen omistaja joka vaatii tulosta eikä projektien aikatauluista voi myöhästyä.

No voi voi! Kyllä taitaa olla rankkaa! Mutta kai olet valmis tekemään työtäsi ilmaiseksi ja kellonympäri kuitenkin? Sitähän sinä muiltakin odotat!

Ja Suomen hoitohenkilöstöä kehutaan...ette te ilmaista töitä tee. Ylityöt maksetaan, lomat kertyy jne. Monella muulla alalla kiire on jo nyt. Joku lääkäri oli ehdottanut, että tartutetaan tahallisesti hoitohenkilökunta. Alan olla samaa mieltä. Ensin lähihoitajat, sitten sairaanhoitajat. Jos ei edelleenkään tule arvostusta muita kohtaan niin uusintakierros. Siinä saisitte tuntea olevanne todella eturintamassa!

Hah! Miksi luulit että minä olen hoitaja? No en ole, mutta kyllä muutkin sun urpoon asenteeseen puuttuu. Saakelin paperinpyörittäjä uhriutuja sieltä kotisohvalta kehtaa verrata omaa puuhasteluaan ihmishengistä vastaavien työhön! Oot todella NOLO!

Pahoittelut siitä, että väliin jäi "turhan paperinpyörittäjän"kommentti, mutta minä en ole paperinpyörittäjä. Edelleen, se paperinpyörittäjä maksaa parhaimmillaan sen hoitajan palkan. Mistä hoitajat (ja muut yhtä tollot) kuvittelee niiden palkkarahojen tulojen? Tutustukaapa Suomen budjettiin ja miettikää sitten, että ketä täällä tarvitaan, että talous ja sitä mukaa myös hoitotyö saadaan pyörimään. Sairaaloissa on myös keittiöhenkilökuntaa, siistijöitä, laitoshuoltajia jne jne, joilla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta suojautua, mutta vain hoitajat tuovat joka paikassa ja ikuisesti omaa kurjuuttaan esille. Sääliksi käy niitä "alempana" olijoita, koska voin vaan kuvitella millainen ilmapiiri sairaaloissa on, kun koppavat hoitajat pääsevät saamaan tilaan "alempiarvoisten" kanssa. 

Esimerkiksi laitos- ja välinehuoltajan työ on nyt ihan ensiluokkaisen tärkeää! Harva heitä muistaa, mutta jos jäisi paikat desinfioimatta ja siivoomatta, niin varmasti muistettaisiin... Jos hoitajat vaativat lisää palkkaa, niin joku ekstrabonus kuuluisi myös noille siivousalan ammattilaisille, kun on muutenkin ihan naurettavan pieni palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän moni hoitaja joudu jäämään pitkälle saikulle, kun pahin on ohi. Tämä heille sallittakoon.

Jos siinä vaiheessa sairasloma on palkatonta ainakin julkisella niin minun puolesta saikkuilkoon vaikka loppuikänsä. En ole lääkärissä käynyt varmaan kymmeneen vuoteen ja sapettaa maksaa joka kuukausi järkyttävän suuruisia veroja joilla myöskin tätä valtavaa sosiaali- ja terveysimperiumia tässä maassa ylläpidetään.

Tässä oiva esimerkki minä-minä-ajattelusta.

En minäkään ole oikeastaan ikinä sairas, mutta mielelläni maksan veroja terveydenhuoltoon ja varsinkin nyt, kun tiedän, että vaikka teräksinen uskon itseni olevankin, tämä virus voi ja mitä ilmeisimmin tuleekin kaatamaan minut sängynpohjalle, aivan kuten sinutkin. Silloin on hyvä sairastaa, kun tietää, että jos pahemmin käy, hoito on huippuluokkaa ja saatavilla.

Vierailija
124/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Ja Suomen hoitohenkilöstöä kehutaan...ette te ilmaista töitä tee. Ylityöt maksetaan, lomat kertyy jne. Monella muulla alalla kiire on jo nyt. Joku lääkäri oli ehdottanut, että tartutetaan tahallisesti hoitohenkilökunta. Alan olla samaa mieltä. Ensin lähihoitajat, sitten sairaanhoitajat. Jos ei edelleenkään tule arvostusta muita kohtaan niin uusintakierros. Siinä saisitte tuntea olevanne todella eturintamassa!”

