Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaako naiselle alempiarvoinen mies?

Vierailija
24.03.2020 |

Jos mies on vaikka normaalin näköinen ja hieman söpö. Tietysti pitää olla jonkinlaista vetovoimaa.

Rehellisiä vastauksia kiitos!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei kelpaa mies, joka edes ajattelee näitä tasohöpinöitä. 

Sinäkö et ajattele?

Ei taida apkaan paljon ajatella kun ei osaa kertoa miten arvo lasketaan. Jotenkin tulee oll ettei mitään arvoja ole kun tähän mennessä ei kunnon vastausta saa ja nekin jotka vastaavat alkavat väitellä toistensa kanssa miten ne menee.

Vierailija
22/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä näe mitään syytä seurustella sellaisen ihmisen kanssa, jota pitäisin alempiarvoisena... Kyllä kumppania pitää arvostaa. En tosin oikein nyt hahmota, mistä tekijöistä tämä "alempiarvoisuus" aloittajan mielestä johtuisi.

Ja jos ihminen ei itsekään arvosta itseään vaan pitää alempiarvoisena, miten sitä kukaan muukaan arvostaisi?

Parisuhteessa täytyy voida kunnioittaa toista. Se ei onnistu, jos toinen on, tai kokee olevansa "alempiarvoinen".

-eri-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et ajattele?

Ei taida apkaan paljon ajatella kun ei osaa kertoa miten arvo lasketaan. Jotenkin tulee oll ettei mitään arvoja ole kun tähän mennessä ei kunnon vastausta saa ja nekin jotka vastaavat alkavat väitellä toistensa kanssa miten ne menee.

Kiisteelyynhän tämmöiset keskustelut aina menee, koska kukaan ei osaa antaa tarkkaa määritelmää arvojen järjestyksestä. Sanotaanko, että on preferenssejä ja joillakin ominaisuuksilla ja saavutuksilla on helpompi viehättää suurempaa osaa ihmisiä. Se on kuitenkin vain alku.

Vierailija
24/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et ajattele?

No en. Se, että edellyttää miehen olevan ns. täyspäinen, itsestään ja omista asioistaan huolehtiva, ei ole tasoajattelua. Ulkonäölla ja varallisuudella ei ole merkitystä, kunhan ei ole rapakunnossa (en ala huolehtimaan aikuista ihmistä) ja hoitaa raha-asiansa (edelleen, en huolla aikuista), niin mulle riittää jos muuten synkkaa.

Vierailija
25/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki olemme tasavertaisia. Kukaan ei ole alempiarvoinen. Arvosta itseäsi olet hyvä sellaisena kuin olet. Rikkaus tai kauneus ei tee ihmisestä yhtään parempiarvoista. Meillä kaikilla on ne geenit mitkä olemme saaneet, emme voi niitä muuttaa. Kukin voi toki hoitaa itseään liikunnalla, terveellisellä ruokavaliolla ja kauneustuotteilla, hiuksiin kasvoihin sopiva malli jne.....

Juuri näin.

Jokainen fiksu ihminen tietää tämän!

Vierailija
26/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et ajattele?

No en. Se, että edellyttää miehen olevan ns. täyspäinen, itsestään ja omista asioistaan huolehtiva, ei ole tasoajattelua. Ulkonäölla ja varallisuudella ei ole merkitystä, kunhan ei ole rapakunnossa (en ala huolehtimaan aikuista ihmistä) ja hoitaa raha-asiansa (edelleen, en huolla aikuista), niin mulle riittää jos muuten synkkaa.

Joku kutsuisi tuota tasoajatteluksi, mutta varmaan ihan normaali ajattelutapa kumminkin. Työttömyys ja suuri ylipaino esimerkiksi karsivat potentiaalisia kumppaneita pois, mutta jos osoittaa, että pyrkii niistä ylöspäin ja eteenpäin niin sitten asiat voivatkin olla ihan toisin.

Vierailija
27/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies!

