Pitääkö sukupolvenvaihdoksesta ilmoittaa muille sisaruksille?
Kuulin, että kotitilallani on tehty sukupolvenvaihdos. Onko oikein, ettei minulle ole ilmoitettu?
Kommentit (14)
Minun mielestä pitää, koska sisaruksille yleensä maksetaan heidän osuutensa tilasta. Siis se, jonka saisivat, kun isä ja äiti kuolevat.
EU:n (?) myötä. Eli silloin kun vanhempasi ostivat tilan maksettiin vielä sisarosuudet, ei enää.
Mutta ap:lle vielä, kyllä minäkin hämmästyisin, jos ei etukäteen mitään mainittaisi tulevasta sukupolvenvaihdoksesta. Vähän kuulostaa salakähmäiseltä touhulta ja on omiaan aiheuttamaan kateutta sisarusten välille.
yksi sisaruksistani teki sukupolvenvaihdoksen kotitilalla, muut emme oikeestaan tienneet asiasta, ja mitään sisarosuuksia emme saaneet. Laki ei ole koskaan pakottanut sisarosuuksia maksamaan, vaan lähinnä suositellut, ettei tulis niitä katkeruuksia. Itse en ole katkera, karmeet paperisota on siskollani ja aivan tautisesti velkaa, miehelleni tää oli enempi kova pala, tajus kai, ettei sitä metsäpalstaa nyt taidakaan tulla tuolle vaimoraasulle perintönä... Itse asian jo työstänyt ja hyväksynyt, miestä riepoo vieläki, välit poikki siskoni perheeseen totaalisesti...
samaa asiaa, ja koska emme tienneet mahdollisuutta olla maksamatta niitä sisarosuuksia, niin hautasimme ajatuksen. Olisimme OSTANEET kotitilastani osan, eli siis metsää, mutta koska tilakaupat tehtiin " hiljakseen" , niin se jäi kalvamaan mieltä, että eivät sitä suostuneet edes ottamaan esille, vaikkakin hyvin toiveistamme tiesivät. Niin että kuka oli ahne??? -16-
Juuri tällaisten tilanteiden ja suunnitelmien takia olisi ihan reilua kertoa etukäteen sukupolvenvaihdossuunnitelmista.
Vierailija:
samaa asiaa, ja koska emme tienneet mahdollisuutta olla maksamatta niitä sisarosuuksia, niin hautasimme ajatuksen. Olisimme OSTANEET kotitilastani osan, eli siis metsää, mutta koska tilakaupat tehtiin " hiljakseen" , niin se jäi kalvamaan mieltä, että eivät sitä suostuneet edes ottamaan esille, vaikkakin hyvin toiveistamme tiesivät. Niin että kuka oli ahne??? -16-
Vierailija:
Juuri tällaisten tilanteiden ja suunnitelmien takia olisi ihan reilua kertoa etukäteen sukupolvenvaihdossuunnitelmista.Vierailija:
Paljonko sisarosuus, jos sen haluaa maksaa?