Sinä olet sairas. Ei tervepäisen ihmisen näppäimistöltä tuollaista tekstiä tule. Toivon että saat apua ongelmiisi.

Mikä siinä on sairasta? Tätähän on jo Husista ehdotettu, mutta ei voida toteuttaa, koska liian myöhäistä. 

125/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ammatiltani sairaanhoitaja ja töissä vanhustenpalveluissa. Työsopparini on toukokuun loppuun asti eikä minulle ole tarjottu jarkosopparia eikä ainakaan te-palvelujen sivuilla ole työpaikkailmoituksia että kotipaikkakunnallani, isossa kaupungissa, olisi avoimia sairaanhoitajan kesäsijaisuuksia auki.

Jos työsoppariani ei jatketa nykyisessä työpaikassani, aion vain keikkailla satunnaisesti koko kesän ja muuten nauttia Auringosta ja lämmöstä, sen olen ansainnut

Vierailija
126/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muidenkin kesälomavahvistukset on jäissä, kuin vain hoitajien...

127/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja Muutin pari vuotta sitten uudelle paikkakunnalle. Kysyin töitä paikallisesta yliopistosairaalasta ja sieltä minulle vastattiin, että heillä on oikeastaan pulaa ainoastaan teho-osaston sairaanhoitajista, mutta jotta sinne pääsee töihin, täytyy olla joko suoritttuna akuuttihoidon erikoistumisopinnot tai sitten omata valmiiksi runsaasti työkokemusta teholla työskentelystä (mitä minulla ei ole kumpaakaan).

Mietin vaan, että eivätkö he voi itse kouluttaa ja perehdyttää uudet työntekijät teho-osastolla, kun epäilen, ettei työttömiä teho-osaston sairaanhoitajia ihan puissa kasva...

Vierailija
128/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lainaus Tehyn sivuilta:

Kenellä on valmiuslakiin perustuva työvelvollisuus nyt, kun yleisvaarallinen tartuntatauti leviää? [ei vielä voimassa]

Jokainen Suomessa asuva terveydenhuollon alalla toimiva, jolla on kotikuntalain mukaan kotikunta Suomessa, ja joka on saanut koulutuksen ja on täyttänyt 18 mutta ei 68 vuotta, on velvollinen tekemään välttämätöntä työtä terveydenhuollossa. Määräys tällaiseen työhön voidaan antaa korkeintaan kahdeksi viikoksi kerrallaan, ja se voidaan uusia kerran.

Missä tilanteissa työvoimaviranomainen voi antaa työmääräyksen? [ei vielä voimassa]

Työmääräysten antamisella on tarkoitus turvata terveydenhuollon resurssit pandemian edetessä. Työvoimaviranomainen voi siis määrätä tarvittaessa työntekijöitä kriittisiin terveydenhuollon toimintoihin, kuten esimerkiksi teho-osastolle.

Eli kyllä töitä piisaa varmasti kaikille, kunhan tässä tautirintama etenee. Ja töihin kutsua voi odottaa jokainen joka kynnelle kykenee, vaikkei olisi edes alan hommissa enää. Kovat ajat ovat vasta edessä.

Vierailija
129/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Ja Suomen hoitohenkilöstöä kehutaan...ette te ilmaista töitä tee. Ylityöt maksetaan, lomat kertyy jne. Monella muulla alalla kiire on jo nyt. Joku lääkäri oli ehdottanut, että tartutetaan tahallisesti hoitohenkilökunta. Alan olla samaa mieltä. Ensin lähihoitajat, sitten sairaanhoitajat. Jos ei edelleenkään tule arvostusta muita kohtaan niin uusintakierros. Siinä saisitte tuntea olevanne todella eturintamassa!”

Sinä olet sairas. Ei tervepäisen ihmisen näppäimistöltä tuollaista tekstiä tule. Toivon että saat apua ongelmiisi.

Mikä siinä on sairasta? Tätähän on jo Husista ehdotettu, mutta ei voida toteuttaa, koska liian myöhäistä. 

No, onhan tuo ihan v*tun sairasta. Toivottavasti tämän väläyttänyt lekuri aloittaa itsestään ja saa kärsiä esimerkiksi loppuelämän keuhkovaurioista.

