Kuinka törkeä rikos on käyttää toisen Smartum-seteleitä?
Kämppäkaveri muutti pois Suomesta ja unohti Smartum-seteleitä meidän kämpille. Laittoi viestiä, että voin hyvin käyttää ne, kun ei itse niitä enää pääse käyttämään.
Mihin syyllistyn, jos kirjoitan oman nimeni sinne taakse ja maksan vaikka kuntosalijäsenyyttä pariksi kuukaudeksi? Kyse on siis ihan fyysisistä, paperisista seteleistä, eikä maksukortista.
Kommentit (9)
Käytä pois vaan, ei niitä kukaan niin tarkkaan syynää. Mitätön rikkomus.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on petos, ehkä lievä. Saat myös veronalaista hyötyä. Eli jos jäät kiinni, kaverin työnantaja voi syyttää sinua petoksesta. Samoin sinun olisi kuulunut maksaa noista aiheeton verohyöty mitä saat kun kyseessä ei ole sinun työnantajasi.
En käyttäisi.
Miten tämän saa selville, kun kyseessä on siis paperiset Smartum-setelit, joihin itse laitetaan nimi?
Lakkaa jännittämästä ja käytä ne pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on petos, ehkä lievä. Saat myös veronalaista hyötyä. Eli jos jäät kiinni, kaverin työnantaja voi syyttää sinua petoksesta. Samoin sinun olisi kuulunut maksaa noista aiheeton verohyöty mitä saat kun kyseessä ei ole sinun työnantajasi.
En käyttäisi.
Miten tämän saa selville, kun kyseessä on siis paperiset Smartum-setelit, joihin itse laitetaan nimi?
Yritys tietää kenellä on ne sarjanumeron liput käytössä eikä tämä henkilö ole ilmeisesti enää heidän listoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi.
Niissä seteleissä on sarjanumerot, joista voi tarkistaa minkä firman käyttöön ne oli myönnetty. Duh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi.
Jos väärennät siihen kaverisi nimen, niin silloin on lisäksi väärennösrikos.
torille jalkapuihin pariksviikoksi.
"Kulttuuriseteleillä ostettaessa kysytään setelin käyttäjän henkilötiedot. Jos ostat lippuja toisen nimelle kirjoitetuilla seteleillä, tarvitset kyseiseltä henkilöltä mukaasi valtakirjan."
Smartum on ohjeistanut näin.
En käyttäisi.