Naiselle alempiarvoisuus tarkoittaa esim. Huono hygienia, sivistymättömyys, tyhmyys, eri elämänhallinta ongelmat, epäsiisti olemus, huonot hampaat, haiseva hengitys, huono iho, mielenterveysongelmat, sosiaaliset ongelmat (massiivinen ujous, estoisuus, estottomuus), sovinismi, rasismi, ääriajatukset, eläin vihamielisyys, lapsivihamielisyys, syrjäytyneisyys, itsetunto-ongelmat, mustasukkaisuus, väkivaltaisuus, epätasa-arvoisuus, siivottomuus, laiskuus, ääri köyhyys

Kun mies käy töissä/opiskelee tavoitteellisesti, osaa huolehtia itsestään ja kodistaan, on mukava, fiksu, välittävä, huomioiva, rakastava, tasa-arvoinen ja toista arvostava eikä ole elämänhallinta ongelmia, tällainen mies kyllä löytää kumppanin jos ei haikaile selkeästi omaa tasoaan kauniimpaa ja nuorempaa naista. Tavis naiselle kelpaa tavismies. Luonne on naisille tärkeä ja miten kohtelee naista. Ja siisti olemus! Ja hyvät käytöstavat.

On niin paljon yksinäisiä miehiä. Minkä näistä luulet olevan suurimman osan kohdalla se yleisin ongelma? Onko se joku yksittäinen piirre vai useampi? Jos löytyy joku tuolta listalta niin tippuuko heti potentiaalisten kumppanien listalta?

Ja ykinäisä naisiako ei? - En ole se jolta kysyt, mutta eikö ainkakin yksi tunnettu syy ole ns. kohtaanto ongelma eli kärjistäen niin että yksinäiset naiset asuvat ja elävät (suur)kaupungeissa ja vastaavasti yksinäiset miehet syrjäkylillä.

Toinen syy saattaa kasvaneeseen yksinäisyyeen olla myös se, että luullakseni -nyt vedän ajan jakson hatusta- maailman sotien ja viimeistään 1950 luvun  jälkeisenä aikana ollaan eletty ja alleviivattu voimallsiesti kulttuuria, jossa meistä jokaisen odotetaan vai olisiko oikeampaa sanoa vaaditaan elävän ennnen kaikkia yksilöinä.

Kolmas syy voisi olla se, että miksi itsensä elättävä ja itsestään  ja läheisitään huolehtiva nainen enää haluaisi "asettua yksiin" eli ts elää samaa taloutta ei yksin vaan yhden kumppanin kanssa yhdessä? Mitä parisuhde tuo selllaisa, mitä nainen, tai miksei saman speksit onaava mieskin ei voisi saada muutoin? 

Itse olen, jos se tai tämä nyt, jotain kiinnostaa lapseton noin neljäkymmentävuotias sinkkumies

Vierailija
28/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa laittaa ihmisiä arvojärjestykseen.

Vierailija
30/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies!

Naiselle alempiarvoisuus tarkoittaa esim. Huono hygienia, sivistymättömyys, tyhmyys, eri elämänhallinta ongelmat, epäsiisti olemus, huonot hampaat, haiseva hengitys, huono iho, mielenterveysongelmat, sosiaaliset ongelmat (massiivinen ujous, estoisuus, estottomuus), sovinismi, rasismi, ääriajatukset, eläin vihamielisyys, lapsivihamielisyys, syrjäytyneisyys, itsetunto-ongelmat, mustasukkaisuus, väkivaltaisuus, epätasa-arvoisuus, siivottomuus, laiskuus, ääri köyhyys

Kun mies käy töissä/opiskelee tavoitteellisesti, osaa huolehtia itsestään ja kodistaan, on mukava, fiksu, välittävä, huomioiva, rakastava, tasa-arvoinen ja toista arvostava eikä ole elämänhallinta ongelmia, tällainen mies kyllä löytää kumppanin jos ei haikaile selkeästi omaa tasoaan kauniimpaa ja nuorempaa naista. Tavis naiselle kelpaa tavismies. Luonne on naisille tärkeä ja miten kohtelee naista. Ja siisti olemus! Ja hyvät käytöstavat.

On niin paljon yksinäisiä miehiä. Minkä näistä luulet olevan suurimman osan kohdalla se yleisin ongelma? Onko se joku yksittäinen piirre vai useampi? Jos löytyy joku tuolta listalta niin tippuuko heti potentiaalisten kumppanien listalta?