Vierailija
130/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla että vietän palkatonta lomaa koko kesän lapsiani hoitaen ja perintörahoilla elellen. Syksyllä joko lähden opiskelemaan toista alaa tai ehkä palailen hoitajan töihin. En näillä palkoilöa

palkoilla ja työoloilla aio uhrata itseäni ja perhettäni.

Vierailija
131/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke tullaan kehittämään ennen kesää, vaikka hoitajat ja hysteerikot nyt oikein mälläävät tilanteelle.

Kun lääke on kehitetty, alkaa julkisen sektorin leikkaukset, hoitajille palkanalennus. 

Vierailija
132/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke tullaan kehittämään ennen kesää, vaikka hoitajat ja hysteerikot nyt oikein mälläävät tilanteelle.

Kun lääke on kehitetty, alkaa julkisen sektorin leikkaukset, hoitajille palkanalennus. 

Kuka mässäilee? Luuletko, että kukaan hoitaja, lääkäri, laitoshuoltaja, välinehuoltaja, osastonsihteeri ym. nauttii tilanteesta? Nyt jo tehdään ylitöitä ja kaikki on epävarmaa.

Vierailija
133/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä ihan tosissaan vihaa hoitajia... 😂

Vierailija
134/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ovat niinku olemme suunnitelleet. Kukaan hullu jaksa, jos ei pääse lomailemaan tällaisen järjettömän kevään jälkeen. T. Sairaanhoitaja

Poikkeuksellista olotilaa on kestänyt viikon. VIIKON.

Ja jo nyt olette "uupuneita". Ei teille voi kun nauraa.

Sekin viikko mennyt useilla kotikaranteenissa, kun koko terveysasema on suljettu tai jollakulla hiihtolomalta tai "koulutusreissulta" palanneella kollegalla todettu tartunta.

Vierailija
135/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ovat niinku olemme suunnitelleet. Kukaan hullu jaksa, jos ei pääse lomailemaan tällaisen järjettömän kevään jälkeen. T. Sairaanhoitaja

Poikkeuksellista olotilaa on kestänyt viikon. VIIKON.

Ja jo nyt olette "uupuneita". Ei teille voi kun nauraa.

Sekin viikko mennyt useilla kotikaranteenissa, kun koko terveysasema on suljettu tai jollakulla hiihtolomalta tai "koulutusreissulta" palanneella kollegalla todettu tartunta.

Niin... Meillä ollaan kyllä 24/7 auki ja ollaan menty vajaalla miehityksellä tässä jonkin aikaa, kun ihmiset on saikulla, karanteenissa ym. Kyllä on tehty ylitöitä.

Vierailija
136/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesään on vieä kuukausia. Siihen mennessä tulee ruumiita, ja paljon! Ja hoitajien palkkoja ei todellakaan lasketa.

Vierailija
137/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on toi sama pelle joka riehuu joka ketjussa mikä vähääkään hoitajia sivuaa...

Vierailija
138/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on toi sama pelle joka riehuu joka ketjussa mikä vähääkään hoitajia sivuaa...

Joku hoitaja antanut pakit? Ei ole lukuisista yrityksistä huolimatta päässyt hoitsukouluun? Jotain tuollaista vihan taustalla on 😂

Vierailija
139/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni on sairaanhoitaja ja sivusta seuranneena voin sanoa, että missään muussa työssä ei vaadita tässä yhteiskunnassa samanlaista joustoa kuin sairaanhoitajilta. Lakkoilla ei voi, koska se on hoitajilta kiellettyä. Miksiköhän? No siksi että tämä yhteiskunta ei pyöri ilman sairaanhoitajia. Luulisi tässä olevan riittävästi syytä siihen, että palkka todellakin pitäisi vastata sairaalassa työskentelevän sairaanhoitajan vastuun määrää.

Kovin kärkkäästi aina hoitajia arvostelette, mutta äkkiä se poru tulee kun tajuatte, että meillä ei ole tarpeeksi hoitajia, eikä kouluttamattomatkaan ihmiset voi tehdä sairaanhoitajanhoitajan töitä, kuten antaa iv-lääkkeitä, laimentaa iv-lääkkeitä, käyttää hengityskonetta ym. Se on aina helppo sieltä sohvan nurkasta huudella ja maata perse homeessa ”etätöissä” arvostelemassa muita.

