Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS vieraili Helsinki-Vantaalla seuraamassa, kuinka THL:n ohjeistuksia noudatetaan – moni matkustaja pyyhkäisi suoraan junaan tai Alepaan

Vierailija
24.03.2020 |

IS vieraili Helsinki-Vantaalla seuraamassa, kuinka THL:n ohjeistuksia noudatetaan – moni matkustaja pyyhkäisi suoraan junaan tai Alepaan.

Suurin osa matkustajista poistui asemalta kuitenkin ohjeistusten mukaisesti yksityisillä kulkuneuvoilla.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOK vahvisti: Tokion olympialaiset siirtyy kesään 2021. Kesä 2021 onkin sitten urheiluhullun herkkukesä. Samana kesänä saa jännätä huuhkajien otteita EM-kisoissa ja sitten suomalaisten edesottamuksia olympialaisissa. 

Vierailija
22/29 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noilla tulijoilla ollut maskit kasvoillaan ja kk hanskat käsissään ? Se olisi edes jokin merkki, että pyrkivät vähentämään tarttumisriskiä muihin.

Alepassa kävijöillä oli ainakin maskit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli täysin arvattavissa kun nyt viimeisillä lennoilla Suomeen saapuu juuri ne itsekkäät jotka eivät suostuneet lopettamaan lomailuaan aikaisemmin. Mitä muuta näiltä minä, minä, minä ja minun oikeudet -tyypeiltä saattoi odottaakaan.

Siellä olisi moni halunnut tulla aikaisemmin, mutta ei päässyt kun lennot peruttu. Ainakin EU-ulkoministerit haluavat turistit maailmalta kotiin:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006450145.html

Vierailija
24/29 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tullut julkisilla lentoasemalle ja kotiin pitäisi päästä, niin mitä vaihtoehtoja? Ellei junia saa käyttää, nin miksei niiden liikennöintiä lopeteta?

Siis ne ihmiset saavat käyttää jotka eivät oireile JA jotka EIVÄT ole juuri saapuneet kotiin ulkomailta. Ulkomailta saapuvat ovat karanteenissa joten julkisiin tai kauppaan ei ole heillä asiaa. Joku sukulainen, ystävä tai naapuri on saatava hoitamaan kauppa-asiat heidän puolesta.

Näinhän olisi kuulunut toimia, mutta myöhäistähän se nyt on kun noi etelästä palanneet on juoksentelemassa valtoimenaan pitkin kyliä. Oliko jollekin yllätys? Ei mulle ainakaan. Oli ihan selvää että näin tapahtuu. Jos asia olisi hoidettu hyvin, heidät olisi ohjattu suoraan koneesta yhteiskuljetuksilla karanteeniin määrättyyn paikkaan, vaikka hotelliin joka olisi tyhjennetty tätä varten. Vartijat ovelle karanteenia valvomaan ja ruoka toimitettuna. Mutta kuten sanottu, myöhäistä...

Vierailija
25/29 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi ottaa muitakin huomioon kuin itsensä, kun saapuu näinä aikoina ulkomailta Suomeen.

Jokaisella on varmaan joku tuttava/sukulainen joka voi noutaa asemalta.

Ehkä ne sukulaiset ja tuttavat ei halua altistaa itseään koronatartunnalle...

Vierailija
26/29 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOK vahvisti: Tokion olympialaiset siirtyy kesään 2021. Kesä 2021 onkin sitten urheiluhullun herkkukesä. Samana kesänä saa jännätä huuhkajien otteita EM-kisoissa ja sitten suomalaisten edesottamuksia olympialaisissa. 

2020 - vuosi jona ei urheiltu. 

Ehkä ne olumpialäiset vois järkätä tosiaan jossain netissä vanhalla konsolipelillä kuten joku jossain vitsaili. 

Vierailija
27/29 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa toki minulle mitä pitäisi tehdä. Ei ole autoa eikä ajokorttia, kävellen ja pyörällä aivan liian pitkä matka eikä työpäivän jälkeen olisi energiaa muutenkaan. Taksilla ei ole varaa kulkea eikä työnantaja meille mitään taksikorttiakaan tule antamaan koska onhan minulla toki ne jalatkin. Olen töissä HUSilla teho-osastolla sairaanhoitajana. Kuka haluaa teistä minua kyydittää töihin ja töistä?

Vierailija
28/29 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa toki minulle mitä pitäisi tehdä. Ei ole autoa eikä ajokorttia, kävellen ja pyörällä aivan liian pitkä matka eikä työpäivän jälkeen olisi energiaa muutenkaan. Taksilla ei ole varaa kulkea eikä työnantaja meille mitään taksikorttiakaan tule antamaan koska onhan minulla toki ne jalatkin. Olen töissä HUSilla teho-osastolla sairaanhoitajana. Kuka haluaa teistä minua kyydittää töihin ja töistä?

No sitten kävelet.

Vierailija
29/29 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun valtio ei määrää Suomeen palaavia kansalaisia pakkokaranteeniin, on heillä oikeus mennä vaikka suoraan koneesta sinne Alepaan.

Toki mukavaa olisi, että ymmärtäisivät olla menemättä kun saapuville tulee tekstiviestilläkin tiedoite toimintaohjeista. Mutta noudattaminen on yksilön omalla vastuulla.