Ja ykinäisä naisiako ei? - En ole se jolta kysyt, mutta eikö ainkakin yksi tunnettu syy ole ns. kohtaanto ongelma eli kärjistäen niin että yksinäiset naiset asuvat ja elävät (suur)kaupungeissa ja vastaavasti yksinäiset miehet syrjäkylillä.

Toinen syy saattaa kasvaneeseen yksinäisyyeen olla myös se, että luullakseni -nyt vedän ajan jakson hatusta- maailman sotien ja viimeistään 1950 luvun  jälkeisenä aikana ollaan eletty ja alleviivattu voimallsiesti kulttuuria, jossa meistä jokaisen odotetaan vai olisiko oikeampaa sanoa vaaditaan elävän ennnen kaikkia yksilöinä.

Kolmas syy voisi olla se, että miksi itsensä elättävä ja itsestään  ja läheisitään huolehtiva nainen enää haluaisi "asettua yksiin" eli ts elää samaa taloutta ei yksin vaan yhden kumppanin kanssa yhdessä? Mitä parisuhde tuo selllaisa, mitä nainen, tai miksei saman speksit onaava mieskin ei voisi saada muutoin? 

Itse olen, jos se tai tämä nyt, jotain kiinnostaa lapseton noin neljäkymmentävuotias sinkkumies

Tietenkin on yksinäisiä naisia. Tuossa nyt listattiin sitä mitä naiset odottavat miehiltä - siksi kysyin.

Mä luulen, että nimenomaan tuo kohtaanto-ongelma on suuri syy, kuten myös se, että parisuhde ei enää ole se normi johon pyritään. Omaa elämää ihmistä ei enää pidetä outona tai epäonnistujana.

Sitten tietenkin nuo luetellut jutut, mutta ne luulisi olevan itsestäänselvyyksiä jokaiselle normaalille miehelle.

Vierailija
31/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies!

Tuo on paskaa. Alempiarvoisuus tulee pelkästään huonosta käytöksestä, ei mistään muusta. Kukaan ei ole alempiarvoinen, se on fakta jota kukaan internetin apina ei voi kiistää.

Samaa mieltä olen ja minusta ihmisen arvoon ei vaikuta taloudelliset jutut tai elämäntilanne muutenkaan. Itsekin täyttäisin naisena ja listan monta kohtaa. Satun näet olemaan työtön, minulla ahdistusta välillä sekä olen hyvin yksinäinen ja köyhäkin. Siinä olisikin jo miinusta tarpeeksi jos joku tahtoisi niitä lasketa. Samalla olisi typerää vaatia muilta erilaista tilannetta kuin itselläni ja todellakin haluan kelpuuttaa samassa tilanteessa esim työttömänä olevan todellakin kun olen jo itse sitä.  Taidan siis itse olla tämän määritelmän mukaan alempiarvoinen jos sitä miettii. Tuo termi söpö mies toi kyllä jonkinlaisen hauskan mielikuvan minulle ja tuli mieleen parikin tuntemaani tyyppiä, jotka oikeasti ovat söpöjä. Vähän liiankin söpöjä jos miettii minua, kun olen hyvin taviksen näköinen.

Vierailija
32/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole aprillipäivä, miksi jauhatte tuollaista paskaa?

Ihmiset ovat tasa-arvoisia. Ei ole olemassa tasoja, on vain henkilökohtaisia mieltymyksiä. Huom. Mieltymyksiä, ei tasoja.

Vierailija
33/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mietti yksinäisiä naisia ja heidän asuinpaikkojaan. Voin silti sanoa, että kyllä maaseudullakin on yksinäisiä naisiakin ja olen itsekin nuori sellainen. Ehkä joskus, kun tilanne parempi niin muutan täältä, mutta ei sekään tietenkään välttämättä auta ja yksinäinen voi olla kaupungissakin.

Vierailija
34/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies!

Tuo on paskaa. Alempiarvoisuus tulee pelkästään huonosta käytöksestä, ei mistään muusta. Kukaan ei ole alempiarvoinen, se on fakta jota kukaan internetin apina ei voi kiistää.