Ja helppo huudella kun ei tiedä muiden työstä mitään. Ei etätyö ole mitään sohvalla loikoilua. Ihan samalla tavalla ne työt pitää tehdä, oli kotona tai konttorilla. Meilläkin on ulkomainen omistaja joka vaatii tulosta eikä projektien aikatauluista voi myöhästyä.

No voi voi! Kyllä taitaa olla rankkaa! Mutta kai olet valmis tekemään työtäsi ilmaiseksi ja kellonympäri kuitenkin? Sitähän sinä muiltakin odotat!

Ja Suomen hoitohenkilöstöä kehutaan...ette te ilmaista töitä tee. Ylityöt maksetaan, lomat kertyy jne. Monella muulla alalla kiire on jo nyt. Joku lääkäri oli ehdottanut, että tartutetaan tahallisesti hoitohenkilökunta. Alan olla samaa mieltä. Ensin lähihoitajat, sitten sairaanhoitajat. Jos ei edelleenkään tule arvostusta muita kohtaan niin uusintakierros. Siinä saisitte tuntea olevanne todella eturintamassa!

Hah! Miksi luulit että minä olen hoitaja? No en ole, mutta kyllä muutkin sun urpoon asenteeseen puuttuu. Saakelin paperinpyörittäjä uhriutuja sieltä kotisohvalta kehtaa verrata omaa puuhasteluaan ihmishengistä vastaavien työhön! Oot todella NOLO!

Pahoittelut siitä, että väliin jäi "turhan paperinpyörittäjän"kommentti, mutta minä en ole paperinpyörittäjä. Edelleen, se paperinpyörittäjä maksaa parhaimmillaan sen hoitajan palkan. Mistä hoitajat (ja muut yhtä tollot) kuvittelee niiden palkkarahojen tulojen? Tutustukaapa Suomen budjettiin ja miettikää sitten, että ketä täällä tarvitaan, että talous ja sitä mukaa myös hoitotyö saadaan pyörimään. Sairaaloissa on myös keittiöhenkilökuntaa, siistijöitä, laitoshuoltajia jne jne, joilla ei ole edes teoreettista mahdollisuutta suojautua, mutta vain hoitajat tuovat joka paikassa ja ikuisesti omaa kurjuuttaan esille. Sääliksi käy niitä "alempana" olijoita, koska voin vaan kuvitella millainen ilmapiiri sairaaloissa on, kun koppavat hoitajat pääsevät saamaan tilaan "alempiarvoisten" kanssa. 

Esimerkiksi laitos- ja välinehuoltajan työ on nyt ihan ensiluokkaisen tärkeää! Harva heitä muistaa, mutta jos jäisi paikat desinfioimatta ja siivoomatta, niin varmasti muistettaisiin... Jos hoitajat vaativat lisää palkkaa, niin joku ekstrabonus kuuluisi myös noille siivousalan ammattilaisille, kun on muutenkin ihan naurettavan pieni palkka.

Erään liiton face-sivulla eräs hoitaja todellakin vähätteli muiden ammattiryhmien tärkeyttä ja vaati vain hoitajille nyt palkankorotusta ym. Hoitajat ovat etulinjassa ja muut ei... Saisi tuollaisen ajatusmaailman omaavat hoitajat joutua itse laikkarin ja sihteerin hommiin.

Ja minä olen sairaanhoitaja ja todellakin arvostan muita ammattiryhmiä!!! Erityisesti laitoshuoltajia.

Vierailija
140/161 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erään liiton face-sivulla eräs hoitaja todellakin vähätteli muiden ammattiryhmien tärkeyttä ja vaati vain hoitajille nyt palkankorotusta ym. Hoitajat ovat etulinjassa ja muut ei... Saisi tuollaisen ajatusmaailman omaavat hoitajat joutua itse laikkarin ja sihteerin hommiin.

Ja minä olen sairaanhoitaja ja todellakin arvostan muita ammattiryhmiä!!! Erityisesti laitoshuoltajia.

Varmaan jossain paikoissa hoitajat tekevät noita em. töitä hoitotyön lisäksi, mutta kyllä esimerkiksi meillä erikoissairaanhoidossa kaikki ammattiryhmät tekee omaa työtään ja hyvinkin tiukalla tahdilla ja jokainen puhaltaa yhteen hiileen. Nyt ei todellakaan pidä kilpailla kuka tekee tärkeintä työtä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi