MTV3: Kevätvauvaa odottava Helmi-Leena Nummela julkaisi kuvan raskausvatsastaan – seuraaja spekuloi: "Näyttää pojalle"
Ihastuttava pariskunta Roope ja Helmi-Leena saavat pian vauvan! Nimetäänköhän lapsi Roopen mukaan, jos on poika?
Kommentit (8)
Kyllä näyttää poikavatsalta. Tuleeko pojasta Taavi?
Väkinäinen hymy naamalla. Sisällä varmasti pelottaa olla raskaana juuri NYT.
Voimia.
Mitähän se sille pojalle näyttää? Vauvanvaatteita? Suomessa "näyttää joltain" jos puhutaan ulkoisesta arvioinnista. Tämä on ablatiivi: "Pekka näyttää pahalta". Jos käytetään allatiivia, muuttuu koko lauseen idea. "Pekka näyttää Lasselle viinapulloa". Myös maistua- ja tuntua-verbit vaativat ablatiivia. "Maistuu hyvältä", "tuntuu hienolta". Allatiivia käyttävä kuullostaa juntilta.
Itsellä oli identtiset mahat molemmissa raskauksissa. Poika & tyttö löytyy.
Minä en usko mahan muodon ennustavan millään tavalla tulevan lapsen sukupuolta. Meidän suvun naisilla on aina ns. poikamaha, paitsi kaksosia odottaessa, jolloin maha leviää loppuvaiheessa joka suuntaan, kun on niin iso.
Huvittavaa oli, kun kaverini kanssa odotettiin esikoisia samaan aikaan. Minulla oli "täydellinen poikamaha" ja kaverillani "täydellinen tyttömaha". Minä sain tytön ja kaverini sai pojan.
Sivistyneet ihmiset sanovat "näyttää pojalle"
Ja tässä linkki: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kevatvauvaa-odottava-helmi-leena-nu…