Samaa mieltä olen ja minusta ihmisen arvoon ei vaikuta taloudelliset jutut tai elämäntilanne muutenkaan. Itsekin täyttäisin naisena ja listan monta kohtaa. Satun näet olemaan työtön, minulla ahdistusta välillä sekä olen hyvin yksinäinen ja köyhäkin. Siinä olisikin jo miinusta tarpeeksi jos joku tahtoisi niitä lasketa. Samalla olisi typerää vaatia muilta erilaista tilannetta kuin itselläni ja todellakin haluan kelpuuttaa samassa tilanteessa esim työttömänä olevan todellakin kun olen jo itse sitä.  Taidan siis itse olla tämän määritelmän mukaan alempiarvoinen jos sitä miettii. Tuo termi söpö mies toi kyllä jonkinlaisen hauskan mielikuvan minulle ja tuli mieleen parikin tuntemaani tyyppiä, jotka oikeasti ovat söpöjä. Vähän liiankin söpöjä jos miettii minua, kun olen hyvin taviksen näköinen.

Ihaltavaa todellisuudentajua vaikken tarkoitakaan juuri sinun tilannettasi. Tuolla joku listaa "alempiarvoisen" miehen ominaisuuksia. Valitettava tosiasiahan toki on, että sellaisia naisiakin on pilvin pimein. Toivottavasti joku heitäkin rakastaa romanttisesti eikä vain sisarellisesti tai pelkällä ystävyydellä.

Vierailija
35/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies!

Tietenkin on yksinäisiä naisia. Tuossa nyt listattiin sitä mitä naiset odottavat miehiltä - siksi kysyin.

Mä luulen, että nimenomaan tuo kohtaanto-ongelma on suuri syy, kuten myös se, että parisuhde ei enää ole se normi johon pyritään. Omaa elämää ihmistä ei enää pidetä outona tai epäonnistujana.

Sitten tietenkin nuo luetellut jutut, mutta ne luulisi olevan itsestäänselvyyksiä jokaiselle normaalille miehelle.

Aika hyvin kiteytetty.- Toisaalta taidan olla armoton romantikko pohjimmiltani; tai sitten on vain minusta perin yleisinhimillistä, että moni meistä kaipaa ja toivoisi rinnalleen Sen Yhden ja Erityisen. - Tai ainakin itselläni on "vielä" asioita ja seikkoja, jotka minusta kuuluvat vain kahden ihmisen välille ts. parisuhteeseen.  

Toisaalta on ollut mielenkiintoista lukea viime vuosina (vuosikymenenä?) juttuja, joissa ihmiset kertovat elvänsä polyamorisessa suhteessa, jota pideään yhtenä  monisuhteisuuteen kuuluva ihmissuhdemuoto ja ajattelu- ja elämäntapana. Sitä noudattavalla voi olla yhtäaikaisesti useampi seksuaalisia ja/tai romanttisia piirteitä sisältävä ihmissuhde. 

Hassua sinänsä kun tällaista pidetään toisinaan aivan uutena, kun taas itse ole taipuvainen uskomaan että tällaisia "virityksiä" on ollu varovaisesti arvioiden mahd. vuosituhanisa; näin siis luulen. - En edä oikeasti, onko mahd ollut ja jos on, niin missä   

Itsestäni tuksin olisi kuitenkaan sellaiseen.  - Mutta ei myöskään suhteeseen, joka olisi, vaikka vain "panosuhde".

Mutta yhtäkaikki on erinomaisen hankalaa listatsta niitä asioita, jotka kumppanissa ainakin oltava, kuullostamatta samalla joko hyvin kliseiseltä. - Ja silti samalla muodostaa mahdollisuuksia väärin käsityksiin. -Esimerkiksi mitä tarkoittaa kohtuullinen alkoholin käyttö?  - Tai mitä toinen tarkoittaa sanoessaan, että on liikunnallinen?    

Mutta kun kysytään, etä kelpaako suhteeseen alempiarvoinen, niin luulen, etä useimman meistä ajaus on, että ei. - Tarkoitan ja otaksun, etä moni meistä -ai ainakin itse toivon kumppanini -tosin naisen, enkä miehen- olevan kanssani suunnilleen tasa-arvoinen; kumppai ei kynnysmatto mua ei myöskään sellainen jota itse pitäisi palvoa ja ylistää tai vain tuntea olonsa hänen rinnallaan, jotenkin "alemmaksi" 

Se, lapseton noin neljäkymmentävuotias sinkkumies

Vierailija
36/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitään koulutustasoja ja työuraa, niin saattaa niillä olla jonkin verran vaikutusta pariutumiseen. Deittailin ihan kivannäköisiä, urheilullisiakin miehiä, joilla oli lähinnä ammattikoulututkinto. Itsellä selvästi enemmän koulutusta ja työ asiantuntijana. Vaikka olin kuinka avoin tutustumaan, tapailu päättyi miehen puolelta. Sitten erään kerran satuin treffeille fiksun, komean ja urheilullisen miehen kanssa, jolla vastaava "taso" kuin mulla. Ja hänelle kelpasin.

Vierailija
37/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies!

Ihaltavaa todellisuudentajua vaikken tarkoitakaan juuri sinun tilannettasi. Tuolla joku listaa "alempiarvoisen" miehen ominaisuuksia. Valitettava tosiasiahan toki on, että sellaisia naisiakin on pilvin pimein. Toivottavasti joku heitäkin rakastaa romanttisesti eikä vain sisarellisesti tai pelkällä ystävyydellä.

En tiedä pitäisikö minun olla iloinen viestistäsi vai ei kun vähän kolahti tuo "toivottavasti joku heitäkin rakastaa" omaan korvaani. Pidät siis minuakin alempiarvoisena ilmeisesti ainakin viestisi perusteella, vaikka väität ettet sitä tarkoittanutkaan. No ei sillä väliä ja voin olla ihan mikä vaan. Tärkeintä on omat arvot ja maailmankatsomus.

Vierailija
38/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen ihminen ajattelee noita jollain tasolla. Vuosisatoja vanhassa romanttisessa kirjallisuudessakin ihmiset analysoivat ja pelkäävät olevansa riittämättömiä ja alempitasoisia ihastukselleen. Tekojeesustelua vaihteeksi.

Vierailija
39/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietitään koulutustasoja ja työuraa, niin saattaa niillä olla jonkin verran vaikutusta pariutumiseen. Deittailin ihan kivannäköisiä, urheilullisiakin miehiä, joilla oli lähinnä ammattikoulututkinto. Itsellä selvästi enemmän koulutusta ja työ asiantuntijana. Vaikka olin kuinka avoin tutustumaan, tapailu päättyi miehen puolelta. Sitten erään kerran satuin treffeille fiksun, komean ja urheilullisen miehen kanssa, jolla vastaava "taso" kuin mulla. Ja hänelle kelpasin.

"Tasojen" ongelma on usein se, että ne apaava monesti veämään liian paljon mukia suoriksi. - Sinulla siis kävi vain huonompi tuuri aiemien kumppaniehdokkaiden suhteen.

- Mutta tokihan koulutus taua antaa pienen vihjeen siiä, misä kumppaniehdokas saattaisi olla kiinnostunut. Kuitenkin nykyisin yhä vähemmän ja vähemmän kun  nuoremmista ikäluokista taitaa olla reilusti enemmän kuin puolet korkeakoulussa/ yliopistossa opiskelleia ja/tai sieltä valmistuneita....Ja netti ja some antaa mahdollisuuden löytää mitä merkillisempiä alaryhmiä ja kiinnostuksen kohteita jaettavaksi muiden samanhenkisen kanssa olit sitten tohtori tai sellainen jolla syysä tai toisesta on jäänyt oppivelvollisuus puolitiehen, saati että olisi jatkanut opintojaan lukiossa tai ammattikoulussa; tällaisiakin apauksia on vuosittain, eikä kyse aina ole siitä, etä olisivat hyvin vaikeasti vammautuneita tai ns "päästään vialla#, niin että asioiden oppiminen ja omaksuminen olisi luontaisesti miltei mahdotonta/ ai äärimmäisen haastavaa.... 

Vierailija
40/42 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa, mutta pettämään tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi